Lidl închide parteneriatul cu SAP după investiții de 500 de milioane de Euro și o implementare eșuată, care a durat 7 ani

16 Jan 2020

Retaier-ul german Lidl a anunțat recent încheierea colaborării cu aplicația de tip ERP Hana, dezvoltată de SAP, după 3 ani în care compania software a lucrat la implementarea sistemului și 7 ani de la începerea planificării lui

Lidl închide parteneriatul cu SAP după investiții de 500 de milioane de Euro și o implementare eșuată, care a durat 7 ani

O perioadă semnificativă de timp, în care adaptarea întregului sistem a însemnat depășirea limitelor inițiale în materie de configurare și personalizare a ERP-ului în raport cu nevoile companiei. 

Din punctul de vedere al clientului, problemele s-au reflectat în colectarea redundantă a datelor pe care sistemul le gestiona, restricții de ordin funcțional, probleme la nivelul integrării, în timp ce aplicația devenea tot mai complexă pe măsură ce multiple module și interfețe și o structură descentralizată au dus la o rulare a proceselor extrem de greoaie.

În 2017, Lidl a fost premiat de SAP pentru cel mai bun partener

În luna mai a acestui an, Lidl a demarat utilizarea aplicației în magazinele rețelei din Australia, urmând să fie live cu sistemul în peste 10.000 de magazine și peste 140 de hub-uri logistice. 3 luni mai târziu din acest moment, Lidl decidea oprirea implementării SAP Hana, după o investiție de 500 de milioane, la cât  a fost evaluat acest proiect.

Conform unui studiu, eșecurile implementărilor SAP au la bază neconcordanța dintre așteptări și posibilitățile de livrare, iar în cazul Lidl, complexitatea proiectului a dus la un set semnificativ de schimbări interne, marcate prin fluxuri de proceduri sau de modificări de percepții și de paradigme organizaționale.

Ce nu a funcționat?

Înainte de a opera implementarea de sistem Hanna, Lidl folosea propriul sistem de gestiune a stocurilor și de management al prețurilor. O dată cu noua implementare, sistemul dedicat industriei retail propus de SAP nu a fost agreat de Lidl, ceea ce a dus la o personalizare a soft-ului, fapt ce a presupus noi iterații la nivelul codului, resurse umane și temporale implicate și o destabilizare a unui sistem care funcționa.

Într-un proces atât de complex, comunicarea este esențială, fiecare adaptare a sistemului trebuie să fie înțeleasă de către toți utilizatorii direcți ai aplicației, de team manageri și mai ales de specialiștii din departamentul IT.

Configurările SAP nu sunt proiecte, ci cicluri de viață ale organizațiilor, Derek Prior, Gartner SAP Analyst

Conform unui studiu inițiat de una dintre companiile cu rol de reseller și consultant SAP, ce a avut la bază 105 companii, doar 36% dintre proiectele ce au vizat implementarea soluțiilor SAP au avut în vedere direcția inițială și obiectivele stabilite la începutul proiectului. De asemenea, conform studiului, pe tot parcursul unei implementări atât de complexe, diferența dintre obiectivele inițiale și cele derivate pe parcurs este uriașă, transformând, în timp, roluri, procese, fluxuri organizaționale, pe care organizațiile le pot suporta sau la care se pot adapta mai ușor sau mai dificil.

Concluzii

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul