Start-Up Nation & achiziția unei aplicații software

09 iulie 2017

Companiile nou înființate în anul 2017, mai exact după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017, intră pe ultima sută de metri a depunerii proiectelor pentru Start-up Nationa, perioada de înscrieri finalizându-se în data de 14 iulie.

Start-Up Nation & achiziția unei aplicații software

Companiile nou înființate în anul 2017, mai exact după data intrării în vigoare a OUG-ului 10/30.01.2017, intră pe ultima sută de metri a depunerii proiectelor pentru Start-up Nationa, perioada de înscrieri finalizându-se în data de 14 iulie.

Pentru companiile care au inclus în planurile de afaceri dezvoltarea unei aplicații software sau a unui website, iată câteva aspecte utile ce ar trebui să fie luate în considerare.

Pentru aplicațiile software (Cloud/desktop/mobile), sunt incluse cheltuieli eligibile pentru sistemele informatice necesare desfăşurării activităţii pentru care se solicită finanţare, inclusiv software pentru comerțul online.

Care sunt aspectele de care trebuie să țină cont companiile în contextul cererii ofertelor de preț pentru aplicații software?

  1. Chiar dacă este vorba despre un program adresat start-up-urilor și se presupune că nu există un nivel foarte avansat de management pentru multe dintre situații, cunoașterea industriei în care compania va activa, definirea, însușirea și rafinarea planului de afaceri sunt esențiale. O dată cu acestea, trebuie definită nevoia efectivă și modul în care se dorește ca o aplicație software să răspundă acesteia, care sunt indicatorii de performanță pe termen mediu și lung. Desigur, toate acestea vor fi discutate cu echipa de lucru către care se va trimite solicitarea de ofertă.
  2. Este recomandat ca furnizorul să cunoască toate planurile dedicate dezvoltării companiei (evident, care vizează utilizarea aplicației software), pentru a avea o viziune completă asupra proiectului și pentru a defini cât mai clar structura arborescentă a proiectului.
  3. Includerea în ofertă a serviciilor conexe precum analiză de business, testare, mentenanță, actualizări (update-uri) ale aplicațiilor este recomandat să facă parte dintr-o discuție distinctă cu furnizorul, pentru a nu exista viziuni diferite.
  4. Etapele de plată propuse de dezvoltator trebuie să fie conforme cu primirea investiției de stat și agreate cu beneficiarul. O recomandare în acest sens este structurarea ofertei modular, pentru a facilita accesibilitatea.
  5. Companiile dezvoltatoare trebuie să fie dispuse să explice oferta și costurile dezvoltării.

Din punctul de vedere al companiilor dezvoltatoare de aplicații software, este posibil ca în următoarele luni să primească un flux semnificativ de solicitări pentru crearea ofertelor de lucru prin programul Start-up Nation. Este important să fie stabilit un management eficient și realist al acestora, pentru a face față cu succes atât activităților de analiză de business și de ofertare, cât și de îndeplinire a cerințelor contractuale ulterioare. De asemenea, oferirea serviciilor de consultanță și capacitatea de a rămâne aproape de client cu sfaturi și recomandări poate însemna un plus consistent în decizia de lucru pe termen lung cu beneficiarul.

În ceea ce privește crearea website-urilor, toate cele menționate mai sus se aplică întocmai, cu mențiunea că este important ca furnizorul să poată susține gama completă de servicii, fie în regim intern, fie prin externalizare, fără costuri ascunse, pentru a nu pune în dificultate încadrarea în buget.

Beneficii pentru companiile din industria IT

Conform grilei de selecție, punctajul maxim va putea fi obținut de către o companie care îndeplinește simultan următoarele criterii:

  • activează în domeniul producției sau al programării IT;
  • propune crearea unui număr minim de două locuri de muncă cu normă întreagă, create pentru absolvenți din promoția 2012 (după data de 01.01.2013) sau mai recentă, dar și pentru șomeri sau persoane din categorii defavorizate;
  • cel puțin 50% din buget va fi alocat achiziției echipamentelor tehnologice sau software;
  • bugetul proiectului include cheltuieli inovative, iar minim 25% din valoarea planului de afaceri înglobează tehnologie / tehnologii și / sau softuri necesare desfășurării activității nu mai vechi de 3 ani.

Ai aplicat pentru programul StartUP Nation și ai o idee de aplicație software? Completează formularul de mai jos cu detalii relevante și vei fi contactat pentru un plus de sprijin în alegerea companiei alături de care să lucrezi.

 

 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward