Dolarul informațional: Noua monedă bazată pe valoarea datelor personale aduce în discuție o metodă inedită de plată

03 Oct 2017

Experimentul făcut de Kaspersky Lab, cu un magazin temporar, unde datele personale sau dolarul informațional (Data Dollar) reprezintă singura monedă acceptată, demonstrează valoarea pe care ar putea să o aibă în retail, pe viitor

Dolarul informațional: Noua monedă bazată pe valoarea datelor personale aduce în discuție o metodă inedită de plată

Data Dollar Store, creat de Kaspersky Lab, a făcut vâlvă pe Old Street, în Londra, după cum se poate vedea aici. Clienții s-au înghesuit de la primele ore ale dimineții pentru a obține obiecte exclusive de artă, dar au fost surprinși să afle cum pot fi achiziționate acestea. Apoi, s-au arătat dispuși să dea poze sau materiale video personale ca modalitate de plată, devenind pionierii unei monede, dolarul informațional. Prin intermediul acestui magazin, Kaspersky Lab urmărește să atragă atenția asupra valorii reale a datelor și face apel și la alți jucători să le sprijine eforturile, prin folosirea simbolului dolarului informațional.

Având în vedere că volumul de date personale continuă să crească, utilizatorii ar putea ca, fără să știe, să stea pe o mină de aur, care își păstrează valoarea - indiferent de localizarea geografică sau de influența altor rate de schimb. Lipsa de conștientizare a valorii reale a datelor lor este un obstacol major în a-i face pe oameni să înțeleagă de ce ar trebui să-și protejeze datele, consideră Kaspersky Lab. Ei speră că dolarii informaționali vor atrage atenția asupra acestui fapt și, astfel, vor face mediul online mai sigur pentru toată lumea.

“Vedem dolarul informațional ca o modalitate de a atrage atenția asupra valorii datelor”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky Lab. “Deci, dacă un site oferă servicii gratuite, dar folosește datele utilizatorilor pentru a obține bani, ar trebui să folosească simbolul Data Dollar, pentru a arăta că are loc, totuși, o formă de schimb.”

Kaspersky Lab a demonstrat cum datele, folosite sub formă de monedă, ar putea să funcționeze într-un magazin temporar, deschis pentru două zile în Londra. Magazinul a atras cumpărători nerăbdători să pună mâna pe creații ale cunoscutului artist urban Ben Eine. Inițial, nu părea nimic neobișnuit: căutarea printre produse, alegerea celor preferate și deplasarea la casă, pentru a plăti. Însă, în momentul în care clienților li se solicita plata, aceasta nu avea nicio legătură cu ce conțineau portofelele. În schimb, era vorba de dolari informaționali – noua monedă creată de Kaspersky Lab, care constă în datele personale ale clienților, de pe telefoanele lor: imagini, materiale video sau texte.

David Emm a adăugat: “Uităm ușor ce cantități vaste de date facem publice zilnic. Sentimentul de pierdere, dacă sunt luate împotriva voinței noastre, este mult mai real atunci când cineva ne ia, fizic, telefonul și decide ce date să folosească. Acest efect a fost interesant de explicat cu ajutorul magazinului Dolarul Informațional: Data Dollar Store. Conform unui studiu global, chiar dacă 29% dintre utilizatorii din toată lumea au fost victimele unui atac cibernetic, 39% își lasă dispozitivele neprotejate  împotriva atacurilor.                                                                                                        

Clienții ar trebui să-și prețuiască datele la fel de mult ca banii din portofele. Dacă au o valoare, oricare ar fi ea, pot fi folosite ca modalitate de schimb sau achiziție. Nu vrem, însă, să rămânem fără nimic, dacă pierdem sau ne sunt furate datele – sau dacă datele pe care le dăm la schimb sunt folosite într-un mod rău intenționat, așa că protecția este esențială.”

Kaspersky Lab a creat un nou video, pentru a reda modul în care au reacționat clienții la această nouă experiență și disponbilitatea lor de a fi pionerii unei monezi. Vizitați www.datadollarstore.com sau accesați https://www.youtube.com/watch?v=dqcHcnpNHIM&feature=youtu.be, pentru detalii.

Kaspersky Lab este unul dintre furnizorii de soluții de securitate informatică cu cea mai rapidă creștere la nivel mondial. În prezent, compania este una dintre cele mai importante patru companii de securitate IT*, continuând să-și îmbunătățească poziția pe piață. Potrivit rezultatelor financiare ale companiei în 2012, înainte de a fi auditate, profitul a crescut cu 3%, în comparație cu anul anterior și a ajuns la 628 milioane de dolari. Kaspersky Lab este în prezent cel mai mare furnizor privat de soluții de securitate endpoint din lume.  

Kaspersky Lab este o companie internaţională cu operaţiuni în peste 200 de ţări la nivel mondial. Birourile centrale se află în Moscova, Rusia, iar compania este înregistrată în Marea Britanie. Kaspersky Lab are în prezent peste 2.800 de angajaţi, cu toţii specialişti calificaţi. Compania deţine birouri locale în 29 de ţări, iar produsele şi tehnologiile Kaspersky oferă protecţie pentru peste 300 de milioane de utilizatori și peste 250.000 de companii, la nivel global. Compania furnizează o gamă variată de produse și soluții pentru diferite tipuri de clienți, punând un accent important pe marile companii, precum şi pe afacerile mici și mijlocii. 

Află mai multe

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

FreyaPos lansează o inițiativă de sprijinire a micilor retaileri din România. Planul Retail Smart: 100 de licențe gratuite

FreyaPos, dezvoltator de soluții software pentru Horeca & Retail, anunță lansarea unei inițiative de susținere a micilor retaileri din România prin furnizarea gratuită a 100 de licențe software de gestionare a...

Citește articolul
Softlead

Digitalizarea caselor de amanet – soluții eCommerce potrivite și module recomandate

Industria caselor de amanet a cunoscut o dezvoltare semnificativă în ultimii ani pe piața din România. Conform datelor, în 2022 cifra de afaceri din acest sector a înregistrat o creștere impresionantă de 23% comparativ cu...

Citește articolul