De ce este nevoie ca CRM-ul folosit să îndeplinească normele GDPR?

13 iunie 2018

In contextul unei discutii referitoare la aplicabilitatea normelor GDPR pentru solutiile software de tip CRM, este important a fi stiut ca acestea au menirea de a ajuta in procesele de identificare, management al datelor, securitatii informatilor si controlului auditului intern prin stabilirea fluxurilor procedurilor interne ale unei organizatii.

De ce este nevoie ca CRM-ul folosit să îndeplinească normele GDPR?

Este foarte posibil, ca noul regulament, dincolo de beneficiile evidente care le aduce, sa fie exploatat in scopuri negative: fie pentru a slabi competitorii, fie de catre diversi liber profesionisti care isi vor oferi serviciile celor bucurosi sa faca reclamatii.

GDPR influenteaza toate activitatile companiei care au legatura cu datele despre privesc activitatile de marketing (colectare si calificare leaduri, comunicarea cu prospectii si clientii, etc), activitatile din procesele de aprovizionare si vanzare, dar si cele de suport.

Exista trei categorii de informatii cu caracter personal pe care aproape orice companie trebuie sa le gestioneze: cele despre client, despre furnizori si cele despre angajati.
Cele despre clienti & furnizori sunt gestionate in general de catre sisteme de tip CRM/xRM (any Relationship Management).

Datele pe care un sistem de gestiune a relatiilor cu clientii/furnizorii le gestioneaza sunt prin definitie date cu caracter personal: nume, adresa de e-mail, numar de telefon, etc, Sistemele informatice utilizate pentru managementul datelor despre clienti si furnizori devin CRITICE in contextul GDPR. Ele va pot intari securitatea, daca au mecanismele necesare, sau va pot crea brese de securitate, care se pot dovedi extrem de costisitoare. Un sistem xRM (any Relationship Manager) modern ofera mecanisme pentru implementarea regulilor GDPR.


Cateva solutii simple pentru a asigura conformitatea cu GDPR printr-o solutie de management al relatiilor (xRM):
• Generarea automata a registrului de monitorizare a accesului la datele cu caracter personal si a tuturor operatiunilor asupra acestora prin mecanisme native
• Posibilitatea de a oferi din cateva click-uri informatiile detinute despre o persoana conform cerintelor GDPR avand acces direct la fisa personala
• Mecanisme automate de atentionare privind modalitatile de contactare acceptate de persoanele de contact din baza Dvs de date
Crearea de log-uri la nivelul bazei de date pentru detectarea violarii datelor cu caracter personal (identificarea breselor de securitate)
Centralizarea tutoror canalelor prin care se pot colecta date personale cu mentinerea informatiei despre sursa si data (pagina web, scanare carti de vizita, telefon, e-mail, etc)
• Controlul strict al generarii de duplicate ale datelor in fisiere Excel
Autorizarea controlata si procedurata a accesului la datele personale
• Utilizarea de chestionare pentru actualizarea datelor personale cu stocare automata a modificarilor in baza de date (fara interventie umana)
Controlul fluxurilor in care sunt implicate datele personale
Aceste proceduri interne vor avea menirea sa creeze un mediu sigur de gestionare a datelor personale si sa reduca riscurile organizatiei. Pentru ca indiferent de cauza unui incident in acest domeniu: un (fost) angajat, un instrument informatic sau un furnzior cu care lucrati, compania Dvs, in calitate de operator, este cea care va fi amendata.

Daca sistemul CRM utilizat nu va ajuta sa asigurati conformitatea cu GDPR, e timpul sa faceti o schimbare! Va putem ajuta cu specialisti in protectia datelor (DPO) si cu solutii CRM moderne. Click http://www.meliorcras.ro/contact.html 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate

CAS genesisWorld CRM este o platforma care inglobeaza peste 17 ani de experienta  in proiecte de implementare de tip xRM (any Relationship Management)  si know-how acumulat din interacti

Descoperă aplicația arrow_forward

Parte a grupului de firme Focality, suntem o echipa de profesionisti care oferim solutii pentru automatizarea si optimizarea proceselor de marketing, vanzare si post-vanzare, management de proiecte si gestiunea activitatii de helpdesk/suport. Implementam solutii care elimina activitati manuale si sustin cresterea eficientei...

Află mai multe

Articole IT&C similare
Softlead

Humans.ai și Salesforce - colaborare pentru folosirea AI pe piața soluțiilor software CRM

Humans.ai, un startup-ul românesc de inteligență artificială (IA) și blockchain, anunță că a intrat într-o colaborare  cu gigantul american Salesforce, liderul pieței mondiale de software pentru relații cu clienții...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

BMW investește într-o companie software ce automatizează procesele de producție

BMW Group a achiziţionat o participaţie la partenerul său Kinexon. Cele două companii lucrează împreună de câţiva ani pentru a promova digitalizarea completă a reţelei de producţie BMW Group. Producătorul de automobile premium a anunţat marţi că a achiziţionat acum un pachet minoritar în compania de software inovatoare, cu sediul în München, prin...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

CryptoCoin.PRO: Cererea pentru serviciul de lansare de noi criptomonede s-a triplat în 2021

Potrivit platformei licențiate de exchange CryptoCoin.PRO, cererea pentru serviciul de lansare ICO (ofertă inițială de monede) s-a triplat în 2021 comparativ cu anul anterior, pe fondul apariției a tot mai multe proiecte bazate pe tehnologia blockchain. În decursul acestui an, CryptoCoin.PRO a înregistrat peste 30 de solicitări din partea startup-urilor care au dorit să...

Citește articolul arrow_forward