Potrivit Gartner, aplicațiile Big Data (volume de date) sunt caracterizate de volumul datelor, viteză (flux de date, disponibilitate pentru acces și livrare) și varietate. Big Data furnizează diverse sisteme de stocare a datelor. Aceste aplicații oferă acces la informații generate de dispozitive, ce pot contura noi modele și tendințe în tehnologie.
Potrivit ultimelor statistici în domeniu, piața Big Data își dublează veniturile la fiecare doi ani. Piața actuală B2B (business to business) utilizează tehnologiile Big Data pentru a determina intenția consumatorului.
Big Data ajută la creșterea numărului de lead-uri prin cele două componente: evidența lead-urilor și analizele prealabile. Big Data colectează informații calitative pentru a determina echipa de vânzări și resursele ce trebuie alocate fiecărui lead. Analizele prealabile combină date structurate și nestructurate și algoritmi pentru a preveni comportamentul consumatorului.
Avantajele companiilor care utilizează aplicații Big Data sunt:
- Companiile sunt de 2 ori mai predispuse la creșterea performanței financiare
- Companiile vor lua decizii de 5 ori mai repede decât competitorii lor
- Companiile sunt de 3 ori mai predispuse să pună în aplicare deciziile pe care le-au luat
- Companiile sunt de 2 ori mai predispuse să utilizeze aceste informații atunci când își formulează strategiile de business
Ce aplicații de date trebuie să folosească o companie pentru a-și îmbunătăți mecanismele de analiză?
- Surse interne: Lead-uri interne și date generate de consumator. Acest model colectează următoarele date:
- Anunță compania în legătură cu existența lead-urilor
- Furnizează informații despre cei care vizitează website-ul companiei
- Furnizează informații despre cei care descarcă documente/ articole despre companie
- Înaintează întrebări către sistemul de suport
- Prezintă date despre facturile clienților
- Oferă informații despre sistemul de bugetare a unei campanii
- Oferă date despre contabilitate
- Surse externe de date. Ce tipuri de date sunt colectate în acest mod?
- Nume
- Locație
- Industrie
- Venituri
- Domenii
- Articole de presă
- Prezența companiei în mediul web
- Prezența companiei în social media
- Schimbările generate la nivel executiv, din companie
- Mărcile companiei
- Investițiile companiei
- Sistemul de taxe și facturi
- Tehnologiile instalate în cadrul companiei
Cum sunt colectate aceste informații?
Informațiile culese din surse interne sunt colectate cu ajutorul următoarelor sisteme:
- CRM (Customer Relationship Management): soluție software ce urmărește îmbunătățirea relației dintre companie și clienți.
- Marketing Automation: automatizarea proceselor de marketing are rolul de a automatiza și măsura acțiunile de marketing și fluxul de lucru, ce ajută compania să-și crească veniturile.
- Sisteme de suport
Informațiile culese din surse externe sunt colectate cu ajutorul altor sisteme precum:
- Utilizarea dinamică a algoritmilor
- Colectare manuală de date
Companiile care utilizează Big Data înregistrează rezultate rapid și eficient, de 2 ori mai repede decât celelalte companii.
Aplicațiile de baze de date se regăsesc și pe prima platformă integrată de tip marketplace din România, Softlead, care comercializează soluții software diverse, generează lead-uri și promovează o suită de aplicații informatice
Având misiunea de a stabili conexiuni valide între furnizorii de soluții software și potențialii achizitori, Softlead are rolul de a construi punți de legătură între aceștia, bazate pe nevoi reale.