Ericsson ConsumerLab a lansat cea de-a șasea ediție al raportului anual de tendințe de consum care arată creșterea rolului inteligenței artificiale atât în societate, cât și la locul de muncă. Astfel, 35% dintre utilizatorii avansați de internet vor un asistent virtual la birou, iar unul din patru utilizatori și-ar dori și un manager virtual.
Cele 10 tendințe de consum pentru 2017 sunt:
- Inteligență artificială pretutindeni: 35% dintre utilizatorii avansați de internet vor un asistent virtual la locul de muncă, iar unul din patru vor un manager virtual. În același timp, aproape jumătate din utilizatori sunt ingrijorați că roboții inteligenți vor înlocui oamenii la locul de muncă.
- Internetul Tuturor Lucrurilor: Cosumatorii folosesc din ce în ce mai des aplicații automate, încurajând adopția IoT. 2 din 5 utilizatori cred că smartphone-urile le vor învăța obiceiurile și vor efectua activități pentru ei în mod automat.
- Pietonii vor conduce mașini autonome: Exista posibilitatea să nu mai fie nevoie de șoferii în viitor. 1 din 4 pietoni s-ar simți mai în siguranță când trec strada dacă ar știi că toate mașinile sunt autonome, iar 65% dintre ei ar prefera să și dețină o astfel de mașină.
- Realitate fuzionată: Aproape 4 din 5 utilizatori de realitate virtuală consideră că, în doar trei ani, VR nu va mai putea fi diferențiat de realitate. Jumătate din respondenți sunt deja interesați de mănuși sau încălțăminte care să le permită să interacționeze cu obiecte virtuale.
- Desincronizare: Pe măsură ce automobilele autonome devin realitate, sezația de rău în mașină se va amplifica, iar 3 din 10 persoane cred că vor avea mai mare nevoie de pastile pentru a nu li se face rău. 1 din 3 persoane își dorește pastile pentru a contracara răul de mișcare atunci când utilizează realitatea virtuală sau augmentată.
- Paradoxul dispozitivelor de siguranță inteligente: Mai mult de jumătate din utilizatori folosesc deja alarme de urgență, localizare sau alerte pe smartphone-uri. Dintre cei care susțin că smartphone-ul îi face să se simtă mai în siguranță, 3 din 5 afirmă că își asumă mai multe riscuri deoarece se bazează pe telefonul lor.
- Silozuri sociale: În ziua de astăzi, oamenii își transformă în mod intenționat rețelele sociale în silozuri. 1 din 3 persoane afirmă că rețelele de socializare sunt principalele surse de știri, iar 1 din 4 persoane susține că pune mai multă valoare pe opiniile contactelor lor decât pe opiniile politicienilor.
- Realitate augmentată personală: Mai bine de jumătate din oameni doresc să folosească ochelari pentru realitate augmentată pentru a ilumina spații întunecate sau pentru a se feri de pericole. Mai mult de 1 din 3 persoane ar vrea să editeze elemente care le displac din mediul înconjurător.
- Conflictul legat de intimitate: 2 din 5 utilizatori avansați de internet vor să folosească doar servicii criptate, dar părerile sunt împărțite. Aproape jumătate dintre aceștia ar vrea să aibă parte de un nivel rezonabil de siguranță în toate serviciile pe care le folosesc, iar mai mult de 1 din 3 persoane consideră că nu mai există siguranța intimității în mediul digital.
- Produse de la producătorii IT de top: Mai mult de 2 din 5 utilizatori experimentați de internet vor să-și achiziționeze produsele de la cele mai mari cinci companii IT de pe piață. Dintre aceștia, 3 din 4 cred că acest lucru se va întâmpla în următorii cinci ani.
„Sunt de părere că ceea ce noi numim realitate devine o noțiune din ce în ce mai personală și subiectivă”,a spus Michael Bjorn, Head of Research, Ericsson ConsumerLab, reflectând asupra creșterii popularității realității virtuale. „Consumatorii nu doar că se înconjoară cu oameni asemănatori lor pe rețelele de socializare, dar au început să personalizeze modul în care experimentează lumea, cu ajutorul realității augmentate și virtuale.”
„Consumatorii își doresc ca viitorul să rămână în permanență mobil, implicând o creștere exponențială pentru nevoia de conexiuni instante, rapide și care să consume cât mai puțină baterie. În acest sens, realitatea este că a venit timpul pentru rețele 5G.”
Puteți accesa întregul raport aici,
Video raport: https://www.youtube.com/watch?v=rCeMnsANyvk
Perspectivele oferite în raportul pentru 2017 se bazează atât pe activitățile de cercetare efectuate de Ericsson ConsumerLab la nivel global pe o durată de peste 20 de ani, cât și pe un studiu online efectuat pe utilizatori avansați de internet în 14 orașe majore din lume, în octombrie 2016. Chiar dacă studiul reprezintă doar 27 de milioane de cetățeni, profilul lor de „early adopter” îi face importanți pentru a înțelege cum explorăm viitoarele tendințe de consum.