Tag: locul 3 în Europa la plățile digitale în domeniul transportului public

09 aprilie 2021

Potrivit datelor Visa2, România este devansată în clasamentul european doar de Marea Britanie și de Polonia, fiind urmată la mare distanță de Italia și Franța, ceea ce demonstrează avansul puternic al plăților electronice din țara noastră și o schimbare a comportamentui de plată al românilor care au înțeles avantajele tehnologiilor de plăți și au încredere să le folosească.

Tag: locul 3 în Europa la plățile digitale în domeniul transportului public

De asemenea, Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Metrorex se află în top 10 companii din sectorul transportului în Europa în funcție de numărul plăților digitale efectuate de călători.

Oriunde în lume, posibilitatea de a plăti contactless pentru transportul public nu mai este doar un avantaj, ci o necesitate, deoarece reprezintă o soluţie sigură în contextul pandemiei Covid-19 şi nu numai. În România, plăţile contactless cu orice card bancar sau cu telefonul mobil sunt posibile în prezent în sistemele de transport public din 15 orașe, respectiv Arad, Baia-Mare, Buzău, Cluj, Craiova, Iași, Ploiești, Pitești, Oradea, Râmnicu-Vâlcea, Reșița, Sibiu, Sighișoara, Timișoara și București. În capitală, călătorii își pot achita biletul cu ajutorul cardului bancar atât la metrou, la porţile de acces din cele peste 60 de stații, cât și la validatoarele din mijloacele de transport în comun STB de suprafață (în noile autobuze și tramvaie).

Orașele care au introdus tehnologia ce permite plata biletelor de călătorie cu ajutorul cardurilor contactless direct în mijloacele de transport acoperă aproximativ o treime din populația României, respectiv șase milioane de locuitori. Multe dintre acestea sunt orașe turistice care oferă vizitatorilor străini o experiență îmbunătățită de călătorie cu transportul public, prin eliminarea biletelor de hârtie și a timpului de așteptare la cozi.

“Pe măsură ce populaţia urbană creşte, transportul în comun este supus presiunii de a deplasa cât mai mulţi oameni prin sistem, cât mai rapid cu putinţă. Tehnologia contactless oferă o experiență de călătorie mai bună, reducând timpii de așteptare la case sau la automatele de bilete, simplificând procesul de plată și, în consecință, reducând aglomeraţia.
Observăm un interes tot mai mare din partea autorităților privind utilizarea plăţilor electronice în transportul public urban și suntem în curs de implementare a încă trei proiecte în alte orașe, iar în același timp avem discuții cu multe alte autorități care doresc să meargă în această direcție. În contextul pandemic actual, consumatorii sunt în continuare îngrijoraţi în legătură cu utilizarea mijloacelor de transport în comun. De aceea, suntem bucuroși că există o asemenea deschidere din partea autorităților locale care au înțeles beneficiile introducerii plăților electronice în sistemul de transport public și au făcut pași importanți în modernizarea infrastructurii de plăți. Prin urmare, experienţa de călătorie va fi îmbunătățită prin reducerea aglomeraţiei, dat fiind că plăţile contactless sunt o alternativă mai rapidă decât achiziţionarea biletelor de hârtie sau plata cu numerar. În plus, călătorii care fac plăți mobile sunt protejați de una dintre cele mai avansate tehnologii de securitate, ceea ce înseamnă că acesta este cel mai sigur mod de a plăti pentru a ajunge de la punctul A la B”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.

Rețeaua de acceptare a plăților cu cardul în transportul în comun s-a extins anul trecut la peste 7.700 de terminale, iar numărul de tranzacții a crescut de 2.3 ori în decembrie 2020 comparativ cu aceeași perioadă din 2019. Dintre orașele care au introdus plata cu ajutorul cardurilor contactless în mijloacele de transport public, Cluj, Sibiu, Iași, Timișoara contribuie la creșterea lunară a tranzacțiilor cel mai mult, iar din urmă vin puternic orașe de mărime medie, precum Buzău, Ploiești, Pitești.

Rapiditatea și ușurința plăților contactless sunt mult apreciate de deținătorii de carduri Visa din România, care plătesc acum în mai mult de 9 din 10 cazuri contactless. În plus, îi ajută pe operatorii de transport să scadă costurile operaționale cu gestionarea numerarului.

Dezvoltarea mobilității urbane este esențială pentru viitorul transportului și contribuie la revenirea economică a orașelor, iar Visa colaborează cu autoritățile, operatorii de transport și partenerii săi pe plan international pentru introducerea sistemelor de plată contactless în rețelele de transport urban din întreaga lume. În prezent, peste 500 de proiecte de mobilitate urbană sunt implementate cu sprijinul Visa la nivel global, iar interesul autorităților față de astfel de inițiative este în continuă creștere, în pofida restricțiilor și a perioadelor de carantină.

1. Global Urban Mobility Dashboard, Visa net data, December 2020
2. Idem

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Producătorul jeleurilor Haribo anunță probleme în producție cauzate de o implementare software

O lume întreagă a copiilor și adulților cunoaște gusturile, culorile și textura dulciurilor Haribo, producătorul german fiind un reper al industriei de profil la nivel global. Iată cum a afectat o aplicație software un întreg sistem de producție, transformând un obiectiv de creștere a performanțelor într-un eșec, din care compania și-a revenit cu greu....

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward