Cum să vinzi eficient cu ajutorul aplicațiilor software de tip SFA?

04 Nov 2021

Conform Pat Research, 42% dintre companiile de pe piață nu utilizează încă o soluție destinată automatizării forței de vânzări. Nesiguranța cu privire implementarea unei astfel de aplicații poate fi generată de diverși factori precum: dificultatea alegerii soluției potrivite pliate specific pe nevoile organizației, lipsa informațiilor relevante (funcționalități, beneficii) ce susțin impactul major adus de un astfel de instrument, etc. Astfel, iată tot ce trebuie știut despre aplicațiile software dedicate vânzărilor.

Cum să vinzi eficient cu ajutorul aplicațiilor software de tip SFA?

Aplicațiile software de tip SFA (Sales Force Automation) definesc  o tipologie importantă de soluții, ce au rolul de a automatiza activitățile de vânzări din cadrul companiei, cum ar fi procesarea cererilor de vânzări, monitorizarea interacțiunilor cu fiecare client, analiza rapoartelor de vânzări, precum și a performanțelor sau a previziunilor din această direcție.

Conform Verified Market Research, dimensiunea pieței SFA a fost evaluată la 7,27 miliarde de dolari în 2020 și se estimează că va ajunge la 13,63 miliarde până în 2028. Această majorare poate fi datorată impactului pe care instrumentele de acest tip le aduc odată cu implementarea.

Principalii factori ce determină această creștere a industriei sunt alimentați de nivelul ridicat al solicitărilor de programe de prognoză a vânzărilor în industria bancară, retail, IT și telecomunicații. În plus, utilizarea inteligenței artificiale (AI), machine learning (ML) și adoptarea tehnologiei Cloud sunt de așteptat să stimuleze creșterea.

60% dintre beneficiari atestă că utilizarea soluțiilor SFA a crescut cantitatea și calitatea clienților potențiali ce reprezintă conversii ale vânzărilor, raportând o triplare a interesului.

Principalele funcționalități pe care le conține o aplicație SFA sunt:

  • Conceperea rapoartelor analitice și de introspecție a performanțelor
  • Monitorizarea și gestionarea comenzilor
  • Managementul clienților și contactelor
  • Sincronizarea și distribuirea datelor
  • Managementul datelor logistice
  • Prognoza și analiza vânzărilor
  • Managementul programului
  • Monitorizarea stocurilor

După implementare, companiile au înregistrat o creștere cu 225% a volumului de clienți potențiali care s-au transformat în vânzări.

Care sunt beneficiile aduse odată cu implementarea unui software de automatizare a forței de vânzări?

  • Generarea ușoară și rapidă a rapoartelor - echipa de vânzări poate organiza cu ușurință totalitatea informațiilor, urmări colecțiile de date, returnările și plățile.
  • Urmărirea rapidă și centralizată a informațiilor despre clienți - managerii dintr-o companie pot sesiza cu ușurință orice modificare venită din partea clienților. De asemenea, software-ul va contribui la menținerea unei relații cu aceștia și va stoca detaliile oferite de ei pentru o beneficia de un grad sporit de operativitate în viitor.
  • Îmbunătățirea programării - un bun software de automatizare a forței de vânzări ajută companiile să contureze și să asigure un program ce va fi respectat. Software-ul are, de asemenea, capacitatea de reaminti personalului despre întâlniri, ședințe și așa mai departe.
  • Îmbunătățirea prognozelor de vânzări - echipa de vânzări poate urmări cu ușurință comportamentele clienților și schimbările pieței. Cu această abilitate, un SFA va stoca și analiza toate informațiile ce vor fi esențiale cu scopul de a genera un plan de vânzări solid.

Iată 4 exemple de aplicații software de tip SFA:

DataKlas SFA conturează un set complet de instrumente adresat reprezentanților de vânzări, distribuitori, agenți de service sau promoteri. Scopul principal al acestei soluții software este de a îmbunătăți eficiența activităților de vânzări, dispunând de funcționalități precum: managementul clienților, analiza vânzărilor, urmărirea și procesarea comenzilor, monitorizarea și controlul stocurilor, managementul contactelor, etc.

TeamSFA reprezintă aplicația software special concepută pentru device-urile mobile, a cărei principală utilitate este aceea de a automatiza task-urile comerciale, precum: distribuirea în timp real a informațiilor generate de relația cu reprezentanții din teren, monitorizarea și controlul activităților de inventariere, managementul datelor logistice, financiare și de retail ale clienților, conceperea și managementul rapoartelor analitice și de introspecție a performanțelor agenților de vânzări, procesarea comenzilor, etc.  TeamSFA se adresează firmelor de distribuție sau firmelor producătoare care au propriile rețele de agenți de vânzare sau merchandising.

ASKI SFA este aplicația software ce dispune de o interfață prietenoasă, disponibilă pe orice dispozitiv: computer, telefon mobil sau tabletă. Soluția are rolul de a îmbunătăți activitatea companiilor prin sincronizarea în timp real a datelor gestionate de totalitatea departamentelor organizaționale implicate în procesele de vânzări, setând obiective, creând stimulente sau  generând analize SWOT. Totodată, ASKI este responsabilă și pentru monitorizarea și evaluarea permanentă a activităților angajaților, în special a celor de pe teren.

OptimallSFA reprezintă soluția software ce asigură automatizarea proceselor de vânzare şi distribuţie. Aceasta se adresează companiilor cu reţea proprie de agenţi de vânzări care efectuează rute zilnice spre clienţi pentru a prelua comenzi. Agenţii de vânzări, echipaţi cu smartphone-uri sau tablete, transmit în timp real comenzile efectuate, direct în sistemul de gestiune al companiei. OptimallSFA se adresează companiilor de distribuție sau producție din diferite industrii.

Cum se poate alege cel mai potrivit software SFA pentru o companie?

Ca și obiectiv principal, o soluție de acest tip dorește să contureze procesele de vânzări într-un mod cât mai eficient posibil. Astfel, alegerea aplicației potrivite depinde atât de înțelegerea, evaluarea și prioritizarea cerințelor organizației, cât și de experiența sau de longevitatea în industrie.

Compania ce se află în căutarea SFA-ului potrivit este nevoită să evalueze îndeaproape capacitățile produselor oferite de către furnizori și posibilitățile de integrare pentru a putea contura gradul de eficiență al conversiei vânzărilor, având, totodată, și un caracter scalabil. În primă instanță, utilizarea unei soluții trial sau demo reprezintă cea mai bună decizie. Astfel, se va putea monitoriza impactul adus către companie și se va decide destul de ușor dacă respectiva aplicație reprezintă alegerea potrivită. 

Pe lângă acestea, un plan de management al costurilor pentru întregul proces de integrare este indispensabil; dacă acest aspect este tratat superficial sau chiar deloc, pot apărea cheltuieli imprevizibile ce pot pune în pericol întregul proces, iar organizațiile vor ajunge să învinuiască software-urile SFA, lucru total greșit.

Iată câteva statistici impresionante despre acest tip de aplicații software:

  • 47% dintre utilizatorii de instrumente SFA afirmă că cel mai important obiectiv al automatizării proceselor este reprezentat de creșterea veniturilor din vânzări
  • S-a dovedit că automatizarea crește productivitatea vânzărilor cu 14,5% și reduce cheltuielile generale cu 12,2%
  • Automatizarea forței de vânzări poate duce la o creștere cu 30% a soluționării tranzacțiilor, la o reducere cu 18% a ciclului de vânzări și la o reducere cu 14% a timpului de administrare a vânzărilor
  • Aproximativ 58% dintre companii folosesc automatizarea pentru upselling (tehnică utilizată în domeniul vânzărilor prin care un vânzător invită clientul să cumpere articole mai scumpe, upgrade-uri sau alte suplimente pentru a genera mai multe venituri)
  • Generarea ofertelor automatizate și personalizate bazate pe navigarea din trecut și istoricul cumpărăturilor clienților pot crește vânzările cu până la 20%

Care sunt costurile implementării unei astfel de soluții?

Costurile unei licențe SFA pornește de la 50 Euro/utilizator, iar diferențele de cost sunt date de complexitatea soluțiilor software.

Așadar, alegerea soluției potrivite poate reprezenta un proces complicat, de aceea, Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Ai nevoie de o aplicație software de tip SFA potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cum reușește Cargus să gestioneze datele și să raporteze eficient?

Cargus extrage valoare din date cu o soluție New Business Dimensions

Citește articolularrow_forward
Softlead

Tendințe pe piața locală de software pentru construcții

Piața locală de construcții urmează trendul la nivel global, acela de digitalizare a proceselor de business cu scopul de a avea mai multă accesibilitate, de a permite integrarea facilă cu terțe soluții sau de a trece în...

Citește articolularrow_forward
Softlead

Cât de importantă este digitalizarea în industria construcțiilor?

Un interviu cu Radu Zanfir, ERP Sales Manager TotalSoft, despre modul în care poate fi eficientizată activitatea de pe șantiere și din companiile de construcții.

Citește articolularrow_forward