La nivel local, companiile de tip IMM indică o tendință tot mai accentuată de a aloca bugete pentru achizița soluțiilor software potrivite, care să le rezolve principalele probleme, mai ales în contextul dinamicii fiscale, dar și a unor provocări date de perioade critice.
Folosind datele generate prin platformă, Softlead a identificat 7 provocări actuale ale companiilor ce pot fi rezolvate cu ajutorul aplicațiilor software și tehnologiilor potrivite.
1. Transmiterea raportărilor în format digital a informațiilor fiscale și contabile
În 2022, România a făcut tranziția la raportarea în format digital a informațiilor fiscale și contabile prin implementarea sistemului SAF-T (documentul standard de control fiscal) de către ANAF. În funcție de dimensiunea companiei și de operațiunile efectuate, IMM-urile au ales soluții software dedicate depunerii automate a raportărilor SAF-T, eficientizând timp și asigurându-se, astfel, că nu se expun penalizărilor.
Începând cu 1 ianuarie 2025, toate companiile au obligativitatea depunerii SAF-T, indiferent de dimensiunea acestora.
2. Gestionarea eficientă a relațiilor cu partenerii și clienții
Conform datelor Softlead, aplicațiile software de tip CRM, dedicate managementului furnizorilor și clienților se află în top 3 soluții de digitalizare solicitate de către companiile din România. Mai exact, peste 18% dintre cerințele de achiziție software generate prin platformă au avut ca obiectiv principal implementarea unei aplicații CRM. Acestea permit automatizarea procesului de vânzare, urmărirea lead-urilor și personalizarea comunicării cu clienții, crescând șansele de conversie.
3. Eficientizarea activității și scăderea erorilor
Indiferent de mărime sau de obiectivele de creștere, orice companie vizează crearea unui climat în care să predomine transparența, dar și acuratețea datelor. Pentru ca acest lucru să fie posibil, tot mai multe companii au pus pe lista priorităților din ultimii 4-5 ani achiziționarea soluțiilor software de tipul semnăturii electronice, managementul documentelor, automatizarea proceselor prin roboți (RPA – Robotic Process Automation). Din 2024, însă, devin tot mai atractive instrumentele ce conțin tehnologii de inteligență artificială, acestea fiind folosite în companiile din România în special în contextul activtității de vânzări, marketing sau în interacțiunile cu potențiali clienți.
4. Organizarea activităților operaționale
Activitățile recurente de secretariat, organizare, call center sau de facturare sunt gestionate la nivel intern în majoritatea companiilor de tip IMM, așadar atenția la calitatea fluxurilor de gestionare este esențială și poate fi facil îndeplinită cu ajutorul soluțiilor software dedicate.
5. Gestionarea incidentelor de securitate cibernetică
Chiar și pentru multe dintre companiile mici și mijlocii, această provocare pare să fie tot mai des adusă în discuție, principalul motiv fiind dat de creșterea incidentelor cibernetice. Profilul atacurilor este similar, atât în cazul companiilor mari, cât și în cel al IMM-urilor, ceea ce diferă, însă, este pregătirea scenariilor de intervenție în fiecare dintre cazuri. Conform unui studiu Cisco din anul 2021, 54% dintre companii consideră că sunt nesemnificative pentru a deveni ținta unui atac cibernetic, dar 43% dintre atacuri vizează companiile de tip IMM, întrucât acestea prezintă vulnerabilități mai mari.
6. Previzionare, analiză și raportare
În anumite tipuri de industrii, precum producție sau agricultură, previzionarea este critică încă din momentul zero al lansării pe piață al companiei. De aceea, alegerea unei soluții software care să ofere predictibilitate, dar și acces la rapoarte și statistici utile pentru planificarea ulterioară este esențială.
7. Gestionarea datelor
O companie dinamică operează cu date, așadar are nevoie de soluții de stocare și de back-up în cloud eficiente. De asemenea, gestionarea datelor devine tot mai dificilă pe măsură ce o companie se dezvoltă, fiind expusă tot mai mult riscurilor de a pierde date. Pentru a rezolva această provocare, companiile pot opta pentru diverse tehnologii și soluții ce permit accesul facil la informații, dar și partajarea fișierelor și back-up-ul automat.
Ai nevoie de o aplicație software personalizată obiectivelor companiei tale? Completează formularul de mai jos sau trimite o solicitare completă pe adresa [email protected]