Kurt Potter, analist și vicepreședinte Gartner: Optimizarea costurilor nu înseamnă tăierea bugetului

13 octombrie 2016

În era companiilor digitale, optimizarea costurilor nu înseamnă neapărat tăierea bugetului pentru resursele IT, ci implică o mai bună organizare la nivelul întregii companii.  

Kurt Potter, analist și vicepreședinte Gartner: Optimizarea costurilor nu înseamnă tăierea bugetului

În era companiilor digitale, optimizarea costurilor nu înseamnă neapărat tăierea bugetului pentru resursele IT, ci implică o mai bună organizare la nivelul întregii companii.  

Ultimele rapoarte semnalizează o scădere a economiei la nivel global. Kurt Potter, Vicepreședinte și Analist remarcabil Gartner, susține că, în acest context, organizațiile vor trebui să realizeze mai multe, cu resurse mai puține, să se transforme, să taie din bugetele totale sau destinate departamentelor de IT.

Optimizarea costurilor în era companiilor digitale implică 3 aspecte noi: optimizarea costurilor în IT, combinată cu optimizarea costurilor în organziație, combinate cu optimizarea costurilor legate de transformările ce au loc într-o companie digitală.

Una dintre cele mai mari oportunități pentru reducerea costurilor sau economisirea lor este analizarea cheltuielilor care vin dinspre zona de IT, specifice departamenetelor sau unităților de IT proprii organizației. Acestea pot apărea sub 3 forme:

  • Business Unit IT (unde IT-ul este o unitate, un departament, care reprezintă o funcție specifică a acesteia și ocupă un loc definit cu claritate în organigramă, sub conducerea unui manager);
  • Shadow IT, respectiv sistemele sau soluțiile IT construite și utilizate în cadrul organizațiilor fără aprobarea explicită a companiei;
  • Rogue IT – utilizarea în interiorul unei organizații a unor resurse de IT fără autorizație, cum ar fi dispozitivele proprii ale angajaților precum smartphone-urle, tabetele, serviciile sau aplicațiile cloud, pe care aceștia le utilizează în favoarea îndeplinirii responsabilităților.  Noul trend BYOD – Bring Your Own Device, a contribuit la amploarea acestui aspect, ușurând munca angajaților, dar crescând totodată riscurile asupra securității sau asupra nediferențierii dintre datele colectate de către angajați pentru companie sau pentru ei înșiși.

Costurile pe care aceste unități le implică pot ajunge până la 17% din bugetul total dedicat zonei de IT a organizației.

De ce ar fi aceasta o oportunitate semnificativă?
Conform Kurt Potter, pentru a optimiza costurile companiei, trebuie să acordăm o mai mare atenție acestor unități, dat fiind, pe de o parte, procentul din bugetul total pe care ele îl implică și capacitatea lor de a inova, în timp. Fie că îl folosim pentru îmbunătăți și centraliza, fie pentru a opri sau reduce activitatea, fie lasându-l în mod latent, până când este momentul oportun unei inovații mai mari, departamentul de IT (Business Unit IT)  este un exemplu concret, ce reprezintă un element important pentru beneficiile și inovațiile care pot avea loc într-o organizație.
Așadar, modalitatea de organizare și concentrarea atenției către anumite componente specifice pot ajuta o companie digitală în gestionarea eficientă a bugetelor, fără a interveni implicit în modificarea acestora.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward