BMW Group şi-a extins amprenta de producţie în China prin deschiderea fabricii Lydia din Shenyang. Această extindere majoră a bazei de producţie BMW Brilliance Automotive (BBA) este cel mai recent exemplu al strategiei BMW iFACTORY şi stabileşte noi standarde în producţia de automobile orientată spre viitor în era industriei de automobile inteligente şi electrice. Uzina Lydia deschide noi baze cu aplicaţiile sale inovatoare de digitalizare, reafirmând poziţia de lider a BMW Group în producţia globală de automobile.
"BMW iFACTORY ne face un model de urmat pentru industria auto. Uzina Lydia este născută digital şi este orientată către mobilitatea electrică", a declarat Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru producţie. El a subliniat: "Răspunzând cerinţelor clienţilor noştri, flexibilitatea producţiei stabileşte reperul în competiţie. Uzina Lydia este un exemplu excelent în acest sens. Este pe deplin capabilă să producă până la 100% automobile electrice. Împreună cu fabricile învecinate din Tiexi şi Dadong, Lydia va juca un rol important în accelerarea producţiei de automobile electrificate BMW în China."
Cu o investiţie totală de 15 miliarde de renminbi (yuani), uzina Lydia este cel mai mare proiect de investiţii din istoria BMW Group în China. Situată în districtul Tiexi din Shenyang, fabrica are toate cele patru procese majore de producţie (ateliere de presă şi caroserie, atelier de vopsire şi asamblare) şi creşte capacitatea anuală de producţie la baza de producţie din Shenyang la 830.000 de unităţi. Pentru a satisface cererea în creştere a clienţilor pentru mobilitate electrică, uzina Lydia este complet flexibilă pentru a produce până la 100% automobile electrice. Producţia noului BMW i3 - primul sedan sport de clasă medie BMW pentru piaţa chineză - a început la uzina Lydia în luna mai.
Aduce la viaţă "Industrial Metaverse"
În timp ce uzina Lydia urmează strategia BMW iFACTORY de AGILĂ. VERDE. şi DIGITALĂ, noua fabrică este cu adevărat de pionierat în domeniul digitalului. Cu o puternică platformă de creare 3D Epic Games Unreal Engine, uzina Lydia a fost prima fabrică BMW Group complet planificată şi simulată într-un mediu virtual încă de la început, cu fiecare detaliu al întregului proces de producţie proiectat virtual. În acest fel, poate fi considerată o uzină Metaverse. Integrarea lumii virtuale cu lumea reală a scurtat timpul de planificare, a permis colaborarea interregională şi între fusuri orare şi a depăşit efectele adverse ale epidemiilor, care singure au scurtat timpul de construcţie a uzinei cu şase luni.
Uzina Lydia se bazează pe date: platformele digitale bazate pe cloud şi Internet of Things (IoT) Industrial conectează fiecare produs, proces şi persoană prin date transparente, mereu disponibile şi integrate. Această utilizare extinsă a ştiinţei datelor îmbunătăţeşte controlul calităţii, creşte eficienţa şi permite întreţinerea predictivă. Utilizarea pe scară largă a inteligenţei artificiale, a analizei datelor şi a algoritmilor a schimbat procesul de luare a deciziilor de la "bazat pe experienţă" la "bazat pe date". Aproximativ 100 de aplicaţii de inteligenţă artificială sunt utilizate în prezent la baza de producţie BMW Shenyang.
O reţea şi capacităţi de procesare a datelor puternice sunt esenţiale pentru "bazare pe date". De exemplu, cele 1.600 de camere multifuncţionale utilizate în domeniul asigurării calităţii generează peste 10 petabytes de date în fiecare an. Întreaga fabrică este acoperită cu o reţea 5G gigabit pentru a îndeplini cerinţele de lăţime de bandă pentru tehnologii precum augmented reality (AR) şi transmisia video în timp real. Pentru a face faţă cantităţii uriaşe de date, BMW Brilliance a construit şi un nou Data Center for uzina Lydia, care conţine peste 1.200 de servere.
Producţie auto în cel mai durabil mod
BMW Group şi-a stabilit obiectivul de a reduce emisiile de carbon de-a lungul întregului ciclu de viaţă per automobil cu 40% până în 2030, comparativ cu 2019, care include o reducere de carbon cu 80% la nivel de producţie. Conceptul de dezvoltare durabilă este reflectat şi în uzina Lydia.
Noul loc de producţie foloseşte materiale de construcţie de primă clasă, inclusiv izolaţie avansată, pentru a menţine încăperile calde iarna şi răcoroase vara, reducând în acelaşi timp consumul de energie. Atelierele fabricii sunt echipate cu echipamente de producţie de ultimă generaţie, cum ar fi pistoale de sudură şi cuptoare electrice în atelierul de caroserii, care utilizează sursa de energie regenerabilă pentru a reduce emisiile. De asemenea, uzina Lydia are Centru de Operare Inteligent dedicat, cu un sistem inteligent de management al energiei, care monitorizează consumul de energie şi resurse în timp real şi utilizează inteligenţa artificială pentru a analiza în profunzime modul de optimizare a consumului de energie.
În prezent, întreaga bază de producţie BMW Shenyang utilizează 100% energie electrică regenerabilă. Are 290.000 de metri pătraţi de panouri solare, cea mai mare suprafaţă de acest gen din provincia Liaoning. Aceste panouri solare pot genera 44.000 MWh de energie electrică pe an - suficientă pentru a alimenta 9.000 de locuinţe pentru un an întreg. Extinderea panourilor solare va continua şi în următorii ani, cu o suprafaţă de 120.000 mp în construcţie la uzina Lydia.
De asemenea, noua fabrică de automobile din Shenyang pune accent pe biodiversitate. Zonele sale verzi constau din grădini, lacuri artificiale, o varietate de plante şi 11.000 de copaci, o amenajare durabilă şi un sistem care colectează apa de ploaie pentru a hrăni plantele şi a reumple apa subterană.
Flexibilitate ridicată orientată către mobilitatea electrică
Flexibilitatea este unul dintre cele mai importante puncte forte ale BMW Group în producţie, în special capacitatea de a implementa resursele şi de a adapta producţia la cerere în scurt timp. Uzina Lydia este orientată spre producţia de automobile electrice, dar poate produce şi alte modele în mod flexibil şi eficient.
Până la sfârşitul anului 2025, BMW Group se aşteaptă să fi livrat peste două milioane de automobile electrice în întreaga lume, unul din patru automobile noi vândute în China fiind un model electric. Până atunci, modelele BMW "Neue Klasse", care reprezintă următorul salt tehnologic în dezvoltarea automobilelor, vor fi aduse şi ele pe piaţă. Noua fabrică Lydia şi fabricile învecinate din Tiexi şi Dadong vor juca un rol important în accelerarea producţiei de automobile electrificate BMW în China.
Reţeaua de producţie BMW Group
Timp de decenii, BMW Group s-a poziţionat ca un etalon în ceea ce priveşte tehnologia de producţie şi excelenţa operaţională în producţia de automobile. BMW iFACT0RY. AGILĂ. VERDE. DIGITALĂ. reprezintă ţinta strategică a reţelei globale de producţie. Oferă răspunsuri la provocările transformării către mobilitatea electrică şi adoptă o abordare globală.
AGILĂ reprezintă eficienţă, precizie, flexibilitate maximă şi capacitate remarcabilă de integrare. VERDE include utilizarea tehnologiilor de ultimă generaţie pentru a stabili o producţie cu un consum minim de resurse. Obiectivul este ca până în 2030 să se reducă emisiile de CO2 per automobil produs cu 80% faţă de nivelul din 2019. DIGITALĂ se concentrează pe ştiinţa datelor, inteligenţa artificială, precum şi planificarea şi dezvoltarea virtuală. Producţia BMW Group aduce astfel o contribuţie decisivă la rentabilitatea companiei.