Concluziile raportului Gartner reprezintă o suită de recomandări și de strategii pe care managerii și responsabilii pozițiilor CIO din companii le pot implementa în contextul proceselor de transformare digitală.
Achizițiile contactless (de la distanță)
Distanțarea socială a dus la reconfigurarea fluxurilor de plată, consumatorii dorindu-și să vizualizeze produsele achiziționate fără a le atinge și fără a a intra în contact direct cu alte persoane sau chiar cu device-uri hardware. Gartner previzionează că până în anul 2024, 80% dintre comenzile plasate vor fi disponibile fără contact direct.
Pentru ca acest lucru să fie posibil, cele mai multe companii pot lua decizii de implementare a procesatorilor de plăți pentru plata cu card (online), pot achiziționa puncte de ridicare a comenzilor automatizate, pot implementa tehnologii robotizate sau de inteligență artificială.
Confugurări vizuale de tip virtual
Pozibilitatea de a testa un produs înainte de achiziție sau de a-l vizualiza în diverse medii și contexte poate crește rata de conversie a cumpărăturilor online în mod semnificativ. Astfel, Gartner le recomandă retailerilor soluții online de reprezentare vizuală 2D sau 3D, cu opțiuni și funcționalități de filtrare, selectare și personalizare a produsului, oferind un efect similar cu percepția unui showroom.
Comercializarea în timp real
Achiziționarea unui produs în timp real include tehnologii de live streaming, ce ajută cumpărătorul să interacționeze cu produsul și cu fiecare comerciant care poate prezenta beneficiile și poate răspunde oricărei întrebări.
Consumerismul B2B
Ca efect al instalării pandemiei, multe companii au ales să implementeze sau să adapteze canalele de comunicare și de vânzare la soluții digitale în timp real. În această categorie se înscriu rețelele sociale, aplicațiile mobile, tehnologiile de tip chat bot, toate acestea fiind extrem de atractive pentru consumatorii tineri care au nevoie de o experiență de consum adaptată mediilor lor de cunoaștere și de înțelegere.
Markeplace-urile enterprise
Conform previziunilor Gartner, până în 2023, creșterea marketplace-urilor va fi una exponențială, aducând încasări cu peste 10% mai mari într-un singur an.