De ce și când ai nevoie de o aplicație de tip CRM? Funcționalități și avantaje

06 octombrie 2016

De la IMM-uri la companii mari, clientul și mulțumirea acestuia sunt două dintre cele mai importante criterii pentru o funcționare eficientă. Cu cât mai numeroși clienții, cu atât mai mult accent pe mărimea și pregătirea personalului.

De ce și când ai nevoie de o aplicație de tip CRM? Funcționalități și avantaje

De la IMM-uri la companii mari, clientul și mulțumirea acestuia sunt două dintre cele mai importante criterii pentru o funcționare eficientă. Cu cât mai numeroși clienții, cu atât mai mult accent pe mărimea și pregătirea personalului. 

Cum ai putea să-ți crești afacerea fără a investi foarte mult în personal suplimentar? Răspunsul este simplu: informatizarea companiei. Mai specific, aplicațiile specializate pentru gestionarea relației cu clienții, cunoscute sub denumirea de CRM (Customer Relationship Management).

Ce este un CRM?

Aplicațiile de tip CRM sunt un instrument devenit obligatoriu în marketingul modern, care facilitează desfășurarea unor activități la cele mai înalte standarde. Scopul lor este de de a aduna și gestiona datele despre clienții sau potențialii clienți ai unei companii în vederea consolidării relației dintre aceștia și companie. În cadrul Softlead există un set amplu de aplicații de tip CRM, ale căror funcționalități pot fi vizualizate aici.

Aplicațiile software de tip CRM au 2 componente majore:

  • automatizarea activității de marketing și a forței de vânzări;
  • crearea unei baze de date complexe referitoare la clienții companiei, care să permită satisfacerea la un nivel superior a nevoilor și dorințelor clienților.

Care sunt funcționalitățile principale ale aplicațiilor de tip CRM?

  • Campanii de Marketing
  • Procesele de vânzare
  • Asistență pentru clienți (Service și Suport)

9 aspecte importante despre CRM și beneficiile acestora:

  1. CRM sunt baze de date centralizate.

Acestea înregistrează informațiile într-un singur loc astfel încât să ușureze research-ul companiei despre un fișier/client/posibil client anume.

  1. CRM automatizează

Prin utilizarea acestui tip de aplicații nu mai este nevoie să pierdeți timp pentru logarea în mail, efectuarea apelurilor sau întâlnirilor. Toate acestea sunt realizate și gestionate automat, astfel încât să eficientizeze timpul și sarcinile fiecăruia.

  1. CRM includ informațiile legate de întreaga interacțiune cu posibilii clienți.

Unele aplicații pot stoca toate informațiile despre interacțiunea avută cu un posibil client, înainte de pasul vânzării. Utilizarea lor poate fi benefică în comunicarea ulterioară cu aceștia, drept clienți.  

  1. CRM urmăresc toate interacțiunile legate de vânzări.

Cu ajutorul lor, nu mai este nevoie să vă întrebați dacă este prea devreme să vă sunați eventualul client sau dacă ia-ți trimis deja o anumtă înformație. Totul este stocat și poate fi urmărit în aplicație.

  1. CRM te anunță când este momentul pentru a face follow-up.

Aplicația îți dă oportunitatea să urmărești parcursul activității eventualului client și să îl suni la momentul potrivit.

  1. CRM facilitează comunicarea eficientă a echipei.

Unele aplicații te lasă să introduci membrii echipei în procesul tranzacției. Altele, să redistribui lead-uri, printr-un singur click.

  1. CRM te ajută la preziceri în aria ta de activitate.

Tot ce trebuie să faci este să updatezi tranzacțiile, iar aplicația preia restul: cântărirea rapoartelor, însumarea, crearea unei imagini clare și precise.

  1. CRM cresc odată cu compania ta.

Monitorizarea manuală este ușoară și eficientă în primele etape ale evoluției companiei. Aplicațiile de tip CRM rămân active la fiecare nivel, cresc odată cu tine și te ajută să urmărești activitatea ta în mod constant, încă de la început.  

  1. CRM îți oferă timpul de care ai nevoie.

Timpul pe care, în mod normal, l-ai folosi pentru colectarea datelor sau încercarea de a memora informații despre posibilii clienți este timp pe care, datorită aplicațiilor de tip CRM, îl poți folosi acum pentru a vinde produsele sau serviciile companiei tale.

Pentru a fi mai specifici în privința avantajelor utilizării unei aplicații de tip CRM, Cloudswave au publicat un infografic depre beneficiile majore ale implementării sistemelor CRM în procesul de vânzări dintr-o companie

  • 75% din manageri spun că utilizarea unei CRM te ajută să gestionezi și să crești vânzările.
  • O aplicație de tip CRM returnează, în general 5.60$ pentru fiecare dolar cheltuit, ceea ce duce la un ROI mai mare cu 50%.
  • Echipele de vânzări au observat o creștere de 15% în productivitatea lor după utilizarea unei aplicații de tip CRM pentru mobil.
  • Importanța aplicațiilor CRM pentru mobil duce la creșterea productivității în vânzări, idee observată la 24% dintre companii. Tot cu ajutorul aplicațiilor pe mobil, companiile au observat o creștere de 10% la cash flow.
  • Crearea unei experiențe pozitive pentru client, motiv pentru care 70% dintre aceștia vor promova compania în rândul familiei sau prietenilor.
  • Atunci când o companie interacționează cu un client utilizând o CRM, acel client tinde să cheltuiască cu 20%-40% mai mult la următoarea achiziție de la acea companie.
  • CRM au dus la creșterea salariului pentru fiecare sales reprezentative cu 41%.
  • CRM au condus către o creștere de 27% a ratei menținerii acelorași clienți.
  • CRM au micșorat costurile de marketing cu 23%.
  • CRM au crescut limitele de profit cu mai mult de 2%.
  • CRM au dus la îmbunătățiri de 300% ale ratei de conversie a vânzărilor.

Dacă dorești o aplicație de tip CRM din portofoliul Softlead, pentru compania ta, completează formularul de mai jos sau trimite un mail cu cerința ta la adresa [email protected].

 

 

 

Aplicații software recomandate

Solutie digitala care furnizeaza cotatii/oferte comerciale exacte, rapide si personalizate in scopul eliminarii erorii umane, imbunatatirii productivitatii procesului de vanzare si crearea unui parteneriat stabil cu clientii.

Citește tot arrow_forward

CAS genesisWorld: o solutie puternică pentru vânzări, marketing și serviciul clienți

Citește tot arrow_forward

Aplicatia CRM Simplio este solutia optimizata si creata special pentru orice tip de business. Hai sa ne cunoastem, sa putem face impreuna lucruri frumoase si utile!

Citește tot arrow_forward

Automatizarea vânzărilor centralizează și automatizează date și operații specifice procesului de vânzare.  

Citește tot arrow_forward

Symbio este o parte esențială a strategiei companiei și prezintă o imagine unitară a partenerilor, gestionează și automatizează procesele interne și oferă rapoarte personalizate.

Citește tot arrow_forward

Produsul Green CRM se adreseaza companiilor care ofera servicii si isi doresc o evidenta sigura asupra managementului relatiei cu clientii lor.

Citește tot arrow_forward

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Câți bani poți economisi prin implementarea unei aplicații software de tip ERP?

Pierderi de stocuri înregistrate la final de an sau de trimestru, incapacitate de gestionare a resurselor, distribuitorilor sau produselor? Iată cum o aplicație de tip ERP (Enterprise Resource Planning) poate rezolva aceste probleme și poate scădea costurile unei companii.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

ECOMpedia sărbătorește 8 ani și face o analiză a domeniului e-commerce cu toate provocările din 2020

ECOMpedia sărbătorește 8 ani de existență pe piața din România, perioadă în care domeniul comerțului online s-a schimbat în ritm accelerat. Liviu Taloi, fondator ECOMpedia, a prezentat estimări privind evoluția sectorului e-commerce în 2020.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum sunt luate deciziile de cumpărare atunci când facem achiziții online?

Optimized, agenție românească specializată în campanii PPC (Pay-Per-Click) pentru e-commerce, prezintă particularitățile prin care consumatorii ajung să ia decizii de achiziție și nu numai pe internet. Deși decizia de cumpărare este un proces complex, există un interval între conștientizarea nevoii pentru un anumit produs și momentul achiziției propriu-zise....

Citește articolul arrow_forward