Cel mai nou studiu Ericsson (NASDAQ: ERIC) ConsumerLab – „Comunicarea în lumea aplicațiilor mobile” – analizează modul în care interacționează utilizatorii de smartphone-uri cu aplicațiile mobile și cum va arăta viitorul pe măsură ce tehnologia evoluează.
Acesta relevă și variațiile în folosirea aplicațiilor mobile în funcție de limba și cultura utilizatorilor, studiul bazându-se pe datele colectate de la utilizatori de smartphone-uri din UK, SUA, India, Japonia și Coreea de Sud.
Chiar dacă smartphone-urile au o gamă largă de funcții, de la divertisment până la jocuri și fotografii, comunicarea continuă să fie activitatea dominantă. Mai mult de 30% din timpul petrecut pe smartphone-uri este dedicat apelurilor de voce, mesajelor, protocoalelor voice over internet (precum Skype), email-urilor și rețelelor de socializare. Aplicațiile de comunicare depind mai mult de lățimea benzii unei rețele, din cauza faptului că sunt mereu active.
„Pentru utilizatorul obișnuit, am descoperit că lățimea de bandă este ocupată în proporție de 40-50% de datele consumate de aplicațiile de comunicare, în timp ce datele video ocupă doar 20%”, a spus Swetleena Swain, Senior Advisor, Ericsson ConsumerLab.
De asemenea, studiul demonstrează și faptul că limba și cultura ultilizatorilor influențează tiparele de comunicare și de adoptare a aplicațiilor de comunicare. Spre exemplu, utilizatorii de smartphone-uri din UK și SUA folosesc mai des apelurile de voce comparativ cu Japonia și Coreea de Sud care preferă mesajele și aplicațiile de comunicare dezvoltate local.
„În mod normal, aplicațiile din SUA sunt create pentru un public vorbitor de limba engleza, astfel încât nu este de mirare că acestea sunt folosite preponderent în țările vorbitoare de engleză”, menționează Swain.
Există un interes din ce în ce mai mare și pentru aplicațiile vizuale, precum Instagram și Pinterest, ambele bucurându-se de o creștere semnificativă în ultimele 12 luni. În mod similar, popularitatea în creștere a aplicației Snapchat arată că generația tânără preferă aplicațiile vizuale cu funcționalități îmbunătățite de securitate. Acest lucru contribuie și la scăderea utilizării Facebook-ului printre utilizatorii tineri, care nu își doresc ca părinții să le vadă postările.
Studiu anticipează și viitoare forme de comunicare, precum comunicarea cu ajutorul dispozitivelor purtabile sau roboților. Într-un studiu efectuat în 10 mari orașe, jumătate din numărul total de utilizatori de smartphone-uri cred că „asistenții inteligenți” cu care se poate purta o conversație, care pot oferi sfaturi sau pot face rezervări vor face parte din viața de zi cu zi în următorul an.
Întregul studiu „Comunicarea în lumea aplicațiilor” poate fi accesat la pagina: http://www.ericsson.com/res/docs/2015/consumerlab/ericsson-consumerlab-communication-in-the-world-of-apps.pdf