OTI Group, unul dintre cei mai importanţi jucători naţionali din piaţa bunurilor de larg consum (Retail - FMCG) de articole Home Storage – articole de curăţenie şi consumabile pentru casă – a ales să-și implementeze sistemul de gestiune Pluriva ERP pentru toate firmele din grup. Implementarea Pluriva ERP şi a soluţiei de Business Intelligence formată din peste 1.200 de rapoarte a început în luna martie a acestui an. Clientul a ales varianta de licenţiere OnPremise, iar sistemul ERP va fi accesat online din cadrul companiilor grupului şi din afara acestora.
Distribuitor naţional pe piaţă din anul 1998
Grupul de companii OTI, format din 11 firme în care activează peste 170 de angajați, deţine cea mai lungă tradiție dintre toți importatorii şi distribuitorii naţionali de articole de curăţenie şi consumabile pentru casa de pe piaţă. Prima companie din grup a fost înfiinţată în anul 1998. Portofoliul de clienți OTI Group se împarte în trei categorii principale: modern trade – rețele de hipermarketuri şi supermarketuri, traditional trade şi clienţi HoReCa. Printre clienții OTI Group se numără cele mai importante reţele cash&carry şi hipermarketuri din România.
Cu ajutorul celor 11 companii, grupul OTI asigură distribuția la nivel național a peste 500 de articole grupate în 18 categorii principale, printre care: saci menajeri, pungi alimentare, detergenți, cosmetice, bureți, veselă şi accesorii pentru masă şi pentru gătit. Produsele vândute sub brandul OTI sunt realizate în colaborare cu fabrici situate în Uniunea Europeană și Asia. În anul 2012, cifra de afaceri consolidată a grupului a fost de 95 milioane de lei.
„Optimizarea distribuţiei în FMCG”
„Prin implementarea Pluriva ERP, urmărim obținerea unor rapoarte consolidate, cu date actualizate în timp real, la nivelul tuturor firmelor din grup, privind indicatorii cheie ai business-ului: vânzări, cumpărări, livrări sau profitabilitate. În acest moment, crearea de rapoarte complexe ne afectează resursele umane şi de timp, iar consolidarea cifrelor este foarte dificilă, redundantă şi anevoioasă.”, a declarat Cristian Ignătescu, Country Sales Manager şi partener în cadrul OTI Group.
„Integrarea automată cu sistemele informatice ale clienților noștri în scopul transmiterii și preluării de date, pe care o vom obține prin implementarea Pluriva ERP, ne va ajuta să câștigăm timp și să reducem posibilitatea de a greși la operarea datelor.
Obținerea în timp real a rapoartelor de business privind activitatea noastră reprezintă o componentă cheie a implementării Pluriva ERP și a soluției Business Intelligence. Am definit mai multe dimensiuni pe care le urmărim pentru aceste rapoarte: structura clienților, structura vânzărilor, clusterizarea produselor, analiza gamelor sau a agenților. Tot cu ajutorul rapoartelor ne vom optimiza distribuția produselor noastre şi vom ajunge la categoriile de consumatori exact cu gamele de produse dorite de aceștia.
Este foarte important pentru noi să eliminăm, cu ajutorul Pluriva ERP, procesele redundante din companie, cum ar fi introducerea dublă a documentelor sau generarea manuală a aceloraşi rapoarte în forme diferite”, a adăugat Cristian Ignătescu, Country Sales Manager şi partener în cadrul OTI Group.
Implementare ERP şi Business Intelligence
În toate cele 11 companii ale grupului va fi implementată soluția Pluriva ERP în varianta de licențiere OnPremise: sistemul va fi instalat pe infrastructura Pluriva și accesat apoi online de către client folosind calculatoare de birou, laptopuri sau tablete.
Soluția achiziționată de client este formată din sistemul Pluriva ERP și din soluția de Business Intelligence formată din peste 1.200 de rapoarte. Această soluţie este integrată în sistemul ERP, disponibilă şi la licenţierea OnPremise şi la licenţierea Software as a Service (SaaS). Rapoartele de business vor oferi atât informaţii despre cele 11 firme din grup, cât şi informaţii consolidate, necesare celor care coordonează activitatea întregului grup.
În cadrul implementării sistemului Pluriva ERP în OTI Group vor fi configurate fluxurile de import şi distribuţie deja existente în soluţia software Pluriva, pentru a funcţiona conform business-ului companiilor clientului. Pluriva îşi va consolida astfel expertiza în livrarea de soluţii performante companiilor ce desfăşoară activităţi de distribuţie şi import.
Agenţii de vânzări ai OTI Group vor accesa sistemul ERP în mod securizat din afara companiei, folosind tablete sau laptopuri. Ei vor consulta informaţiile disponibile în sistem şi vor plasa comenzi sau cereri.
Integrarea business-ului, cerinţă a firmelor care îşi implementează ERP
„Acest început de an este unul foarte fructuos pentru compania noastră şi pentru piaţa ERP din România. Contractul de implementare OTI Group este cel de-al 22-lea semnat de noi în anul 2014. Printre companiile care au ales să înceapă în acest an implementarea Pluriva ERP se numără: Global Technical Systems, Datacor, Arco Expert, HGC Facility Management Services, City Square sau Electric Telecom”, a declarat Georgian Roşu, General Manager Pluriva.
„Am observat în piaţa software faptul că firmele au tot mai mult nevoie de implementarea unei soluţii ERP care să le integreze în mod real întreg businessul, toate componentele acestuia, fie că este vorba de agenții care folosesc tablete, clienţi, furnizori, website, magazin online sau alţi parteneri de business. Integrarea afacerii permite obţinerea de rapoarte în timp real, cu situații consolidate, pe baza cărora se pot lua decizii de business. Managerii au nevoie de soluții IT mobile, ce funcționează online şi permit accesul la informaţii de oriunde. Această nevoie a devenit criteriu important de achiziție a unui sistem ERP”, adaugă Georgian Roşu, General Manager Pluriva.
Despre Pluriva ERP
Pluriva este o companie IT furnizoare de soluții informatice complete înfiinţată în anul 1998: servicii informatice de business, ERP şi dezvoltare software. Scopul Pluriva îl constituie eficientizarea modelului de business al clienților şi creșterea performanţei şi profitabilității acestora. Valorile definitorii ale firmei sunt: Inovația, Flexibilitatea, Profesionalismul şi Spiritul de echipă. Pluriva are peste 60 de angajați.
Pluriva ERP face parte din noua generaţie de soluţii software pentru companiile româneşti: funcţionează online, este foarte simplu de utilizat şi răspunde nevoilor managerilor moderni, care îşi doresc în egală măsură mobilitate şi control pentru business-ul lor.
Pluriva ERP este cel mai nou instrument de control, organizare şi optimizare a următoarelor procese de business: aprovizionare, ofertare, CRM, vânzare, livrare, încasare, gestionare parc auto, strategii comerciale, producție şi management de proiect. Pluriva ERP include şi modulele de contabilitate-financiar, resurse umane, precum şi un set complet de rapoarte şi analize în timp real.