La finalul celor șase luni de cursuri, elevii vor învăța să caute și să folosească resurse media, să analizeze imagini și clipuri video folosind librării, să urmărească tutoriale și instrucțiuni, să testeze și să rezolve bug-uri, să creeze animații, noțiuni de programare: secvențe, bucle, evenimente, structuri condiționale, operatori și variabile, elemente de design de joc: creație, controlul personajelor cu mouse și tastatură.
Scratch, limbaj de programare dezvoltat la MIT Media Lab, este folosit de elevi, profesori, părinți pentru a crea cu ușurință animații, jocuri, aplicații. A fost creat în special pentru copii de la 8 la 16 ani, dar este folosit de persoane de toate vârstele. Chiar dacă nu toți copiii vor urma într-un final o carieră în programare, abilitațile dezvoltate folosind învățarea prin jocuri digitale, cum ar fi creativitatea, gândirea sistematică, lucrul în echipă, sunt necesare pentru o mai bună înțelegere și o rezolvare mai rapidă a provocărilor întâlnite în meseriile alese.
Copiii și Tehnologia: O combinație câștigătoare pentru un viitor mai bun
”Într-o lume digitală cum este cea de astăzi, programarea este o abilitate fundamentală, alături de matematică și citire, dar prea puțini copii au posibilitatea de a învăța să programeze, această disciplină fiind rareori predată la școală. Prin programul Adoptăm o Școală ne dorim să creăm o platformă distractivă și captivantă, unde copiii nu doar învață să programeze, ci au ocazia să fie creativi folosind programarea. Chiar de la primele ședințe de Scratch, am avut un feedback excelent din partea copiilor. Sunt foarte curioși și vor să descopere cât mai multe lucruri. Din cei 25 de elevi câți s-au înscris, nu avem vreo absență”, a declarat Sarbrina Mitu, SAP Hybris Commerce Business Analyst și inițiatorul proiectului.
De-a lungul istoriei, tehnologia a avut puteare de a transforma fiecare aspect al societății, de la mediul de afaceri, la administrațiile locale sau naționale. Transformarea continuă și în prezent prin prisma noilor tedințe: Inteligență Artificială, robotică, Internet of Things, cybersecurity sau data science. Tot mai multe locuri de muncă din toate industriile necesită un anumit nivel de cunoștințe în tehnologie sau informatică. Conform World Economic Forum, 65% dintre copiii care astăzi intră în clasa I vor avea joburi care nici nu există în prezent[1]. Inițiativa SAP are rolul de a îi face pe copii să înțeleagă și chiar să creeze aplicațiile și jocurile pe care le utilizează atât de frecvent, abilități ce le va permite să țină pasul cu schimbările rapide din domeniul tehnologiei.
[1] http://reports.weforum.org/future-of-jobs-2016/chapter-1-the-future-of-jobs-and-skills/