Piramida lui Maslow în achiziții și implementări software

6 apr. 2022 6 apr. 2022

Importanța digitalizării eficiente a companiilor aduce cu sine o serie de nevoi de bază, comune, pe care tot mai multe dintre organizații le consideră a fi vitale pentru ca achiziția, implementarea și adopția aplicațiilor software să indice succesul întregului proces.

Piramida lui Maslow în achiziții și implementări software

Pornind de la piramida nevoilor lui Maslow, echipa Softlead a construit un exercițiu de aplicare a acesteia peste cele mai des întâlnite cerințe primite de la clienții noștri, companii de tip start-up, medii sau mari, care au în plan sau sunt în curs de implementare a unor tehnologii IT. Cele 5 trepte incluse reprezintă baza procesului de transformare digitală și sunt aplicabile atât în cazul companiilor aflate la primul exercițiu de acest fel, precum și în cazul celor care înlocuiesc sau extind soluțiile software existente.

Ce cuprinde piramida nevoilor în achiziții software?

În primul rând, principiul de la care am pornit în definirea celor mai importante 5 nevoi în digitalizare este acela al existenței unui context favorabil (minim) în investiții software. Mai exact, companiile care vizează eficientizarea și creșterea productivității trebuie să aibă deja un interes existent pentru acest subiect și să existe conexiuni tehnice la internet.

Cele 5 nevoi identificate de Softlead includ: abordarea personalizată, securitatea datelor, mentenanța, comunicarea și actualizările sistemelor software.

Abordarea personalizată

Fiecare organizație este unică în felul său prin nevoile, obiectivele, problemele sau resursele pe care le deține. De aceea, abordarea de informare, selectare și implementare software trebuie să aibă în prim plan ADN-ul digital al companiei-achizitor (istoricul său, gradul actual de digitalizare, planurile de extindere/dezvoltare, provocările, bugete etc.).

Companiile care au în plan achiziția unei soluții software pot afla GRATUIT care este ADN-ul digital și gradul actual de digitalizare folosind un instrument dedicat, ce poate fi accesat aici.

Securitatea

În orice context ar funcționa, oamenii caută mereu siguranța mediului înconjurător. Principiul se aplică și în cazul datelor, atât de importante pentru o companie, indiferent de mărimea sa. De asemenea, în transformarea digitală, siguranța poate fi redată și în interacțiunea utilizator – aplicații software, prin intermediul experienței utilizatorului.

De exemplu, într-un flux de achiziție online, prin platforme de e-commerce, utilizatorul trebuie să se simtă protejat prin însuși design-ul, prin textele de tip Call to Action și prin explicațiile ce însoțesc anumite câmpuri în care i se cer date cu caracter personal sau considerate a fi sensibile. La acestea se adaugă acțiunile ireversibile sau care pot cauza un disconfort utilizatorului (prin obligarea acestuia la recompletarea unor informații ce au fost deja transmise în pasul anterior).

Mentenanța

În cazul soluțiilor software complexe, de tip enterprise, clientul trebuie să aibă posibilitatea de a opta pentru servicii recurente de mentenanță.

Comunicarea

Transformarea digitală este un proces dinamic, ce implică feedback și comunicare constantă între furnizori și beneficiari, așadar orice proces de vânzare software necesită canale ulterioare de comunicare eficientă și de monitorizare a cerințelor clienților în raport cu misiunea și viziunea dezvoltatorului software. Prin comunicare, transparență și informare continuă, un partener IT poate câștiga rapid încrederea clienților, iar comunicarea dintre cele două entități poate contribui semnificativ la succesul întregului proces de achiziție software. 

Actualizări software

Orice companie care alege o soluție software enterprise va evalua achiziția software pentru următorii 2-3 ani, timp în care soluția selectată, dar și serviciile complementare (back-up, mentenanță, update) să funcționeze în parametri optimi și să înregistreze perspective de modernizare, eficientizare. De asemenea, de actualizările software viitoare poate depinde și dezvoltarea anumitor departamente sau a întregii companii.

Ai nevoie de o aplicație software personalizată? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail cu cerința completă pe adresa [email protected]

Cauți o aplicație software?

Completează formularul și vei fi contactat de unul din consultanții noștri!