Jocul de-a … software

17 iulie 2013

Nu cu foarte mult timp in urma, jocurile erau considerate, in cele mai multe dintre companii, o strategie de resurse umane. Sau, mai bine zis, ca o modalitate reala de a invita angajatii la interactiune si comunicare, indiferent de zona din care proveneau.

Nu cu foarte mult timp in urma, jocurile erau considerate, in cele mai multe dintre companii, o strategie de resurse umane. Sau, mai bine zis, ca o modalitate reala de a invita angajatii la interactiune si comunicare, indiferent de zona din care proveneau.

Astazi, se vorbeste tot mai mult despre gamificare ca o strategie adoptata de cele mai mari branduri internationale, prin care se ofera o componenta noua procesului de expunere si imaginii cultivate. Mai mult decat atat, procedeul numit gamificare presupune identificarea corecta a segmentului de public vizat, fie el unul nou targetat, fie principal, si adaptarea unui concept ludic la acea zona permisiva si deschisa a produselor si serviciilor comercializate de un brand.

Specialistii din domeniul software cunosc avantajele principale ale gamificarii. Pornind de la ipoteza conform careia utilizatorii ce provin din diferite segmente de varsta accepta cu maxim interes provocarea de a primi un rol bine definit in cadrul unui joc. Astfel, potentialul consumator patrunde in prima etapa a cunoasterii produsului sau serviciului oferit de o companie de software, lasand la o parte rigiditatea unei astfel de nise tehnice.

In toate etapele implementarii unei astfel de strategii, intre consumatori si brand se produce un exercitiu de tip engagement, de fidelizare, sau, de ce nu, de atragere a consumatorilor, pana la formarea unui sistem marcat prin dependenta. Initial, toate acestea deriva din conceptul de baza al jocului, in timp, ajung sa se construiasca in jurul produselor si serviciilor.

Tehnica include numeroase aplicatii, precum cele destinate vanzarilor, incurajarii atitudinii de implicare activa in procesul de achizitie, precum si in cadrul comunitatilor online, in segmentele de HR, precum si in multe alte zone.

Gamificarea “imprumuta” cu succes conceptul si ideile celor mai curajoase jocuri la nivel international: punctarea sau depunctarea jucatorilor in functie de performatele stabilite, existent tablelor de scor, includerea beneficiilor de tip bonus sau a diplomelor dedicate castigatorilor. Utilizate corect, toate acestea pot motiva si determina pe termen lung angajatii, acestia fiind motivate sa lucreze in ritm eficient si sustinut.

Un studiu de caz relevant este “Transforming Education with Gamification: The Past, Present and Future” propus de Robert Torres, Senior Program Officer la Bill and Melinda Gates Foundation, in cadrul Gamification Summit 2013. “Jocul este un spatiu in care poti experimenta, poti esua si poti incerca din nou. Jocul te invata singur calea de la novice la maestru intr-un mod captivant. Acestea trebuie sa devina si principiile pentru a acumula si a gestiona cunostintele copiilor in viitor.” Deja este celebra platforma fold.it prin care un grup de elevi a decodat structura unei enzime ce cauzeaza SIDA in doar zece zile - problema ce statea nerezolvata de 15 ani. (http://en.wikipedia.org/wiki/Foldit).

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward