Google anunță lansarea, în variantă beta, a aplicației Inbox, ce poate fi descărcată pe terminalele ce dispun de sisteme de operare iOS și Android. Strategia vine ca un răspuns oferit schimbului tot mai mare de mesaje prin intermediul poștei electronice. În medie, zilnic, un utilizator trimite între 20-30 de e-mail-uri, așadar o aplicație specializată și prietenoasă era un pas așteptat.
Specialiștii Google au lucrat în ultimii ani la un proiect numit Bigtop, ce își propunea reinventarea modului în care un utilizator primește un e-mail, precum și acțiunile pe care le face ulterior: filtrarea, citirea sau ștergerea e-mail-urilor. Rezultatul acestui proiect este chiar Inbox, iar în acest moment funcționează pe bază de invitație. Pentru a beneficia de o astfel de invitație, este suficient să trimiteți un mesaj la adresa [email protected], urmând să o primiți.
Aplicația Inbox este creată de acceași echipă care a adus în fața utilizatorilor și Gmail, dar vorbim despre un alt tip de Inbox, acesta fiind concentrat asupra acelor instrumente din cadrul căsuței de e-mail care sunt cele mai folosite. Google pune accent, în acest fel, pe eficientizarea pașilor în interiorul clientului de e-mail, ajutând utilizatorul să își urmărească prioritățile și să își creeze alerte, inclusiv acelea de a suna persoanele cele mai apropiate, așa cum sugerează gigantul pe blogul oficial.
Aplicația Inbox se comportă asemănător unui asistent personal, mereu „atent” la gestionarea agendei, a listei de atribuții, a configurării alertelor și a asigurării că utilizatorul va performa conform datelor pe care Inbox le stochează prin diferite canale de care dispune (Google Maps, Contact List/Agenda etc.).
De asemenea, foarte interesant este și faptul că prima impresie pe care o lasă interfața aplicației, din punctul de vedere al experienței utilizatorului, este aceea că Inbox diferă mult de Gmail, fapt vizat de Google.