Cum să vinzi eficient cu ajutorul aplicațiilor software de tip SFA?

04 Nov 2021

Conform Pat Research, 42% dintre companiile de pe piață nu utilizează încă o soluție destinată automatizării forței de vânzări. Nesiguranța cu privire implementarea unei astfel de aplicații poate fi generată de diverși factori precum: dificultatea alegerii soluției potrivite pliate specific pe nevoile organizației, lipsa informațiilor relevante (funcționalități, beneficii) ce susțin impactul major adus de un astfel de instrument, etc. Astfel, iată tot ce trebuie știut despre aplicațiile software dedicate vânzărilor.

Cum să vinzi eficient cu ajutorul aplicațiilor software de tip SFA?

Aplicațiile software de tip SFA (Sales Force Automation) definesc  o tipologie importantă de soluții, ce au rolul de a automatiza activitățile de vânzări din cadrul companiei, cum ar fi procesarea cererilor de vânzări, monitorizarea interacțiunilor cu fiecare client, analiza rapoartelor de vânzări, precum și a performanțelor sau a previziunilor din această direcție.

Conform Verified Market Research, dimensiunea pieței SFA a fost evaluată la 7,27 miliarde de dolari în 2020 și se estimează că va ajunge la 13,63 miliarde până în 2028. Această majorare poate fi datorată impactului pe care instrumentele de acest tip le aduc odată cu implementarea.

Principalii factori ce determină această creștere a industriei sunt alimentați de nivelul ridicat al solicitărilor de programe de prognoză a vânzărilor în industria bancară, retail, IT și telecomunicații. În plus, utilizarea inteligenței artificiale (AI), machine learning (ML) și adoptarea tehnologiei Cloud sunt de așteptat să stimuleze creșterea.

60% dintre beneficiari atestă că utilizarea soluțiilor SFA a crescut cantitatea și calitatea clienților potențiali ce reprezintă conversii ale vânzărilor, raportând o triplare a interesului.

Principalele funcționalități pe care le conține o aplicație SFA sunt:

După implementare, companiile au înregistrat o creștere cu 225% a volumului de clienți potențiali care s-au transformat în vânzări.

Care sunt beneficiile aduse odată cu implementarea unui software de automatizare a forței de vânzări?

Iată 4 exemple de aplicații software de tip SFA:

DataKlas SFA conturează un set complet de instrumente adresat reprezentanților de vânzări, distribuitori, agenți de service sau promoteri. Scopul principal al acestei soluții software este de a îmbunătăți eficiența activităților de vânzări, dispunând de funcționalități precum: managementul clienților, analiza vânzărilor, urmărirea și procesarea comenzilor, monitorizarea și controlul stocurilor, managementul contactelor, etc.

TeamSFA reprezintă aplicația software special concepută pentru device-urile mobile, a cărei principală utilitate este aceea de a automatiza task-urile comerciale, precum: distribuirea în timp real a informațiilor generate de relația cu reprezentanții din teren, monitorizarea și controlul activităților de inventariere, managementul datelor logistice, financiare și de retail ale clienților, conceperea și managementul rapoartelor analitice și de introspecție a performanțelor agenților de vânzări, procesarea comenzilor, etc.  TeamSFA se adresează firmelor de distribuție sau firmelor producătoare care au propriile rețele de agenți de vânzare sau merchandising.

ASKI SFA este aplicația software ce dispune de o interfață prietenoasă, disponibilă pe orice dispozitiv: computer, telefon mobil sau tabletă. Soluția are rolul de a îmbunătăți activitatea companiilor prin sincronizarea în timp real a datelor gestionate de totalitatea departamentelor organizaționale implicate în procesele de vânzări, setând obiective, creând stimulente sau  generând analize SWOT. Totodată, ASKI este responsabilă și pentru monitorizarea și evaluarea permanentă a activităților angajaților, în special a celor de pe teren.

OptimallSFA reprezintă soluția software ce asigură automatizarea proceselor de vânzare şi distribuţie. Aceasta se adresează companiilor cu reţea proprie de agenţi de vânzări care efectuează rute zilnice spre clienţi pentru a prelua comenzi. Agenţii de vânzări, echipaţi cu smartphone-uri sau tablete, transmit în timp real comenzile efectuate, direct în sistemul de gestiune al companiei. OptimallSFA se adresează companiilor de distribuție sau producție din diferite industrii.

Cum se poate alege cel mai potrivit software SFA pentru o companie?

Ca și obiectiv principal, o soluție de acest tip dorește să contureze procesele de vânzări într-un mod cât mai eficient posibil. Astfel, alegerea aplicației potrivite depinde atât de înțelegerea, evaluarea și prioritizarea cerințelor organizației, cât și de experiența sau de longevitatea în industrie.

Compania ce se află în căutarea SFA-ului potrivit este nevoită să evalueze îndeaproape capacitățile produselor oferite de către furnizori și posibilitățile de integrare pentru a putea contura gradul de eficiență al conversiei vânzărilor, având, totodată, și un caracter scalabil. În primă instanță, utilizarea unei soluții trial sau demo reprezintă cea mai bună decizie. Astfel, se va putea monitoriza impactul adus către companie și se va decide destul de ușor dacă respectiva aplicație reprezintă alegerea potrivită. 

Pe lângă acestea, un plan de management al costurilor pentru întregul proces de integrare este indispensabil; dacă acest aspect este tratat superficial sau chiar deloc, pot apărea cheltuieli imprevizibile ce pot pune în pericol întregul proces, iar organizațiile vor ajunge să învinuiască software-urile SFA, lucru total greșit.

Iată câteva statistici impresionante despre acest tip de aplicații software:

Care sunt costurile implementării unei astfel de soluții?

Costurile unei licențe SFA pornește de la 50 Euro/utilizator, iar diferențele de cost sunt date de complexitatea soluțiilor software.

Așadar, alegerea soluției potrivite poate reprezenta un proces complicat, de aceea, Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.

Ai nevoie de o aplicație software de tip SFA potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.

Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește SoftleadBIZ, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie. 

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Cât costă și ce include un magazin online performant?

Cu o creștere estimată la 8 trilioane de dolari până în 2026, industria e-commerce reprezintă un sector semnificativ ce coagulează vânzări rezultate din mai multe domenii de activitate. De aceea, nevoia de a investi...

Citește articolul
Softlead

Aplicația software Vaunt introduce modulul de evaluare gratuită a prețului apartamentelor

VAUNT, platforma de management al vânzărilor dedicată sectorului rezidențial, introduce un nou modul, Client Portal. Prin intermediul acestuia, clienții cumpărători au acces la date în timp real despre valoarea în piață a...

Citește articolul