Transformarea a fost intensă pe parcursul ultimelor 18 luni, a implicat direct întreaga echipă de management și a vizat trei zone:
- Achiziția de date
- Dezvoltarea de instrumente proprii de raportare și analiză
- Recrutarea și pregătirea de specialiști în tech și data.
Un demers continuu este reconstruirea culturii de muncă, cu focus pe date la toate nivelurile companiei.
Două exemple relevante: Brand Tracker și GlobalWebIndex
Brand Tracker este un produs dezvoltat local pentru măsurarea continuă și analiza datelor privind performanța clienților Grupului, dar și competitorilor lor. Permite analiza simultană a peste zece indicatori diferiți de la sute de mărci și integrarea lor cu datele de media și vânzări. Datele sunt raportate lunar și acoperă categorii, precum FMCG (food si non food), telecom, pharma, banking, oil & gas cât și retail.
GlobalWebIndex este cel mai mare studiu continuu din lume despre consumatorul digital, cu analize foarte amănunțite și extrem de utile în definirea segmentelor țintă și înțelegerea aprofundată a comportamentului consumatorilor în diferite medii digitale, analizând inclusiv rolul și motivațiile pentru folosirea acestora. Publicis Groupe Romania deține în exclusivitate date pentru consumatorii din România.
Dezvoltarea instrumentelor proprii: AiQ Portal
Un instrument propriu, dezvoltat local de către Grup este AiQ Portal, o platformă web-based de tip business-to-business, disponibilă 24/7. A fost creată special pentru a pune non stop la dispoziția clienților informațiile importante pentru luarea celor mai bune decizii de business. Clienții care optează pentru acest produs au acces la dashboard-uri interactive și dinamice, analize, rapoarte agregate din peste 150 de studii de piață.
Instrumentul se poate personaliza pentru anumiți clienți și aceștia pot monitoriza propriile campanii in real-time, având acces la informații detaliate, la zi, despre campaniile lor (în special cele din mediul digital). Grupul are în dezvoltare module care vor permite, în premieră pe piața locală de comunicare, un management superior al campaniilor și bugetelor.
“Oamenii de marketing zic anecdotic că din totalul bugetului lor de comunicare, jumătate se irosește, dar ei nu știu care e acea jumătate. Noi propunem clienților de comunicare în aceste vremuri marcate de incertitudine, răspunsuri concrete la cele mai grele întrebări pe care și le pun dintotdeauna, acum parcă mai acut ca oricând – care este contribuția comunicării la atingerea obiectivelor – atât de vânzări, cât și de brand?
Merită să investesc în comunicare? Cât și unde? Noi avem răspunsurile datorită investiției constante în oameni, date si tehnologie. Am toate argumentele să cred că în prezent grupul Publicis Romania este cel mai pregătit să ofere consultanță strategică de top si eficienta in comunicare, tuturor liderilor de business din România.” a declarat Ștefan Iordache, Chief Operating Officer, Publicis Groupe Romania.
Alexandra Dimitriu, Chief Media Officer si leader al proiectul de transformare digitală a grupului Publicis Romania: “Dacă datele sunt noul aur, clienții grupului Publicis sunt foarte bogați pentru că le oferim acces la date pentru eficientizarea la maximum a investițiilor lor în comunicare. Grupul Publicis are o propunere unică pe piața de comunicare din România: peste 400 de specialiști și acoperire full service a nevoilor clienților, specialiști în tehnologie cu know-how solid, un mod de lucru bazat pe sinergii și colaborare (Power of One), instrumente inovatoare, o cultură data-driven și leadership cu mindset antreprenorial, care a investit constant în dezvoltare.”
Soluțiile Grupului sunt bazate pe econometrie, identificarea ROI-ul investiției de comunicare în generarea de vânzări sau impactul în indicatorii de brand. Deși pornită din media, abordarea centrată pe date și pe interpretarea lor permite tuturor entităților din grup (Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi+The Geeks, MSL The Practice, Zenith, Starcom și Spark Foundry) să ofere clienților soluții personalizate, data-driven.
Prin modelul său de business – Power Of One – un Management fluid al Resurselor și Competențelor alocate fiecărui Client în parte, Grupul a pus în centrul propunerii sale către piață o abordare unică și apreciată de clienți pentru pragmatismul și conectarea ei directă la obiectivele lor de business.