Privit în ansamblu, un serviciu de taximetrie nu pare să aducă acel suflu nou pentru o idee de afacere. Cu toate acestea, conceptul nou adus de Uber la nivel global, dar și reticențele, protestele sau susținerea pe care le-a primit în ultimii ani, fac să contureze puternic povestea brandului de tehnologie. Deși ideea de a putea comanda o mașină prin intermediul unei aplicații mobile și de a călători din punctul A în punctul B, cu toate setările plății deja efectuate, fără a avea grija banilor cash, este una perfect normală acum, cei mai mulți dintre utilizatori se gândesc tot mai mult la următorii pași, aceia ai mașinilor autonome.
Iar acesta pare să fie și pasul următor, așa cum planifică reprezentanții companiei Caterpillar. Compania creează tehnologii cu ajutorul cărora mașinile sau echipamentele mobile de la nivelul pământului, pe care apoi le vând într-o formă specială către distribuitorii lor. Ceea ce schimbă în mod total percepția și aduce acel plus de inovație de care au atât de multă nevoie companiile de profil, este tocmai faptul că cei de la Caterpillar vor să introducă serviciile pe bază de licențiere. Acestea vor avea menirea de a tarifa clientul pentru acele servicii care acum definesc succesiunea de etape de la un CRM la un ERP sau a plății așa cum este ea cunoscută de atât de mult timp. Cum se vor face toate acestea? Prin intermediul sistemelor de monitorizare, conectate la un serviciu care informează în mod oficial utilizatorii despre statusul mașinii, trimițând ulterior facturi și făcând sistemul de plată mult mai atractiv.
Caterpillar lucrează în parteneriat cu NASA, având deja experiență în crearea sistemelor care comunică la distanțe cuprinse între 33.9 – 250 milioane de mile depărtare de obiectul vizat.
Sursa: Computer Weekly