Cel mai nou studiu Ericsson ConsumerLab, denumit „Living longer: wellness and the internet”, explorează legătura dintre tehnologie și sănătate, subliniind tendințele globale din domeniu. Raportul examinează cât de mulțumiți sunt utilizatorii cu starea lor de sănătate și modul în care folosesc Internetul pentru a-și monitoriza sau îmbunătăți sănătatea. Raportul cumulează date din mai multe studii recente care acoperă 49 de țări și peste 54.000 de persoane.
Michael Björn, Head of Research at Ericsson ConsumerLab, a declarat: „Cei ce sunt deja mulțumiți cu starea lor de sănătate sunt primii dispuși să încerce noi abordări de sănătate și nu obișnuiții early adopters de tehnologie sau persoane cu probleme de sănătate. Acest grup are cerințe foarte stricte legate de cloud, confidențialitate, design și funcționalitate, cerințe pe care doresc să le vadă îndeplinite simultan. Pur și simplu nu este suficient să răspunzi doar uneia sau două dintre aceste cerințe.”
În ziua de astăzi, este deja un trend popular ca oamenii să se verifice și să fie mai atenți cu ei înșiși, iar cifrele arată că peste două treimi din cei care au dispozitive purtabile își monitorizează comportamentul. Oamenii sunt, de asemenea, convinși că serviciile din cloud le pot da posibilitatea să trăiască mai mult și mai bine – indiferent că tehnologia va fi „la purtător” sau nu.
Raportul ConsumerLab indică și că respondenții se așteaptă să trăiască o perioadă mai lungă de timp, indiferent de dispozitivele și serviciile folosite, starea de bine individuală fiind,deci, o preocupare a societății ca întreg.
Björn a adăugat: „Consumatorii din orașe, cei care se lovesc de probleme mai mari de mediu, sunt cei mai interesați de îmbinarea conceptului de sănătate și societate, cum ar fi o brățară care să măsoare nivelul de poluarea din aer sau un dispozitiv purtabil care să ajute la deplasarea prin oraș într-un mod mai prietenos cu mediul. Ei sunt deschiși către soluții care ar putea să conducă la o schimbare mai rapidă a societății și cred că interesul pentru starea de bine personală poate să fie catalizatorul unei schimbări la nivelul întregii societăți.”
Respondenții au considerat că trei din cele șapte concepte de sănătate în societate analizate în studiu sunt responsabilitatea furnizorilor de servicii medicale, în timp ce autoritățile orășenești sunt văzute ca fiind responsabile pentru alte două concepte. Cu toate acestea, respondenții au declarat că atât companiile de tehnologie, cât și organizațiile de protecție a mediului trebuie să susțină împreună ultimele două concepte.
După cum explică Björn: „Având în vedere faptul că oamenii se așteaptă ca furnizori de servicii să fie atât de diferiți între ei, ecosistemul care îi va cuprinde pe aceștia va fi, fără îndoială, foarte complex. Spre exemplu, oamenii consideră informațiile medicale ca fiind foarte sensibile, iar cei care adoptă primii servicii de îmbunătățire a stării lor fizice îi asociază chiar mai multă valoare.”
Ericsson ConsumerLab este o organizație globală de studiu al consumatorilor care analizează în fiecare an modul în care oamenii din 40 de țări utilizează și se raportează la IT&C. Ericsson ConsumerLab ajută utilizatorii, dar și organizațiile din industrie și autoritățile să înțeleagă nevoile și dorințele oamenilor.