Orientarea către tot ceea ce înseamnă arhitectura organizațională și optimizarea acesteia este una dintre cele mai importante obiective pe care le vizează companiile în perioada următoare. Strategiile dedicate includ relațiile dintre consumatori, parteneri și colaboratori, organizații și tehnologiile folosite.
Conform unui studiu recent publicat de Gartner, ocupanții pozițiilor de CIO din cadrul companiilor care au luat parte la cercetarea de piață, previzionează o dublare la fiecare 2 ani a ecosistemelor digitale și a oportunităților derivate. „Practicienii Enterprise Architecture trebuie să se concentreze mai mult asupra eforturilor definitorii ale arhitecturii de business ce construiesc strategia propriei afaceri, inclusiv prin creșterea nivelelor de colaborare cu alte companii”, Betsy Burton, Vice President Gartner.
Gartner previzionează faptul că până în anul 2018, 40% dintre arhitecții organizaționali se vor concentra asupra arhitecturii design-ului de produs/serviciu oferit. În acest sens, exemple precum Airbnb și Dropbox folosesc deja astfel de abordări, inclusiv design-ul conceptual al gândirii platformei și al definirii modelului de business.