De exemplu, folosirea bannerelor care anterior au livrat cel mai bine poate părea o decizie bună în momentul în care optimizați o campanie. Poate totuși inteligența artificială să realizeze campanii de publicitate online mai bune decât cele pe care le fac oamenii? Furnizorul global de tehnologie de retargetare, RTB House, a analizat recent cantități mari de date care au arătat că abordările bazate pe inteligența artificială pot duce la o rată de conversie cu 35% mai bună decât rata oferită de campaniile realizate în baza experienței unui specialist.
Investițiile în noile tehnologii pentru publicitatea online revoluționează modul în care marketerii înțeleg nevoile consumatorilor și comportamentul acestora. Studiul Gartner’s 2016-2017 CMO Spend a arătat că un șef al departamentului de marketing cheltuie pe tehnologie la fel de mult cât cheltuie șeful unui departament de IT. În 2017, bugetele alocate pentru tehnologia folosită în activitățile de marketing sunt foarte aproape de a le depăși pe cele pentru IT. Astfel, activitățile din zona marketingului digital sunt puternic legate de tehnologie.
La RTB House, experții cercetează în mod constant modul în care noile tehnologii pot fi mai eficiente decât oamenii. Ca parte a analizei, au decis că compare bannerele selectate de profesioniști cu cele selectate de inteligența artificială. Astfel, au realizat un studiu privind reacția utilizatorilor la două seturi de bannere publicitare – unul format din bannerele selectate de un specialist pe baza performanțelor anterioare și unul selectat de argoritmii de inteligență artificială, bazați pe algoritmi deep learning (în prezent, cel mai avansat câmp de cercetare al inteligenței artificiale).
Rezultatele preliminare au arătat faptul că algoritmii deep learning pot recunoaște, învăța și prezice comportamentul individual al utilizatorilor mai bine decât un specialist în marketing.
Algoritmii deep learning recunosc comportamentul uman cu precizie
Pentru primul pas al studiului, experții RTB House au selectat un set de bannere, cele care au fost cele mai performante din punct de vedere al ratei pe click (CTR - relația dintre numărul de clickuri pe anunțurile afișate) din campaniile anterioare și le-au arătat clienților din Turcia, Rusia și Olanda.
În a doua etapă, RTB House a lansat campanii simultane cu reclame alese direct de algoritmi deep learning și reclame care au fost cel mai eficiente în campanii anterioare. La final, după o săptămână, s-a dovedit că utilizatorii au dat click mai des pe bannerele selectate de algoritmii de învățare. Mai mult decât atât, cele mai multe tranzacții finalizate au fost generate de aceleași bannere alese de algoritmii deep learning.