Cum menții sănătatea angajaților cu ajutorul unei aplicații software de cabinet?

16 februarie 2015

Atunci când aducem în discuție managementul riscului profesional și menținerea sănătății personalului angajat, ne gândim implicit la toate controalele de medicina muncii pe care legislația în vigoare le solicită angajatorilor.

Atunci când aducem în discuție managementul riscului profesional și menținerea sănătății personalului angajat, ne gândim implicit la toate controalele de medicina muncii pe care legislația în vigoare le solicită angajatorilor.

Medicii specializați pe medicina muncii și companiile cu care colaborează au datoria de a preveni și diagnostica la timp bolile profesionale, de a evalua dacă angajații sunt apți de muncă și de a identifica riscurile astfel încât să reducă absenteismul.

Cât de simplă este însă gestionarea a sute sau mii de fișe și de dosare medicale ale angajaților, îndeosebi într-un mediu de muncă dinamic? Aici apare necesitatea achiziționării unei soluții informatice specializate pentru serviciile de medicina muncii, care să ofere sprijin specialiștilor atât la nivel operațional, de gestiune a datelor, cât și funcțional, de ușurare și organizare a activității.

În ajutorul medicului intervine soluția informatică Pharmec Cabinet – Medicina Muncii, un sistem securizat de gestiune completă a serviciilor de medicina muncii. Aplicația oferă o imagine de ansamblu asupra întregii activități desfășurate, în deplină concordanță cu reglementările prevăzute de siguranța și disciplina în muncă, atât pentru angajator, cât și pentru angajat.

Ce înseamnă gestiunea dosarelor de Medicina Muncii folosind o aplicație informatică specializată?

1. Reducerea volumului de muncă și a activităților de rutină

Fie că este vorba despre controale medicale periodice, despre completarea fișelor la angajare sau despre fișele de expunere la riscuri profesionale, monitorizarea stării de sănătate a personalului și înregistrarea datelor medicale sunt activități complexe și consumatoare de timp. Folosind o aplicație informatică de tipul Pharmec Cabinet, dedicată specialității sale, medicul de medicina muncii reușește să evite supra-aglomerarea prin programarea pacienților și gestiunea completă a unui număr nelimitat de dosare. În plus, configurarea unor structuri de tip șablon pentru acordarea serviciilor sau notificările automate privind revizuirea perioadică a dosarelor pacienților devin instrumente cheie pentru reducerea volumului de muncă cu activitățile de rutină.

2. Integritate și securitatea datelor medicale și cu caracter personal

Respectarea standardelor de securitate informatică și protecție a datelor este esențială în gestiunea serviciilor de medicina muncii, mai ales în contextul unei piețe a muncii atent reglementată. De aceea este important ca angajatorul să aibă garanția respectării confidențialității informațiilor cu caracter medical și personal. În acest sens, aplicația Pharmec gestionează în mod securizat dosarele medicale ale pacienților, prin chei de autentificare a utilizatorului și sisteme de protecție internă.

3. Rapoarte și recomandări

Aplicația Pharmec este o sursă completă de informare pentru specialistul de medicina muncii, oferind rapoarte personalizabile (pe serviciile acordate, pe costuri etc.) și statistici extrase din propria bază de date, cu ajutorul cărora se pot elabora recomandări către angajator și se poate oferi consiliere în vederea prevenției incidenței anumitor boli specifice unui anumit loc de muncă.

Aplicația Pharmec Cabinet este folosită cu succes de mii de medici din toată țara, atât în cabinete medicale individuale cât și în centre și clinici medicale. Programul face parte, alături de aplicația Pharmec Farmacie (dedicată gestiunii informatice a activității farmaciilor), din suita de sisteme informatice oferite de compania Pharmec Healthcare Software.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Pharmec Healthcare Software are ca principal domeniu de activitate dezvoltarea de solutii informatice complete pentru zona de healthcare, fiind unul dintre principalii furnizori de aplicatii pentru industria medicala si farmaceutica din Romania. Avand o experienta de 17 ani in domeniu, compania numara peste 30 de angajati cu competente in...

Află mai multe

Articole IT&C similare
Softlead

De ce aplicații software are nevoie o franciză?

Conform datelor publicate de Ziarul Financiar, piaţa românească de francize s-a dez­vol­tat constant în ultimii ani, atât prin concepte create local, cât şi prin branduri internaţionale, ajungând de la 1,6 mld. euro în 2014 la 3,6 mld. euro în 2019, cu un total de 450 de...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

Creșterea și dezvoltarea companiei grecești Apivita a însemnat rezolvarea provocărilor în contextul eficienței gestionării vânzărilor, dar și oferirea unei experiențe prietenoase clienților din mediul online. Iată cum a reușit compania să răspundă noilor nevoi, prin implementarea aplicației software potrivite.- Studiu de caz -...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Raport GPeC E-Commerce România 2021: Cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

Potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aprox. 10% mai mult decât în 2020 când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o...

Citește articolul arrow_forward