În fiecare an, rapoartele includ profiluri de țară, care ajută statele membre să identifice domeniile de acțiune prioritară, precum și capitole tematice care oferă o analiză la nivelul UE în principalele domenii de politică digitală. Indicele DESI clasifică statele membre în funcție de nivelul lor de digitalizare și analizează progresele relative înregistrate de acestea în ultimii cinci ani, ținând seama de punctul lor de plecare.
În 2022, România se poziționa pe locul 27 din 27 în clasamentul statelor membre UE din perspectiva DESI – Indicelui economiei și societății digitale.
Companiile care aplică pentru fonduri de digitalizare prin PNRR trebuie să se asigure că la finalul perioadei de implementare vor atinge minim 6 dintre cele 12 criterii de intensitate digital, conform DESI. Practic, prin acest indice, sunt sintetizați indicatorii privind performanța digitală a statelor membre UE și progresele digitale făcute de acestea.
Ce presupune fiecare dintre cei 12 indicatori DESI?
1. Companii în care peste 50% dintre angajați au folosit computere cu acces la internet în scop de afaceri.
Trebuie să existe câte un utilizator diferit asociat fiecărui angajat care utilizează calculatorul.
2. Utilizarea unei aplicații software de tip ERP (Enterprise Resource Planning)
Sunt eligibile atât achiziția și implementarea unor soluții software ERP, cât și extinderea licențelor pentru o astfel de aplicație deja implementată.
3. Viteza maximă de download să fie de minim 30Mb/s
4. Vânzările online au reprezentat minim 1% din cifra de afaceri totală, iar vânzările online către consumatori privați (B2C) au reprezentat peste 10% din vânzările online totale.
Acest criteriu presupune un portal de vânzări B2B (care să reprezinte minimum 1% din cifra de afaceri) și un magazin online B2C (minimum 10% din totalul vânzărilor online).
5. Utilizarea IoT
Dispozitivele și soluțiile inteligente de tip IoT pot fi utilizate pentru colectarea, gestionarea și monitorizarea device-urilor la distanță. Pot fi alese intrumente cu rol în automatizare, control.
6. Utilizarea rețelelor sociale
Utilizarea canalelor și rețelelor sociale include acțiuni de marketing online, care pot fi gestionate de angajații companiei sau pot fi externalizate către agenții sau alte firme specializate în marketing online.
7. Utilizarea unei aplicații software de tip CRM (Customer Relationship Management)
8. Achiziționarea serviciilor de cloud computing
9. Vânzări generate prin comerț electronic de cel puțin 1% din totalul vânzărilor
10. Achiziționarea serviciilor de cloud computing sofisticate sau intermediare
Acesta este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile - de ex. rețele, servere, stocare, aplicații și servicii - care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS).
11. Utilizarea tehnologiei AI (Artificial Intelligence)
Companiile pot integra tehnologii de AI (Inteligență Artificială) în activitatea lor prin soluții și tehnologii de tip RPA (Robotic Process Automation) sau, mai exact, prin roboți software, precum și prin soluții software de tip Business Intelligence (BI).
12. Utilizarea a două sau mai multe rețele sociale
Companiile trebuie să creeze sau să fie prezente pe cel puțin 2 rețele de socializare (LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter), iar activitățile de comunicare de pe acestea pot fi gestionate direct prin aceste canale sau prin platforme de tip CRM (exemplu: Hubspot).
Ai nevoie de o ofertă software personalizată? Completează formularul de mai jos sau trimite solicitarea ta pe adresa [email protected]