Evoluția rapidă a tehnologiei forțează departamentele de marketing să analizeze în detaliu modalitățile în care anumite dispozitive sau platforme pot afecta interacțiunile dintre brand și consumatori. Liderii de marketing trebuie să-și regleze antenele la semnalele de schimbare și să reziste, dacă doresc să beneficieze de ceea ce transformările tehnologie le pot aduce, susține Charles Golvin, director de cercetare în cadrul Gartner for Marketers.
Conform Gartner Inc., până în 2020 vor avea loc 5 schimbări conduse de tehnologie care vor cataliza tranzițiile în strategiile de marketing și organizații:
- 20% din brand-uri vor abandona aplicațiile mobile proprii, până în 2019
În ciuda investițiilor și încrederii acordate creșterii ROI-ului, aplicațiile mobile nu sunt atât de utile pentru multe dintre brand-uri. Până la sfârșitul anului 2018, costurile de marketing pentru o aplicație non-game vor fi cel puțin duble. Competiția pentru consumatori este accerbă, date fiind milioanele de opțiuni pe care aceștia le au în app stores, iar costurile implicate sunt suficient de mari astfel încât existența lor să fie regăndită.
Sfat: brandurile își pot fixa strategiile de marketing împotriva acelora de tip „mobile-centric” sau „mobile-extender” , pentru a evalua dacă acestea și-au prioritizat corect eforturile de mobile marketing. Astfel, ele pot măsura performanța aplicației în comparație cu calculele ROI-ului, astfel încât să analizeze nivelurile de investiții continue, pentru acestea.
- Ad blocking va crește eficiența anunțurilor publicitare cu 50%, până în 2019
În acest moment, instrumentele de blocare a anunțurilor publicitare nu dispun de criterii foarte clare din perspectiva publicității pe care aleg să o blocheze, motiv pentru care publicitarii încearcă diverse metode prin care să reușească să arate consumatorilor ad-urile proprii. Unele platforme media utilizează setările de confidențialitate ca diferențiator, iar ad blockerii au realizat că audiența pe care aceșia au cultivat-o este valoroasă pentru publicitari. Utilizatorii vor putea să își exprime preferințele, publicitarii își vor îmbunătăți abilitățile de interpretare a relatărilor implicite, iar eficiența ad-urilor va crește.
Sfat: brandurile pot promova importanța posibilității de alegere, din perspectiva experienței consumatorului, și comunica utilizatorilor informații despre datele colectate și beneficiile pe care le pot avea în urma distribuirii acestor date. Este utilă, de asemenea, segmentarea audienței în funcție de preferințele de confidențialitate ale consumatorilor.
- 100 milioane de consumatori vor face achiziții sub formă de realitate augmentată, până în 2020
Din ce în ce mai mulți retalieri și marketeri de brand includ aplicații de tip AR pentru a îmbunătăți experiența de shopping. Până la sfârșitul anului 2017, 1 din 5 retaileri globali de top vor folosi realitatea augmentată pe parcursul procesului de cumpărături, cu rezultate în creșterea dramatică a nivelului de implicare a clienților.
Sfat: brandurile pot angaja consumatorii într-o experiență AR unică, care să elimine posibilitatea duplicării aceleiași experiențe, dar într-un mod mai rapid, mai bun sau mai util, prin alt medium.
- Chatbot-ii vor participa în majoritatea interacțiunilor comerciale până în 2020
Pentru a-și atrage consumatorii, din ce în ce mai multe platforme digitale creează noi ecosisteme de business utilizând tehnologia inteligenței artificiale de tip conversațional. Asistenții personali virtuali (VPA) vor media accesul la consumatori, prin interacțiuni agent-to-agent, marketerii confruntându-se cu presiunea de a investi în astfel de tehnologii și de a implementa și educa agenți IA complecși, astfel încât aceștia să se adapteze cerințelor utilizatorilor.
Sfat: brandurile trebuie să dezvolte o înțelegere generală asupra rolului pe care inteligența artificială îl are în marketing, acordând o atenție deosebită modalității în care interacțiunile dintre sistemele de IA (în interiorul și în exteriorul organizației) pot afecta compomenta de marketing.
- 20% din top 2000 CIO globali se vor raporta la marketing, până în 2020
Componenta de marketing deține un rol primar sau, cel puțin, substanțial în creșterea profitului organizației. Acțiunile de marketing sunt, în mare parte, dependente de tehnologie, activitatea unui CMO depinzând de volumul de cheltuieli pe care un CIO îl alocă structurii IT a companiei. 81% dintre folosesc acum noțiunea de CMT (Chief Marketing Tehnologist).
Sfat: pentru a alinia activitățile unui CMO componentei IT, este necesară revizuirea zonei de tehnologie de marketing, precum și a acelora de guvernanță și operațiuni interdependente cu zona de IT și fixarea unei legături între obiectivele generale, de IT și de marketing ale companiei.