Studiu de caz Softlead – Implementarea strategiilor UX în cazul unui marketplace de aplicații software

25 iun. 2019 25 iun. 2019

Context:

Identificarea unei soluții software are la bază un proces cu dublu rol: informațional și educațional, fiecare dintre cele două direcții ducând către un flux de testare, ofertare și implementare.

Studiu de caz Softlead –  Implementarea strategiilor UX în cazul unui marketplace de aplicații software

Având în vedere faptul că vorbim despre aplicații software enterprise, de tip B2B, costurile de achiziție presupun o decizie cu un termen mediu și lung, așadar convertirea potențialului client în achizitor implică livrarea unor rezultate cât mai apropiate de nevoile companiei pe care o reprezintă.

La finalul anului 2018, Softlead deținea peste 500 de aplicații software de tip SaaS (Software-as-a-Service), așadar căutarea, filtrarea și identificarea celor mai potrivite soluții software trebuie să fie se facă rapid și eficient pentru client.

Problema:

Fie că aleg ruta selectării aplicației software din categorii cu profil tehnic, fie că se ghidează în funcție de industria din care provin sau completează un formular de solicitare a unei soluții informatice, clienții trebuie să poată să acceseze rapid și intuitiv calea către cele mai utile rezultate.

Pentru un exemplu concret, dacă un client corporate ar parcurge lista de cuvinte-cheie sau zone din cadrul platformei conform vizualului de mai jos, cum ar putea fi convins, în câteva secunde să rămână pe site și să pornească în fluxul de alegere a aplicației software potrivită nevoilor companiei sale.

Buyer persona:

Softlead deține două tipologii principale de client: una este dată de achizitorul aplicațiilor software, iar cel de-al doilea de companiile software care aleg să crească funnel­-ul clienților și al oportunităților de vânzări printr-un canal din care pot selecta doar acele proiecte conforme obiectivelor lor.

Fiecare dintre cele două tipologii sunt definite de un client informat, aflat în poziții-cheie în companii, cu un raport de tip B2B, extrem de bine conturat în jurul obiectivelor de vânzare-implementare a aplicațiilor software și a creșterii eficienței și productivității organizaționale.

Obiective:

  • creșterea numărului de lead-uri valide în cadrul platformei
  • creșterea traficului relevant, conform obiectivelor Softlead
  • creșterea numărului de autentificări în platformă a utilizatorilor corporate, reprezentați de companiile software 

Soluție

Serviciile de consultanță UX, design și implementare design au fost externalizate către Roweb Development, companie cu peste 120 de angajați în toate cele 3 birouri din București, Pitești și Craiova.

Provocarea majoră a constat în livrarea către client a informației care să răspundă nevoilor sale, fie că este vorba despre o companie de tip start-up, medie sau mare, dar fără să încarce în mod inutil nici formularele de colectare a lead-urilor, nici fluxurile ce au condus către top 3-5 soluții finale, să conducă spre articole sau informații utile pentru căutarea efectuată și să transforme întreaga experiență virtuală într-o rezolvare ulterioară a problemei.

Mai mult decât atât, în cadrul Softlead, exercițiul de UX nu este unul dedicat strict segmentului de frond-end, ci și celui de back-end, pentru companiile software care dețin cont în platformă și care trebuie să poată accesa și debloca lead-ul extrem de facil.

Etape esențiale în procesul de lucru

Documentarea proiectului este esențială în demararea unui proiect de UX/UI, dar cu atât mai important în cazul unui marketplace singular pe piața soluțiilor software enterprise. Astfel, echipa de grafică și UX a primit un brief complet al proiectului, ce a cuprins definirea proiectului, problemele și obiectivele platformei post lansare.

Metodologia

Sursa: uxplanet.org

În cadrul proiectului, a fost folosită metodologia Dual Track Design, ce presupune o colaborare constantă între echipele de graficieni, experți UX și developeri, toți fiind implicați în procesul complex dedicat implementării de tip colaborativ a proiectului.

Despre Roweb Development

Cu peste 15 ani experiență în industria software, Roweb Development deține un portofoliu cu peste 1000 de clienți din 30 de țări și cu activitate în cele mai importante sectoare și industrii, oferind soluții și aplicații web, desktop și mobile, precum și site-uri complexe, care se concentrează pe experiența utilizatorului (exemplu: portaluri personalizate sau platforme e-commerce).

 

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!