Unul dintre principalele obiective ale companiilor este, cu siguranță, stabilirea strategiilor de creștere și dezvoltare a verticalelor de business. Conform studiilor Gartner, rezultatele cercetării efectuate în anul 2017 confirmă o creștere a interesului pentru acest obiectiv cu 16 procente față de anul anterior.
Îmbunătățirea performanțelor unui produs în context tehnologic se află în topul priorităților celor ce ocupă poziții de CEO în cadrul companiilor de profil. Numărul celor care au afirmat că vizează dezvoltarea unor tehnologii și a investiției în resurse care să construiască și să susțină abilități dedicate s-a dubat față de anul 2016. Este vorba despre identificarea oportunităților pentru a dezvolta produse și servicii intern, ca un trend de a îmbunătăți aptitudini și capacități de lucru și de extindere independente și cu o valoare adăugată net superioară.
Până în 2020, 45% dintre companiile listate în top 500 vor avea servicii în cloud. (Studiu IDC)
De asemenea, există o mai mare deschidere nu doar spre a accepta provocările schimbărilor și transformărilor de ordin digital, ci și de a le măsura în mod corect și de a stabili metrici care să valideze performanța – 33% dintre managerii incluși în studiu dețin metrici dedicate cu rol în determinarea performanțelor.
Cei mai mulți dintre managerii incluși în cercetarea Gartner au recunoscut faptul că deschiderea, viziunea antreprenorială, flexibilitatea și capacitatea de a gândi și de acționa în parteneriat cu alte companii sunt principalele aspecte care dinamizează strategiile și acțiunile specifice unui leadership eficient. “Este momentul să vorbim despre o scalabilitate și la nivelul ambițiilor de creștere și de predare a sarcinilor către pozițiile de tip CIO, care pot seta, monitoriza și interveni cu succes asupra metricilor care duc la rezultate bune pentru ceea ce înseamnă transformarea digitală”, Mark Raskino, Vice Președinte Gartner. Un CIO nu va mai avea rolul binecunoscut până acum, ci va "suferi" o migrare spre inovare, spre identificarea oportunităților de transformare în zona digitală.
Previziuni care vizează aceeași direcție sunt intens dezbătute și de IDC, care confirm faptul că până în anul 2020, 40% dintre companiile listate în Top 500 vor considera vitală extinderea serviciilor sau produselor din zona de digital. Un exemplu în acest sens este dat de inovarea experienței consumatorilor/utilizatorilor prin adoparea tehnologiilor de Virtual Reality sau orice alte sisteme care înglobează senzorialitatea. Toate acestea în timp ce anul acesta 25% dintre companii vor experimenta AR/VR ca parte a strategiei digitale.