Până în 2020, structura piețelor la nivel global se va schimba datorită apariției noilor competitori și pe măsură ce startup-uri inteligente vor afecta semnificativ modul clasic în care companiile de top își desfășoară business-ul. Mai mult, cel puțin 25% dintre canalele de vânzări tradiționale nu vor mai exista în forma actuală, mai ales că noile companii vor aborda canalele de distribuție cu modele de business inovatoare, bazate pe experiență specializată pe fiecare industrie. Având în vedere această dublă amenințare, doar companiile care vor reuși să implementeze cu succes Transformarea Digitală vor continua să crească și să câștige cotă de piață.
Potrivit „Digital Transformation Maturity”, un studiu IDC desfășurat la nivel regional în 2016, România a fost țara în care managerii au acordat cea mai mare importanță necesității înțelegerii avantajelor operaționale ale Transformării Digitale pentru dezvoltarea afacerii lor pe termen scurt și lung, prin comparație cu alte țări europene.
Transformarea unui întreg ecosistem
Conform aceluiași studiu, până în 2019, 75% dintre CIO vor recunoaște limitele IT-ului tradițional și se vor îndrepta către o abordare de leadership orientată spre inovație. În acest sens, departamentele de IT pasive, strict operaționale și care nu vor putea gestiona corespunzător cerințele în cadrul proiectelor IT, vor fi omise sau preluate de diferite linii de business, îngrădind inițiativele de transformare digitală ale întregii companii.
Ecosistemul canalelor de distribuție va fi, de asemenea, transformat de apariția unor noi tipuri de parteneri, specializați pe industrii sau nișe, în loc de activități specifice. Considerând că, în 2020, cheltuielile pentru tehnologiile și soluțiile Platformei a 3-a (Cloud, Mobility, Big Data, Social) le vor depăși pe cele aferente celei de-a doua platforme, partenerii se vor concentra în jurul soluțiilor de industrie, care vor angaja specialiști din verticalele de business pentru a susține aceste inițiative.
Noile tehnologii, modele de business, prețuri, competitori, parteneri și clienți din economia digitală vor pune presiune foarte mare pe furnizorii tradiționali de IT și vor împinge noii jucători în roluri de dominare a unei piețe. Așadar, în următorii câțiva ani, vom asista la o schimbare perpetuă în situațiile financiare ale furnizorilor de servicii, 1/3 din actualii competitori la nivel global fiind cumpărați, comasați, restructurați sau repoziționați.
CIOs – liderii Transformării Digitale
Aproape 58% din companiile Europene și-au dezvoltat deja propria linie de business sau departamentul de IT responsabil de Transformare Digitală. După estimările IDC, mai mult de 80% dintre companii vor avea echipe responsabile de digitalizare până la finalul anului 2017.
În structura de management, Chief Information Officers (CIOs) sunt cei care vor conduce Transformarea Digitală (39% dintre respondenți), dar, pentru a continua în această manieră, este necesar pentru departamentul de IT să se mute din zona de centru de cost. Chief Executive Officers (CEOs) sunt activi și ca sponsori (48%) sau chiar conduc Transformarea Digitală (10%). Chief Operation Officers (COOs) și Chief Marketing Officers (CMOs) au început să aibă un rol în tot acest proces, în condițiile în care foarte puține companii au un Chief Digital Officer (CDOs). Studiul IDC mai arată că există nevoia ca întregul mediu de business să susțină Transformarea Digitală.
„În discuțiile noastre cu CIO de top din România, am descoperit că peste jumătate din aceștia (53%) sunt deja în plin proces de Transformare Digitală în 2017, iar 16% sunt pe cale să demareze acest proces. În același timp, 22% sunt în stadiul de planificare și doar 9% nu au deloc planuri de Transformare Digitală”, a menționat Alina Georgescu, Country Manager IDC România.
Cum afectează noile modele tehnologice, ce presupune tranziția din cadrul Transformării Digitale și care este modul în care CIO sunt cei care conduc schimbarea în cadrul organizațiilor sunt temele principale la conferința IDC CIO Forum Bucharest 2017, care va avea loc pe 6 aprilie, la Stejarii Country Club.
Despre IDC:
International Data Corporation (IDC) este principalul furnizor mondial de informații despre piață, servicii de consultanță și evenimente pentru industriile IT, telecomunicații și tehnologie de consum. Cu mai mult de 1100 de analiști la nivel mondial, IDC oferă expertiză globală, regională și locală privind tehnologia, oportunitățile și tendințele în peste 110 de țări. Analizele IDC ajută profesioniștii IT, directorii de afaceri și comunitatea de investiții să ia decizii bazate pe fapte pentru a-și atinge obiectivele de business. Fondată în 1964, IDC este o filială deținută în totalitate de International Group date (IDG), compania de servicii de marketing și date, lider la nivel global.
Pentru a afla mai multe despre IDC, viziți www.idc.com. Urmăriți IDC pe Twitter la @IDC.