Prezent în mijlocul celor mai importante mișcări strategice și dinamice din industriile digitale și tehnologice, utilizatorul activ al suitelor de aplicații software și al device-urilor inteligente devine un cunoscător profesionist valid prin know-how, dar nu și prin specializare. Cu toate acestea, profilul lui indică o perfectă însușire a limbajelor de specialitate, a noțiunilor tehnice, precum și a ariilor secundare, cum ar fi marketing, vânzări, business development. Așadar, obiectivele companiilor producătoare converg spre a aduce un plus de educare și derivare a informațiilor ce definesc produsele către noua tipologie de consumator-specializat.
Considerat a fi segmentul țintă perfect, intuitiv, perspicace, bine ancorat în tot ceea ce înseamnă tehnologia, prezent pe canalele Social Media, utilizator al mai multor device-uri inteligente, utilizatorul modern are nevoie de o experiență de achiziție pe măsură.
De ce sunt importante feedback-urileend-userilor?
• End-userii sunt cei mai buni cunoscători ai problemei efective pe care aplicația software sau device-ul hardware ar trebui să le includă
• Are experiență anterioară în folosirea unor sisteme sau aplicații similare
• Poate recomanda produsele software sau serviciile complementare, reducând semnificativ costurile de achiziție ale noilor utilizatori pentru companie.
Dintr-un punct de vedere opus, utilizatorul este acel pion extrem de necesar, dar care trebuie să fie direcționat de companie, prin obiectivele de business, spre o utilizare corectă, eficientă și optimă a soluțiilor informatice.
Una dintre problemele cel mai des întâlnite de vendorii soluțiilor software este faptul că 10% dintre utilizatorii activi au tendința de a se orienta excesiv asupra problemelor (bug-uri) regăsite în cadrul sistemelor informatice, lăsând în plan secund tocmai acele seturi de funcționalități (90%). Atunci când o funcționalitate răspunde conform nevoilor clare, utilizatorul are tendința de a o ignora, folosind-o instinctiv.
O altă situație extrem de des întâlnită este dată de testarea și înlețegerea aceleiași funcții sau funcționalitîăți în mod diferit de către utilizatori, deși obiectivele sale sunt aceleași. De aceea, diferitele scenarii de testare ale unei aplicații software pot constitui reale baze de informații ce conturează ulterior profile distincte ale potențialilor consumatori.
Cum sunt colectate aceste informații?
Informațiile culese din surse interne sunt colectate cu ajutorul următoarelor sisteme:
• CRM (Customer Relationship Management): soluție software ce urmărește îmbunătățirea relației dintre companie și clienți.
• Marketing Automation: automatizarea proceselor de marketing are rolul de a automatiza și măsura acțiunile de marketing și fluxul de lucru, ce ajută compania să-și crească veniturile.
• Sisteme de suport
Informațiile culese din surse externe sunt colectate cu ajutorul altor sisteme precum:
• Utilizarea dinamică a algoritmilor
• Colectare manuală de date
Companiile care utilizează Big Data înregistrează rezultate rapid și eficient, de 2 ori mai repede decât celelalte companii.
Potrivit ultimelor statistici în domeniu, piața Big Data își dublează veniturile la fiecare doi ani. Piața actuală B2B (business to business) utilizează tehnologiile Big Data pentru a determina intenția consumatorului.
Big Data ajută la creșterea numărului de lead-uri prin cele două componente: evidența lead-urilor și analizele prealabile. Big Data colectează informații calitative pentru a determina echipa de vânzări și resursele ce trebuie alocate fiecărui lead. Analizele prealabile combină date structurate și nestructurate și algoritmi pentru a preveni comportamentul consumatorului.