Cum se organizează firmele de curierat în cele mai aglomerate perioade?

19 noiembrie 2014

Sărbătoarea comerțului electronic, recunoscută la nivel internațional sub denumirea de Black Friday sau Vinerea Neagră se apropie cu pași repezi și este o zi “de foc” nu doar pentru comercianți, ci și pentru companiile de curierat. 

Cum se organizează firmele de curierat în cele mai aglomerate perioade?

Sărbătoarea comerțului electronic, recunoscută la nivel internațional sub denumirea de Black Friday sau Vinerea Neagră se apropie cu pași repezi și este o zi “de foc” nu doar pentru comercianți, ci și pentru companiile de curierat. 

Cu siguranță, goana după cumpărăturile online dă naștere unui număr crescut de livrări ce trebuie livrate în timp util, conform promisiunilor retail-erilor. Și așa începe agitația din departamentele administrative, de contabilitate, financiare, telefoanele sună și e-mail-urile se înmulțesc pe zi ce trece.

Cum poate rezolva tehnologia problemele de organizare internă din cadrul unei companii de curierat?

Prin intermediul aplicațiilor software, cu rol în managementul resurselor dintr-o companie, angajații pot îmbunătăți timpii de răspuns și de livrare pentru fiecare dintre partenerii pe care aceasta îi are. În cazul unei companii de curierat, nevoia implementării unui set de soluții informatice poate fi primară sau secundară.

Iată care sunt aplicațiile care se încadrează în prima categorie, aceea a aplicațiilor primare, cele fără de care activitatea dintr-o astfel de companie nu poate funcționa la parametri superiori.

1. Aplicații dedicate departamentului de financiar-contabilitate

Într-o perioadă în care numărul comenzilor este în continuă creștere, generarea corectă și rapidă a balanțelor sau monitorizarea facturilor pentru plățile efectuate sunt, cu siguranță, extrem de importante.

2. Aplicații cu rol în managementul flotelor auto

Cele mai multe dintre companiile de curierat dețin o flotă auto impresionantă, care să sprijine permanent fluxurile de livrare. Perioada Black Friday presupune un grad mai mare de încărcare a acestora și a șoferilor de pe mașini, suplimentarea numărului de autoturisme nefiind o acțiune justificată din cauza costurilor mari ce nu se pot acoperi doar din această sărbătoare. Așadar, un sistem complet de monitorizare și de gestionare a flotelor auto presupun eficiență și scăderea costurilor pe termen lung, după implementarea unei astfel de aplicații. De cele mai multe ori, aceste soluții sunt comercializate alături de device-uri dedicate, de tip GPS.

3. Aplicații de gestiune

4. Aplicații de organizare a depozitelor

Depozitele care stochează coletele companiilor de curierat trebuie să fie definite prin maximă organizare, identificare facilă a coletelor, sistem de previziuni, de verificare și de raportare. Sistemul software care are menirea de a oferi toate aceste beneficii se numește Warehouse Management System. O suită de astfel de aplicații pot fi consultate aici.

5. Aplicații dedicate managementului documentelor

Stocarea în siguranță a celor mai importante documente dintr-o companie este, cu siguranță, una dintre prioritățile pe care le are în vedere orice manager. Pentru companiile de curierat, sărbători precum Black Friday, Crăciunul, Paștele sunt perioade extrem de aglomerate, în timpul cărora versionarea corectă a documentelor, identificarea facilă a acestora de către orice angajat sau posibilitatea deschiderii lor pe nivele diferite de acces sunt avantaje care fluidizează fluxul de lucru. Softlead oferă astfel de aplicații software în categoria dedicată.

Din categoria aplicațiilor cu rol secundar sau de a căror implementare depinde un set de factori fac parte: aplicații dedicate departamentului de resurse umane (HR) sau cele de raportare.

Cele mai multe dintre companiile de curierat din România au implementat sisteme de emitere a documentelor de transport (AWB). Codul AWB poate fi citit cu un cititor de coduri de bare, iar emițătorul poate urmări traseul coletului prin introducerea pe site-ul companiei de curierat.

De asemenea, extensii de monitorizare precum aplicații pentru device-urile mobile sau de tip e-commerce (ca posibilitate de integrare a unui business în cel deja existent al companiei de curierat) există deja pe piață și sunt extrem de bine primite.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

10 aplicații software recomandate companiilor sub 30 de angajați, pentru o digitalizare rapidă în perioade dificile

Dinamica impusă de contextul ultimelor luni a dus la repoziționări rapide și la gândirea unor strategii adaptate fiecărui business în parte. Restaurantele au deschis lista comenzilor online, buticurile au început comercializarea voucherelor, magazinele online au crescut gama de produse, au introdus campanii de reduceri, iar companiile de producție încep să investeasc...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

TotalSoft investește 300.000 de Euro într-o aplicație de HR

TotalSoft, unul dintre cei mai importanți furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrală și de Est, lansează o nouă soluție de tip HR reporting as a Service (în regim SaaS). Investiția în noul serviciu de raportare se ridică până în prezent la 300.000 de euro, urmând a crește în viitor pentru a sprijini companiile în obținerea ...

Citește articolul arrow_forward