Gartner: 5 previziuni despre cum pandemia schimbă obiceiurile de cumpărare

08 octombrie 2020

Gartner a publicat într-un studiu recent cele mai importante zone în care efectele pandemiei au reușit să schimbe obiceiuri de consum și de achiziție.

Gartner: 5 previziuni despre cum pandemia schimbă obiceiurile de cumpărare

Concluziile raportului Gartner reprezintă o suită de recomandări și de strategii pe care managerii și responsabilii pozițiilor CIO din companii le pot implementa în contextul proceselor de transformare digitală.

Achizițiile contactless (de la distanță)

Distanțarea socială a dus la reconfigurarea fluxurilor de plată, consumatorii dorindu-și să vizualizeze produsele achiziționate fără a le atinge și fără a a intra în contact direct cu alte persoane sau chiar cu device-uri hardware. Gartner previzionează că până în anul 2024, 80% dintre comenzile plasate vor fi disponibile fără contact direct.

Pentru ca acest lucru să fie posibil, cele mai multe companii pot lua decizii de implementare a procesatorilor de plăți pentru plata cu card (online), pot achiziționa puncte de ridicare a comenzilor automatizate, pot implementa tehnologii robotizate sau de inteligență artificială.

Confugurări vizuale de tip virtual

Pozibilitatea de a testa un produs înainte de achiziție sau de a-l vizualiza în diverse medii și contexte poate crește rata de conversie a cumpărăturilor online în mod semnificativ. Astfel, Gartner le recomandă retailerilor soluții online de reprezentare vizuală 2D sau 3D, cu opțiuni și funcționalități de filtrare, selectare și personalizare a produsului, oferind un efect similar cu percepția unui showroom.

Comercializarea în timp real

Achiziționarea unui produs în timp real include tehnologii de live streaming, ce ajută cumpărătorul să interacționeze cu produsul și cu fiecare comerciant care poate prezenta beneficiile și poate răspunde oricărei întrebări.

Consumerismul B2B

Ca efect al instalării pandemiei, multe companii au ales să implementeze sau să adapteze canalele de comunicare și de vânzare la soluții digitale în timp real. În această categorie se înscriu rețelele sociale, aplicațiile mobile, tehnologiile de tip chat bot, toate acestea fiind extrem de atractive pentru consumatorii tineri care au nevoie de o experiență de consum adaptată mediilor lor de cunoaștere și de înțelegere.

Markeplace-urile enterprise

Conform previziunilor Gartner, până în 2023, creșterea marketplace-urilor va fi una exponențială, aducând încasări cu peste 10% mai mari într-un singur an.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward