Microsoft achizitioneaza Nokia

03 septembrie 2013

Anuntul a fost facut in aceasta noapte, iar decizia de cumparare vizeaza device-urile marca Nokia si divizia de servicii detinuta ce acelasi brand. Practic, cele doua segmente de business sunt cele producatoare de terminale mobile (smartphone-uri) si, in curand, de tablete.

Anuntul a fost facut in aceasta noapte, iar decizia de cumparare vizeaza device-urile marca Nokia si divizia de servicii detinuta ce acelasi brand. Practic, cele doua segmente de business sunt cele producatoare de terminale mobile (smartphone-uri) si, in curand, de tablete.

Pentru aceasta tranzactie, Microsoft va plati 3.7 miliarde de Euro si inca 1.65 miliarde de Euro pentru drepturile de patentare detinute de Nokia. Achizitia include si preluarea unui numar impresionant de 32.000 de angajati ai companiei Nokia, dintre care 4700 de oameni in Finlanda si 18.300 de angajati direct implicati in productia, asamblarea si impachetarea telefoanelor Nokia la nivel mondial, inclusiv pionul principal, CEO-ul Stephen Elop, care se va transfera la Microsoft. Acesta nu este strain de cultura si valorile propuse de ani buni in cadrul Microsoft, intrucat a lucrat in acelasi mediu inainte de a fi numit CEO Nokia.

Parteneriatul anuntat oficial nu este, insa, un pas neprevazut si nici o surpriza, deoarece Nokia este producator exclusiv al produselor sistemului de operare pentru telefoanele mobile pe platforma Windows Phone 8. In acelasi timp, Microsoft a incercat din rasputeri sa castige un segment de piata semnificativ pentru Windows Phone, in lupta cu sistemele de operare Android si IOS.

Specialistii considera ca aceasta este mutarea oficiala care confirma trecerea brandului Microsoft din pozitia producatorului de aplicatii software, in cea dedicata device-urilor si serviciilor.

“Este un facut catre viitor – un avantaj win-win pentru toti cei implicati, atat pentru angajati, beneficiari, consumatori sau companii. Alaturand cele doua echipe de lucru, Microsoft va reusi sa castige o cota de piata importanta si va putea accelera procesul de vanzare”, a declarant Steve Ballmer, CEO Microsoft. “Mai mult decat atat, Nokia aduce capacitatea si talentul de a gestiona eficient probleme precum cele de hardware, de design sau de constructive, precum si cele care se refera strict la managementul, promovarea si vanzarea produselor”, a continuat Steve Ballmer.

De cealalta parte a baricadei, asa cum putea fi considerata acum cateva ore, Nokia se pozitioneaza ca cel de-al doilea castigator autentic al tranzactiei, prin posibilitatea de reinventare si de regandire a unui nou capitol din viata brandului, asa cum declara Risto Siilasmaa, Presedintele Board-ului Director Nokia.

Din punctul de vedere al termeniilor contractuali, Microsoft va detine divizia dedicate device-urilor inteligente, care include brandul Lumia si produsele sale, dar si divizia de business, care raspunde cerintelor unui numar impresionant de consumatori la nivel international (vanzarile inregistrate au ajuns la 53.7 miliarde de unitati in cel de-al doilea trimestru al anului 2013). De asemenea, Microsoft va achizitiona brandul Asha.

In ceea ce priveste Nokia, brandul isi va pastra portofoliul patentat si va garanta Microsoft drepturile de licentiere pentru 10 ani.

La nivelul conducerii, Stephen Elop, Jo Harlow, Timo Toikkanen si Chris Weber se vor transfera la Microsoft in momentul finalizarii tranzactiei. In luna noiembrie a acestui an, Nokia a planificat o adunare generala extraordinara, ce va aduce in prim plan alte aspecte inca necunoscute, ce vizeaza tranzactia si intentiile celor doua branduri pentru urmatoarea perioada.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward