Toate aceste tehnologii se află într-un trend ascendent în 2021.
„Comerțul electronic este o piață cu un ritm de schimbare rapid, în care presiunile competitive și nevoia de a inova definește apariția noilor tehnologii. Liderii din industrie pot utiliza ciclul hype (o reprezentare grafică a etapelor ciclului de viață prin care trece o tehnologie) pentru a face diferența dintre sistemele ce reprezintă tendințe de scurtă durată și cele care se așteaptă să aibă un impact semnificativ asupra afacerii.” a declarat Sandy Shen, Vicepreședinte Gartner.
CIAM – Managementul identității și accesului clienților
Instrumentele de acest tip au rolul de a gestiona identitatea clientului, de a realiza procesul de autentificare și de a autorizare cazurile de utilizare a unei identități externe. Reglementările privind confidențialitatea și dependența crescută de interacțiunile la distanță au intensificat importanța atât pentru companii, cât și pentru clienții acestora.
CIAM determină, de asemenea, o experiență îmbunătățită a utilizatorului, iar potrivit unui sondaj realizat, până la sfârșitul anului 2021, 86% dintre organizații vor concura în funcție de impactul adus de schimbările UX. În industriile cu o diferențiere competitivă foarte mică între produse și servicii, experiența online a clienților va reprezenta centrul de interes.
Portofele digitale
Portofelele digitale stabilesc acreditări pentru a permite utilizatorilor să efectueze tranzacții la distanță sau față în față de pe dispozitivele conectate. Această tehnologie a demonstrat beneficii ample, cum ar fi efortul redus al clienților sau veniturile crescute. Lipsa suportului pentru sistemele de acest tip ar putea avea un impact semnificativ asupra ratelor de conversie și ar putea fi privit ca un dezavantaj competitiv.
VCA – Asistenți virtuali pentru clienți
Un VCA este o aplicație ce angajează, furnizează date și/sau acționează în numele companiei cu scopul de a oferi informații clienților. Contextul pandemic a accelerat adoptarea soluțiilor de acest tip, împingând unele cazuri de utilizare într-o fază avansată de implementare.
Întrucât asistenții virtuali reprezintă în prezent un prim punct de contact pentru a sprijini interacțiunile multiple ale clienților prin intermediul canalelor digitale de implicare, aceștia pot fi folosiți pentru a oferi sfaturi proactive și pentru a consolida loialitatea și satisfacția clienților. Printre industriile în care rata de adopție este cea mai mare se remarcă asistența medicală și marketing-ul.
Configurația vizuală
Configurarea de acest fel permite reprezentanților de vânzări și clienților să observe o reprezentare vizuală a produselor pe care doresc să le comande cu opțiunile și caracteristicile pe care le-au selectat. Organizațiile ce adoptă cât mai rapid sisteme de acest tip beneficiază atât de un avantaj competitiv substanțial, cât și de economii vizibile. Îmbunătățirile recente ale tehnologiei conduc la o creștere rapidă și la un grad de adopție mai mare în rândul companiilor de comerț digital.
Gartner este una dintre cele mai importante companii de cercetare și consultanță din lume. Are drept țel echiparea liderilor de afaceri cu informații indispensabile, sfaturi și instrumente pentru a-și atinge prioritățile și pentru a construi organizații de succes de viitor. Aceștia oferă consultanță și resurse pentru peste 14.000 de întreprinderi din peste 100 de țări, în toate funcțiile majore și în fiecare industrie, indiferent de dimensiunea companiei.