Misiunea Estée Lauder este aceea de a combate discriminarea și de a le oferi persoanelor cu deficiențe de vedere șansa de a se simți frumoase, iubite și încrezătoare, prin puterea machiajului sau a produselor de îngrijire a tenului.
Asistentul Virtual lansat de Estée Lauder este disponibil clienților din Marea Britanie și Statele Unite ale Americii, în curând putând fi folosit la nivel internațional.
„Există 2,2 miliarde de oameni la nivel global care au un anumit tip de deficiență de vedere. Există peste două milioane numai în Marea Britanie, care este piața noastră pilot. Dar este mai mult decât o oportunitate de afaceri. Este, de asemenea, ceva care se aliniază cu misiunea noastră de a fi cea mai incluzivă și diversă companie de frumusețe din lume, atât pentru angajații noștri, cât și pentru toți consumatorii noștri”, Michael Smith, Estée Lauder Corporation Senior Vice President & CIO.
Christopher Aidan, vicepreședintele ELC (Estée Lauder Corporation) pentru inovare și tehnologii emergente, adaugă că persoanele cu deficiențe de vedere adesea trebuie să se bazeze pe alții pentru ajutor, așa că viziunea pentru VMA a fost să folosească platforma existentă a ELC Augmented Reality Immersive Application (ARIA), care folosește AR, AI și algoritmi de învățare automată (ML) pentru a analiza machiajul pe fața unui utilizator. VMA folosește apoi ghidarea vocală pentru a ajuta utilizatorul să-și creeze aspectul ideal.
Iniția, design-ul original al aplicației presupunea ca utilizatorul să își facă un selfie chiar din aplicația mobilă, iar acesta să fie analizat în timp real de algoritm pentru a stabili recomandări personalizate. Versiunile îmbunătățite ale aplicației software au inclus posibilitatea ca aceasta să ofere sfaturi pe baza citirii datelor din baze de date proprii de videoclipuri, după ce acestea au fost filtrate conform tipologiei de ten și problemelor specifice ale fiecărui utilizator în parte.
De exemplu, dacă videoclipul arată că utilizatorul a aplicat fond de ten sau ruj în mod neuniform, aplicația oferă descrieri verbale ale zonelor specifice care au nevoie de retușuri și îndrumări pentru a corecta problema. Utilizatorul poate apoi să facă ajustări, să rescaneze, iar aplicația va oferi o solicitare când totul este aplicat corect.
„De-a lungul fazelor de proiectare, construire și testare, feedback-ul lor a informat deciziile noastre, chiar și caracteristicile mici, cum ar fi posibilitatea de a ajusta viteza de vorbire a asistentului virtual”, spune Aidan.
VMA este o aplicație mobilă care folosește preferințele pe care utilizatorul le-a configurat deja pe dispozitivul său pentru comenzile vocale, dar oferă și opțiunea de a personaliza vocea și viteza acesteia folosind setările de accesibilitate.
Ca o validare a tehnologiei din spatele produsului, dar și a conceptului, proiectul a câștigat premiul CIO 100 2023 în Excelență IT.
Sursa foto: Estée Lauder