Gartner recomandă 3 modalități de a reduce costurile de achiziție a aplicațiilor software

21 iulie 2016

Potrivit unui studiu recent, realizat de Gartner pentru domeniul IT, organizațiile vor cheltui 322 miliarde de dolari pe software în anul 2016.         

Potrivit unui studiu recent, realizat de Gartner pentru domeniul IT, organizațiile vor cheltui 322 miliarde de dolari pe software în anul 2016.         

Specialiștii Gartner consideră că multe organizații pot reduce cheltuielile pentru produsele și serviciile software cu 30% prin implementarea a trei practici de optimizare a software-urilor cu licență. Cele trei soluții pentru reducerea costurilor sunt: optimizarea aplicației, ,,reciclarea” licenței software și utilizarea instrumentelor de gestionare a activelor software (SAM).

Hank Marquis, directorul departamentului de cercetare din cadrul Gartner a declarat că ,,activitatea de reducere a costurilor pentru software este complexă și dificil de realizat de către companii, însă potențialele economii sunt mult prea mari pentru a fi ignorate.”  

"Optimizarea automatizată a licențelor software este o disciplină relativ nouă, iar cele mai multe organizații se află la un nivel scăzut de maturitate. La aceasta se adaugă și varietatea de licențe software, ce reprezintă de asemenea o piedică în calea departamentului de IT în încercarea lor de a face economii. Cu toate acestea, potențialele economii sunt atât de consistente, încât merită încercat”, adaugă Hank Marquis.

În peste 800 de anchete realizate de Gartner asupra clienților, cu privire la instrumentele SAM, între anii 2015 și 2016, a fost demonstrat faptul că organizațiile care aplică metode de optimizare a licențelor software, ce sunt automatizate cu ajutorul instrumentelor SAM au redus cheltuielile de software cu 30%, în termen de 12 luni de la data implementării.

Iată cele 3 practici recomandate de Gartner pentru reducerea cheltuielilor pentru soluțiile software:

  1. Optimizarea configurațiilor software. Software-urile oferite de furnizori renumiți solicită drepturi de utilizare și sunt mai costisitoare decât celelalte. Configurarea implicită a software-ului este mult mai scumpă. Însă, acest amestec de complexitate și costuri ridicate oferă cele mai bune șanse de a reduce cheltuielile.

,,Asemenea modificări apar, însă ele nu sunt evidente, iar potențialele economii ajung și la milioane de dolari.”consideră Marquis.

  1. Reciclarea licențelor software. Este un proces, care presupune recuperarea drepturilor de licență neutilizate, pentru a evita posibile noi achiziții de licențe. Această practică va reduce cheltuielile pentru software, precum și cele pentru suport și mentenanță.

Reciclarea implică un control serios al procesului. Cu toate acestea, multe organizații de IT, aflate la un nivel scăzut de maturitate, ar putea reduce cheltuielile de software prin reciclarea, optimizarea licențelor și construirea lor în actvitățile operaționale zilnice de IT.

Procesul de reciclare implică contorizarea licențelor neutilizate, insuficient folosite și a celor utilizate în mod abuziv. De exemplu, un utilizator poate avea un software instalat, dar pe care nu l-a folosit niciodată. Această contorizare se poate face cu ajutorul instrumentelor SAM.

  1. Utilizarea instrumentelor SAM. Optimizarea cheltuielor software este dificilă pentru că licențele sunt complexe, iar optimizarea manuală solicită cunoștințe de specialitate. Astfel, cu precădere companiile de mari dimensiuni au nevoie de instrumentele SAM, care pot automatiza, accelera și îmbunătăți procesul manual.

 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Bitdefender îl numește pe Emilio Roman vicepreședinte de vânzări pentru regiunea EMEA

Producătorul de soluții de securitate informatică Bitdefender l-a numit pe spaniolul Emilio Roman în poziția de vicepreședinte de vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa, unde va coordona îndeplinirea obiectivelor regionale de dezvoltare a companiei. Roman va fi responsabil de strategia de vânzări și go-to-market pentru regiunea EMEA.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CAS CRM primeşte calificativul “foarte bun” în analiza Trovarit

CAS CRM a primit un scor de 1.85 (5 nesatisfăcător, 1 excelent) în cadrul studiului Trovarit derulat cu 650 utilizatori de soluţii CRM, situându-se pentru media pieţele la toate cele 24 criterii de analiza. Studiul “CRM în practică”, ajuns la cea de a cincea ediţie,  examinează nivelul de satisfacţie în utilizarea sistemelor CRM şi impactul acestor...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward