QUALITANCE şi Departamentul pentru Situații de Urgență au semnat astăzi, 8 decembrie, un protocol de colaborare care se va concretiza în crearea unei aplicaţii mobile destinate medicilor rezidenţi cu specializarea medicină de urgență, care îi va ajuta să-și îndeplinească şi să monitorizeze activităţile şi procedurile medicale mai rapid. Aplicația va facilita și colaborarea dintre ei şi îndrumătorii lor prin simplificarea mecanismului de verificare și validare.
În cadrul parteneriatului cu Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), compania globală specializată în software, tehnologie și inovație QUALITANCE extinde pro bono aplicația de raportare a procedurilor destinată celor aproximativ 750 de medici specialiști (dintre care 250 medici rezidenți) care lucrează în Unitățile de Primiri Urgențe (UPU), prin crearea unei aplicații mobile conectată la aceeași bază de date.
Tinerii medici, la finalul rezidențiatului, trebuie să facă dovada realizării procedurilor medicale aferente specialității pe care și-au ales-o. Recurgând la sistemul existent, un medic rezident petrece aproape două minute pentru a raporta cinci proceduri standard impuse, de pildă, de un caz precum este un stop cardio-respirator.
“Noua aplicaţie mobilă vine în ajutorul a 500 de medici, simplificându-le activitatea şi eficientizând-o, dar acţionează şi în sprijinul pacienţilor, căci doctorii au la dispoziţie mai mult timp pentru a-i trata. În consecinţă, aplicația mobilă de raportare și validare se aliniază cu angajamentul DSU de a veni mai aproape de nevoile medicilor și ale pacienților, iar parteneriatul cu QUALITANCE este încă un pas în această direcţie corectă”, afirmă dr. Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă şi secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne.
Aplicația va permite medicului rezident să efectueze aceeași raportare în 40 de secunde, prin simplificarea procesului și a experienței pentru utilizator. Luând în calcul că un medic rezident de la UPU se confruntă zilnic, în medie, cu 20 de urgenţe, aplicația mobilă de raportare și validare îi pune la dispoziţie 30 de minute în plus pentru a trata pacienţii în fiecare zi, ceea ce înseamnă aproximativ 15.000 de minute zilnic pentru toate UPU-urile la nivel naţional. Aplicația eficientizează procesul de raportare și optimizează acțiunile utilizatorilor, având în total aproximativ două milioane de români – doctori și pacienți – drept beneficiari.
În plus, noua aplicaţie creată de QUALITANCE pentru DSU vine în sprijinul medicilor rezidenţi şi prin creşterea gradului de mobilitate (pot raporta direct de pe telefon, nu mai sunt dependenţi de laptop sau desktop), înlăturarea riscului de a nu raporta toate procedurile, oferind în același timp notificări pentru validarea procedurilor de către medicul responsabil. Astfel, rezidenţii le pot raporta rapid, de oriunde, imediat după execuţie, pot vizualiza istoricul fiecărei proceduri şi pot raporta direct grupuri de proceduri. Totodată, doctorul responsabil pentru validare primeşte o notificare şi poate confirma execuţia imediat. Mai mult, noua aplicaţie îmbunătăţeşte considerabil experienţa utilizatorilor.
Prototipul aplicației mobile a fost demarat în septembrie 2016 în cadrul unui hackathon organizat de Google Developer Group București. În cadrul evenimentului, echipa QUALITANCE, compusă din Adriana Avram, Șerban Chiricescu și Andrei Păduraru, a inițiat crearea acestei aplicații, sub îndrumarea unor medici de urgență care le-au fost mentori.
Prototipul funcțional a fost implementat și testat în doar 17 ore, în timpul hackathon-ului. Pentru a ajunge la MVP (minimum viable product), QUALITANCE va colabora cu Google Developer Group Bucuresti și Mobile Kinetics.
“Acesta este al patrulea proiect de inovaţie în domeniul sănătăţii dezvoltat de QUALITANCE, după un sistem de monitorizare a bolnavilor de inimă, unul de localizare a echipamentelor medicale şi unul destinat facilitării comunicării în timp real dintre pacienţii internaţi şi familia sau apropiaţii lor. Noul parteneriat dintre compania noastră şi DSU ne reconfirmă poziţia ca unul dintre liderii din domeniul software şi tehnologie în materie de inovaţie”, a declarat Radu Constantinescu, Managing Partner QUALITANCE.
Implementarea aplicaţiei mobile iOS şi Android va începe în ianuarie 2017, iar lansarea va avea loc în luna martie a aceluiași an. Totodată, aplicația poate fi extinsă pentru a fi utilizată şi de ceilalţi medici rezidenți, indiferent de specializarea lor.
***
QUALITANCE ajută companii din Fortune 500 şi startup-uri dinamice să dezvolte produse şi servicii de software inovatoare, creând platforme web, mobile şi VR şi utilizând tehnologii de ultimă oră - internet of things, blockchain, machine learning, augmented reality. Înfiinţată în 2007, are QUALITANCE are aproximativ 200 de angajaţi şi a fostdesemnată de Deloitte Technology Fast 50 drept una din companiile de tehnologie din Europa Centrală cu cea mai mare creștere a veniturilor din această regiune. QUALITANCE este prezentă în Sydney şi Silicon Valley, unde activează şi advisorii din board, şi a înglobat recent Launch Podium, o companie de experience design din San Francisco.
DEPARTAMENTUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ este structură operaţională fără personalitate juridică a M.A.I, cu atribuţii de coordonare, cu caracter permanent, la nivel naţional, a activităţilor de prevenire şi gestionare a situaţiilor de urgenţă, asigurarea şi coordonarea resurselor umane, materiale, financiare şi de altă natură necesare restabilirii stării de normalitate, inclusiv primul ajutor calificat şi asistenţa medicală de urgenţă în cadrul unităţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor (UPU/CPU).