Conform unui studiu recent publicat de compania de consultanță și audit McKinsey, automatizarea poate reduce cu până la 30% numărul reclamațiilor clienților, contribuind la creșterea nivelului de încredere și de satisfacție al acestora.
În ultimii ani, activitățile dintr-o companie de asigurări s-au schimbat semnificativ cu ajutorul tehnologiei, oferindu-le posibilitatea clienților de a semna contracte de asigurare sau de a plăti polițe de asigurare 100% online, fără a fi nevoie să se deplaseze într-o agenție fizică.
Trenduri actuale de digitalizare în companiile de asigurări
Pornind de la cele mai importante obiective ale oricărei companii de asigurări, există un set de tehnologii și de aplicații software care pot răspunde nevoilor și obiectivelor:
- Chatboți și aplicații de Voice Recognition – Acestea le permit clienților să poată trimite solicitări sau reclamații rapid și eficient, fără să interacționeze direct cu personalul specializat.
- Aplicații software de tip CRM (Customer Relationship Management) – Rolul lor este de a gestiona eficient baze de date de clienți, statusul interacțiunii cu aceștia, scadența contractelor, notificări și alerte utile pentru comunicarea cu fiecare client.
- Aplicații software pentru managementul documentelor – Gestionarea contractelor, emiterea rapidă a polițelor de asigurare, completarea fără erori a datelor personale sunt doar câteva dintre activitățile care pot fi digitalizate cu ajutorul aplicațiilor software de management al documentelor.
- Managementul dosarelor de daună – Asirom a dezvoltat un instrument complet digitalizat de notificare a daunelor (auto, de sănătate, de viață, locuințelor/bunurilor, de călătorie). Astfel, clienții pot raporta direct pe site daunele, fără a fi nevoie de o deplasare fizică în centrele de constatare. Folosind inteligența artificială, compania de asigurări evaluează pe baza fotografiilor transmise tipul daunei.
- Automatizarea proceselor prin soluții software de tip RPA (Robotic Process Automation).
- Semnătura electronică.
- Sisteme software de analiză a datelor și de raportare – Companiile de asigurări operează volume mari de date, iar aceste procese necesită un grad ridicat de productivitate. Având acces la soluții software dedicate analizei datelor, furnizorii de servicii și produse de asigurare (de viață, sănătate, călătorie etc.) se pot concentra mai bine pe nevoile, preferințele sau pe stilul de viață al clientului, având capacitatea de a crea pachete de beneficii și abordări personalizate.
- Aplicații software pentru training-ul angajaților. Pentru a putea implementa eficient procese și proceduri de operare a activității, companiile de asigurări au nevoie de aplicații software dedicate învățării și informării angajaților. Acestea pot fi de tip eLearning sau pot fi soluții de training ce beneficiază de o interfață prietenoasă, populată cu informații actualizate și complete, de tip text, video, foto.
- Securitatea și confidențialitatea datelor – Companiile de asigurări operează date sensibile, ceea ce înseamnă că trebuie să existe sisteme avansate de protecție a datelor împotriva atacurilor de tip ransomware ce pot afecta operațiuni, plăți sau chiar furtul informațiilor stocate. Definirea și respectarea protocoalelor de gestionare a datelor sunt esențiale pentru securitate.
Ai nevoie de o aplicație software dedicată managementului eficient al companiilor de asigurări? Completează formularul de mai jos sau trimite solicitarea ta pe adresa [email protected]