Artist contemporan si cyborg activist, Neil Harbisson s-a nascut in Marea Britanie cu acromatopsie, o afectiune rara care consta in incapacitatea de a distinge culorile. Neil si-a petrecut copilaria si adolescenta in Catalonia, Spania, doar in alb si negru, pana cand un cibernetician i-a implantat o antena in craniu, cu ajutorul careia percepe culorile prin sinestezie. Mai exact, fiecarei culori ii sunt asociate unde sonore in functie nu doar de culoare, dar si de saturatie, intensitate etc.
Astazi, cu ajutorul antenei, Neil poate percepe prin unde sonore culori vizibile si invizibile, de tip infrarosii si ultraviolete.
Conexiunea la internet a antenei ii permite sa primeasca informatii despre culori din afara spatiului terestru, precum si imagini, videoclipuri, muzica sau apeluri telefonice direct in cortex prin dispozitive externe, cum ar fi telefoanele mobile sau satelitii. Harbisson a asimilat identitatea de cyborg si simte ca atat mintea, cat si trupul sau sunt parti ale unui tot cibernetic. Din perspectiva sa, el nu foloseste tehnologia, ci afirma ca este tehnologie.
Pentru ca antena nu este detasabila, ci o extensie a corpului sau, Neil Harbisson este recunoscut ca cyborg in documentele emise de Marea Britanie.
In 2010, impreuna cu Moon Ribas, a fondat Fundatia Cyborg, o organizatie internationala care urmareste sa promoveze cyborgism-ul ca miscare sociala si artistica. Pe Main Stage, la IMWorld 2017, Neil Harbisson va vorbi despre renasterea speciei umane. Discutia va explora modul in care omul poate sa participe activ la evolutia speciei, nu prin utilizarea tehnologiei, ci prin transformarea acesteia in parte integranta a corpului, oferindu-i simturi suplimentare fata de cele dobandite la nastere.
Un scurtmetraj, castigator al festivalului de fim Tribeca, despre Neil Harbisson este relevant pentru a intelege povestea artistului cyborg. https://vimeo.com/118166526
Alaturi de Neil Harbisson, pe scena principala a IMWorld vor urca alti 15 speakeri internationali. Printre acestia se regasesc:
- Milan Lakhani de la Konica Minolta, al carui subiect este Transformarea digitala prin lentilele inovatiei.
- Erik Kruse de la Ericsson va fi protagonistul sesiunii Societatea in retea - intr-o lume conectata, totul e posibil.
- Martijn Aslander, Technology Philosopher, va vorbi despre cum Traim intr-o noua epoca a Renasterii.
- Peter Hesseldahl, un futurist si scriitor de succes, va sustine o sesiune despre The We-economy - Dincolo de logica industriala.
- Grimur Fjeldsted, de la Transform XO, le va povesti participantilor la IMWorld despre Transformarea Digitala si factorul uman.
Pentru a-i asculta pe toti cei 15 speakeri internationali de pe Main Stage, vizitatorii au nevoie de Digital Architect Pass sau oricare dintre cele 3 bilete de pe scenele PRO.
IMWorld in black & white
Pentru ca tehnologia a schimbat radical viata lui Neil Harbisson, oferindu-i nu doar trecerea de la alb si negru la o paleta cromatica ampla, ci chiar mai multe simturi decat cele pe care le are un om la nastere, IMWorld va desfasura, timp de o saptamana, o campanie de comunicare in alb si negru.
„Conceptul acestei editii transmite mesajul, printr-o metafora, ca avem nevoie de tehnologie pentru a ramane in continuare performanti, completi. Ochelarii VR vizibili pe casca de pilot de avion din key visual-ul IMWorld inseamna mai mult decat un simplu upgrade, ofera capabilitati suplimentare de protectie si informatie, la fel cum antena implantata in craniul artistului britanic i-a optimizat capacitatea de receptie a informatiilor din exterior. Iar in business, tehnologia este mai mult decat o imbunatatire, este un must have. Practic, prin campania black&white ne dorim sa semnalam importanta tehnologiei in business-ul actual. Transformarea digitala ne completeaza productivitatea prin culoare”, a declarat Alexandru Maxineanu, project manager IMWorld.
Cea de-a 6-a editie Internet & Mobile World va avea loc in 4 si 5 octombrie, la Romexpo si va reuni peste 140 de speakeri pe cele 6 scene ale evenimentului: Main Stage, SMBs & Enterprise Solutions, Developers, Digital & E-Commerce, Marketing & Innovation si Security Stage. Acestora le corespund 4 zone expozitionale cu peste 130 de companii care vor prezenta 2.300 de solutii IT si digitale.
La IMWorld 2017 sunt asteptati peste 8.500 de vizitatori, dintre care 3.000 de nivel CxO.
Accesul se face pe baza de bilet ce poate fi achizitionat de pe www.imworld.ro la pret redus pana pe 20 septembrie.
Pentru informatii suplimentare, urmariti platformele oficiale de comunicare
facebook.com/InternetMobileWorld
Partenerii de scene si sponsorii care au confirmat deja prezenta la cea de-a 6-a editie IMWorld sunt:
Partenerii scenelor de conferinte:
MiniCRM - SMBs & Enterprise Solutions Stage
Raiffeisen Bank - Digital & E-Commerce Stage
Networking Partner - eMAG
Sponsori: Microsoft, METRO SYSTEMS, Cegeka, Zipper, Medialine, Orange, Syswin Solutions, Temperfield, Servel, M24Seven, Syswin Solutions, Servel, Temperfield, The Digital Box, Luxoft, SoftOne, Dataware Consulting, HERE, Luxoft training, White Image.
Smart Energy Partner: Enel
Car Partner: Renault
Digital Partner: Bright Agency