Gartner: Cât de mult a crescut nevoia de a lucra cu tool-uri de colaborare post pandemie?

27 Aug 2021

Conform unui studiu realizat de Gartner, de la începutul pandemiei,  s-a înregistrat o creștere de 44% a utilizării instrumentelor de colaborare în rândul angajaților.

 

Gartner: Cât de mult a crescut nevoia de a lucra cu tool-uri de colaborare post pandemie?

Contextul pandemic a accelerat tendințele companiilor în ceea ce privește implementarea soluțiilor software ce aveau ca scop adaptarea angajaților la mediul online și pentru a face față cu brio la cererile mari ale pieței. Această implementare a tehnologiilor digitale la locul de muncă va fi esențială pentru a permite inovarea, în special în cadrul unui sistem hibrid.

Aproape 80% dintre angajați folosesc instrumente de colaborare pentru muncă în 2021, în comparație cu puțin peste jumătate față de 2019.

„Instrumentele de colaborare au identificat noi valențe în timpul COVID-19, în special  pentru rolul lor în asigurarea productivității echipelor ce au început brusc să lucreze la distanță. Pe măsură ce multe organizații trec la un model de muncă hibridă pe termen lung, tehnologiile de productivitate bazate pe Cloud, personale și de echipă, împreună cu instrumentele de colaborare, vor forma nucleul unei serii de noi hub-uri de lucru care îndeplinesc cerințele angajaților la distanță și hibrizi. ” a declarat Christopher Trueman - Analist Principal de cercetare la Gartner. 

Instrumentele de stocare, partajare și de mesagerie mobilă în timp real au înregistrat, de asemenea, o utilizare crescută în timpul pandemiei, înregistrând creșteri de peste 7% în comparație cu anul 2019.

Sursa: Gartner, August 2021

În timp ce angajații din diverse companii au raportat la nivel global că au realizat colaborări prin întâlniri fizice în aproximativ 63% din cazuri în anul 2019, acest număr a scăzut la 33% până în 2021, pe măsură ce au avut loc mai multe întâlniri în mediul online.

Gartner consideră că până în 2024, întâlnirile în persoană vor scădea de la 60% din întâlnirile de business la 25%, determinate de stilul de lucru remote și de schimbarea demografică a forței de muncă.

„Pe măsură ce liderii IT se pregătesc pentru un mix de interacțiuni, va fi esențial să asigure colaborarea echitabilă, accesul la instrumente și resurse pentru toți participanții la întâlnire, indiferent de locație. Soluțiile de comunicare și de lucru bazate pe Cloud și platformele de servicii de conținut pot sprijini acest lucru prin oferte sau integrări cu tehnologii, inclusiv table virtuale, funcții bogate de chat și capacități de înregistrare și transcriere.” a spus Trueman.

Gartner este una dintre cele mai importante companii de cercetare și consultanță din lume. Are drept țel echiparea liderilor de afaceri cu informații indispensabile, sfaturi și instrumente pentru a-și atinge prioritățile și pentru a construi organizații de succes de viitor. Aceștia oferă consultanță și resurse pentru peste 14.000 de întreprinderi din peste 100 de țări, în toate funcțiile majore și în fiecare industrie, indiferent de dimensiunea companiei.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Care sunt criteriile DESI și cum le poți respecta?

Programul de Digitalizare pentru IMM-uri a introdus, și promovează deja, criteriile DESI/criteriile de digitalizare pentru evaluarea proiectelor finanțate din surse nerambursabile. Pe termen lung, aceste criterii se vor generaliza, deoarece fac...

Citește articolul
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul