Conform datelor publicat de Ziarul Financiar, premisele pieței de curierat sunt optimiste, valoarea pieței pentru anul 2022 fiind de peste 6 miliarde de lei. Principalul factor care a condus la creșterea accelerate a acestui segment este dat de interesul tot mai mare al românilor de a comanda produse online, care să fie livrate optim și eficient acasă sau la birouri.
Industriile care au nevoie de gestionarea eficientă a segmentului de curierat
Serviciile de curierat pot fi asociate 100% unei companii specializate sau pot fi un segment complementar al unor linii de business din domeniile: retail/e-commerce, farmaceutic/medical, transport, distribuție, producție sau din Horeca (restaurante, pub-uri sau cafenele). De asemenea, companiile care oferă servicii pot utiliza cu succes aplicațiile de curierat, cum ar fi situația serviciilor de intervenții (utilități). În funcție de specificul industriei și de nevoile companiei, aceasta poate opta fie pentru o aplicație software custom (dezvoltată de la zero), fie pentru o soluție existentă, care să beneficieze de anumite module noi, personalizate.
Care sunt cele mai importante funcționalități software ai unei aplicații de livrare/curierat?
- Managementul comenzilor
- Sistem de livrare (urmărirea livrărilor în timp real, vizualizarea comenzilor în desfășurare, actualizare informații de livrare în timp real)
- Monitorizarea și managementul comenzilor
- Managementul ofertelor / campanii speciale
- Integrare cu procesatori de plăți și gestionarea opțiunilor de plată
- Integrare cu platforme de e-commerce (exemplu: Gomag, MerchantPro, WooCommerce, PrestaShop, OpenCart, Shopify, Magento etc.)
- Comunicarea cu alte platforme de curierat
- Integrarea cu marketplace-uri
- Modul support (preluare tichete cu probleme semnalate de clienți)
- Managementul retururilor
- Managementul locațiilor de livrare
- Sincronizarea automată a stocurilor (inclusiv: alerte de stocuri în timp real)
- Modul evaluare curieri
- Managementul facturilor
- Gestionarea AWB-urilor.
De ce să investești într-o aplicație de curierat?
Aplicațiile de curierat implică o comunicare permanentă client-companie-livratori, iar orice întârziere sau problemă apărută poate afecta nu doar reputația, ci și lanțul operațional. De aceea, aplicațiile software dedicate au rolul de a aduce un plus de transparență și de a crește eficiența și productivitatea angajaților, reducând, în același timp, riscul erorilor.
Iată câteva beneficii pe care le aduce digitalizarea companiilor care livrează produse:
Companiile pot avea dificultăți să livreze la timp din cauza unor probleme precum programarea ineficientă a livrărilor, urmărirea imprecisă a livrărilor și comunicarea inadecvată.
Oferind vizibilitate și urmărire în timp real, programare și expediere automate, optimizare a rutei, comunicare cu clienții, analiză și raportare, software-ul de management al livrărilor poate ajuta la depășirea acestor dificultăți. Deși sunt necesare o analiză și o planificare atentă, utilizarea software-ului de gestionare a livrărilor poate crește în cele din urmă performanța de livrare, fericirea clienților și poate spori eficiența operațională.
- Accesarea datelor de oriunde (aplicațiile sunt stocate în cloud și pot fi accesate din orice browser)
- Cele mai multe dintre soluțiile din piață beneficiază de posibilitatea de a fi personalizate
- Managementul facil al comenzilor (status livrări, poziționarea pe hartă a livratorilor etc.)
- Evidența stocurilor
- Optimizarea rutelor
- Managementul optim al șoferilor livratori
- Istoric complet al comenzilor
- Statistici și rapoarte (livrări, sezonalitate, situație ramburs, probleme)
- Managementul costurilor (tarife de expediere)
- Managementul facturilor.
Ai nevoie de o ofertă personalizată pentru o aplicație software dedicată curierilor și livrării? Completează formularul de mai jos sau trimite un e-mail pe adresa [email protected]