Mediwrite The Web Content - Media Agency a publicat luna aceasta Trenduri dot ro marketing online, respectiv cel mai important studiu cu privire la tendințele din marketingul digital românesc.
Derulat în mediul online, acest studiu s-a axat pe 40 de întrebări ale căror răspunsuri să scoată în evidență topul celor mai prioritare obiective de marketing online/digital la nivelul unui an, topul celor mai prioritare obiective de marketing online/digital la nivelul fiecărei categorii de business model, topul celor mai utilizate tactici la acest nivel, pentru atingerea diferitelor obiective, precum și alte analize specifice.
Astfel, având la bază răspunsul a 398 de respondenți, dintre care 59,71 % business owneri, 17,86 % digital marketeri, 14,29 % marketing manageri, 7,14 % sales manageri și 1 % alte funcții, a reieșit că, în ceea ce privește Top 10 obiective de marketing online/digital 2016, primele trei poziții le ocupă creșterea volumului de vânzări către clienți/foști clienți, dezvoltarea relației cu clienții și conectarea cu cât mai mulți POTENȚIALI clienți (cu ajutorul newsletter-ului, prin Social Media etc.). La acesta se adaugă Topul obiectivelor NOI din același domeniu, pe anul 2016, cele mai importante dintre ele fiind dezvoltarea relației cu clienții, construcția unei anumite percepții cu privire la brand și managamenetul eficient al prezenței online/digitală a brandului/companiei.
Studiul continuă cu Top 10 priorități în marketingul online/digital pentru cei cu tranzacții preponderent online, pe 2016, unde generarea de vânzări, conectarea cu cât mai mulți POTENȚIALI clienți și dezvoltarea relației cu clienții, ocupă primele 3 poziții. Următoarea întrebare a avut aceeași temă, doar că aceasta s-a axat pe cei cu tranzații preoponderent offline, unde creșterea volumului de vânzări către clienți/foști clienți, dezvoltarea relației cu clienții și creșterea cotei de piață au reprezentat cele mai importante răspunsuri.
Din perspectiva Top 10 priorități marketing online/digital (nr. mențiuni/prioritate obiective) pentru cei cu tranzații online și offline, pe 2016, primele locuri au fost ocupate de către construcția unei anumite percepții cu privire la brand, awareness cu privire la brand și creștere traficului site-ului (organic, recomandări etc.). Ultima categorie a studiului a fost reprezentată de Topul tacticilor și practicilor de marketing online/digital în 2016, în cadrul căruia Publicitatea Online – CPC, SEM – Marketing în motoarele de căutare și Campaniile TV/radio/presă au fost cel mai des utilizate.
Din punctul de vedere al activității din cadrul marketplace-ului Softlead, rezultatele acestui studiu contribuie la realizarea poziției complementare pe care platforma o are în cadrul industriei software. Prin urmare, având ca punct de reper această zonă-umbrelă de web/digital, obiectivele Softlead se suprapun cu răspunsurile majoritare, respectiv cu dorința creșterii volumuilui de vânzări, dezvoltarea și menținerea relației cu actualii clienți, conectare crescută cu potențialii clienți, creșterea traficului de pe site, precum și îmbunătățirea imaginii brand-ului în mediul online și offline. Corelate cu valorile, misiunea și viziunea Softlead, acestea se mențin în topul obiectivelor companiei și în 2016.