Campaniile de Direct Mailing implementate cu ajutorul soluțiilor software dedicate se vor afla pe listele departamentelor de marketing și anul viitor. Alegerea celei mai eficiente aplicații care să evite acțiunile de tip Spam și construirea unor baze de date atent segmentate sunt, în continuare, două dintre cele mai importante obiective.
Care sunt, însă, aspecte pe care le vor lua în considerare specialiștii în marketing online în anul 2015?
Conform unui studiu publicat de Getresponse.com aplicat pe un număr de 540 de respondenți specialiști în marketing, cei mai mulți dintre aceștia se vor concentra în anul 2015 pe următoarele obiective în construirea campaniilor de e-mail marketing: a. strategie și planificare a campaniilor – 28%, b. campanii automate – 26%, c. segmentare – 25%, d. măsurarea/evaluarea rezultatelor post-implementare – 24%, e. calitatea bazelor de date – 22%, f. relevanța comunicării prin intermediul acestui canal – 20%, g. e-mail-uri optimizate pentru device-urile mobile inteligente (smartphone-uri) – 18%, h. personalizarea campaniilor de e-mail marketing – 17%.
Dacă în cazul strategiei și a planificării corecte, lucrurile sunt destul de clare, automatizarea campaniilor și a acțiunilor de marketing presupune o creștere a ROI-ului pentru fiecare campanie în parte, conform unui studiu The Lenskold Group (grupul raportează o creștere de aproximativ 78% a ratei de succes).
Corecta segmentare a bazelor de date și personalizarea campaniei conform celor mai importante obiective sunt două aspecte-cheie ale acțiunilor de direct mailing. Așadar, împărțirea bazelor de date în grupuri ce au caracteristici similare și asocierea lor cu tipologii de mesaje dedicate pot face parte din campanii automate. Pentru obținerea unor rate de deschidere și de click superioare este, însă, necesar ca fiecare categorie de public stabilită să fie omogenă și să aducă un plus valoare prin informația pe care o oferă.
24% dintre practicienii în marketing spun că nu poți analiza sau îmbunătăți ceea ce nu cunoști
Măsurarea rezultatelor unei campanii și compararea acestora cu cifrele evaluării inițiale presupun ca specialiștii în marketing online să aibă date despre acțiunile pe care le implementează. Din acest punct de vedere, campaniile automate, trimise prin intermediul aplicațiilor software specializate, pot oferi date importante despre tot ceea ce a însemnat o campanie completă și eficientă de direct mailing.
Așadar, anul 2015 va fi, pentru campaniile de direct mailing, o perioadă dedicată planificării continue și a optimizării fluxurilor de date, un aspect încurajat de acțiunile de dezabonare ale celor deranjați de e-mail-uri trimise în masă, al căror mesaj nu îi vizează sau care nu constituie un interes pe termen lung.