Softlead este singurul marketplace dedicat generării de lead-uri pentru aplicații software de tip enterprise, așadar accesul la date despre piața de consum din domeniu, despre nevoile de digitalizare, sezonalitate este extrem de facil. Iată câteva dintre concluziile ale anului 2019, ce anticipează raportul de final de an al intențiilor de achiziție al aplicațiilor software (acesta va fi publicat în ianuarie 2020).
Care este profilul solicitanților aplicațiilor software din cadrul Softlead?
Decizia de achiziție și de implementare a unei soluții software se poate întinde pe o perioadă de 3-6 luni, în funcție de complexitatea aplicației, de serviciile complementare implicate și de eventuale personalizări ale soluției în raport cu industria din care compania face parte.
Peste 50% dintre solicitările de aplicații software primite prin Softlead aparțin pozițiilor de top management din companii, fiind urmate de middle management și de responsabilii de achiziții. Din această perspectivă, există schimbări vizibile în comparație cu anul 2018, când managerii de proiect erau cei care solicitau cele mai multe demo-uri și solicitări de oferte.
“Ceea ce este extrem de interesant în procesul de generare de lead-uri pe care îl construim prin Softlead este faptul că avem acces la modul în care se schimbă trendurile, nevoile și la modul în care piața utilizatorilor răspunde celei dată de tehnologii. De exemplu, dacă anul trecut aplicațiile medicale erau în top 5 cele mai accesate, anul acesta interesul a scăzut în mod semnificativ. O posibilă explicație este aceea a faptului că multe clinici și cabinete au ales deja soluții funcționale”, Andrei Dumitrașcu, Business Development Manager, Softlead.
Aproximativ 80% dintre lead-urile primite pentru o anumită aplicație nu se încadrează în totalitate cu profilul companiei și nevoile reale ale acesteia. În acest context, o primă calificare printr-o sesiune de consultanță este oferită de consultanții Softlead, pentru asigurarea unei direcții clare în procesul definirii aplicației necesare fiecărei companii care va alege și implementa o soluție software.
În 2019, aplicațiile dedicate resurselor umane au înregistrat, însă, o creștere importantă, cele mai multe dintre solicitările primite fiind corelate cu nevoi suplimentare pentru servicii complementare.
“Un alt aspect interesant al anului 2019 a fost dat de faptul că a scăzut semnificativ numărul aplicațiilor de tip ERP care vizau înlocuirea unei soluții deja existente. Cu toate acestea, a rămas, însă, nevoia înlocuirii mai multor aplicații care asigurau parțial nevoile și obiectivele companiilor, arătând o nevoie tot mai mare ca aplicațiile să fie unitare, astfel încât să poată fi gestionate toate procesele dintr-o companie, eliminând interacțiunea umană”, Andrei Dumitrașcu, Business Development Manager, Softlead.
Orașele cu deschidere mare către digitalizare
Până în luna octombrie a acestui an, în topul clasamentului cu cele mai multe lead-uri (solicitări de aplicații software) se află București, Cluj Napoca și Alba Iulia.
Cât costă un lead?
În cadrul Softlead, un lead este definit ca o oportunitate validată de achiziționare și implementare a unei aplicații software. Vendorii software din cadrul platformei Softlead primesc lead-uri în funcție de aplicațiile din portofoliu și de profilul clientului ideal pe care îl vizează, fiecare lead generat având un cost dedicat.
Costul mediu al lead-urilor generate până în prezent în cadrul platformei este de 45.47 Euro, vendorii achitând costul doar în cazul achiziționării datelor complete despre clientul interesat de aplicația lor (cifră de afaceri companie, număr de angajați, oraș, rol/poziție în companie a solicitantului, număr de licențe/useri, funcționalitățile necesare, buget, precizarea nevoii de servicii complementare).
Foto: Exemplu brief de lead primit de companiile software listate în cadrul platformei Softlead.
La finalul fiecărui an, Softlead publică un raport complet al tendințelor pentru piața achizițiilor software, prin datele obținute în platformă.