Whirlpool a decis să își digitalizeze procesele interne pentru a putea fi mai aproape de angajații săi, dar și pentru a putea oferi, în final, o experiență mai bună clienților finali ai companiei. Cu ajutorul soluției SAP SuccessFactors, compania și-a standardizat întreaga suită de servicii din sfera HR și totodată a dobândit noi informații despre angajații săi. Acum, Whirlpool are abilitatea de a anticipa viitoare necesități în privința aptitudinilor lucrătorilor, având posibilitatea și de a-i dezvolta și motiva suplimentar, totul contribuind la un confort sporit pentru clienții care achiziționează produse ale acestui brand.
Există și cifre concrete oferite de către Whirlpool în privința colaborării cu SAP prin intermediul soluției SuccessFactors. În Statele Unite, în primul an după implementarea acestei soluții pentru digitalizare, compania a redus costurile de operare a departamentelor HR cu 20%. La nivel global, au fost implementate în cadrul firmei 130 de procese standardizate, care ușurează semnificativ eforturile depuse de birourile de resurse umane, în vreme ce angajații obțin mai rapid documentele de care au nevoie. Soluția implementată de SAP conține și o secțiune care oferă departamentelor HR insight-uri globale cu privire la aptitudinile și talentele forței de muncă disponibilă în companie.
”Cu ajutorul soluției SAP SuccessFactors, am reușit să avem procese HR standardizate și insight-uri bazate pe date la nivel global, astfel că putem atinge excelența în ceea ce privește planificarea la nivelul angajaților și managementul resurselor umane”, declară Mark Morrisey, VP Global HR Operations în cadrul Whirlpool Corporation.
Nevoile de modernizare ale Whirlpool s-au datorat îndeosebi faptului că sistemele interne folosite de HR erau depășite tehnologic și puternic fragmentate, ceea ce ducea la o activitate îngreunată și la o experiență inconsistentă pentru angajații de rând. Mulți dintre aceștia și chiar managerii lor obțineau cu greu acces la datele de care aveau nevoie pentru a-și desfășura activitatea.
Pentru a crește încrederea angajaților și pentru a spori cererea față de brand în era digitală, Whirlpool Corporation a căutat o soluție HR inovatoare pentru a atrage și reține talente de top, oferind experiențe digitale care facilitează performanța și oportunitățile de carieră. Compania a căutat o soluție care să ofere și insight-uri bazate pe date la nivel global, pentru a putea anticipa nevoile viitoare de aptitudini ale angajaților, astfel încât să existe un management robust al performanței și o planificare eficientă a succesiunii talentelor.
După ce a identificat toate aceste nevoi, Whirlpool Corporation a mers către Deloitte și către SAP pentru a putea implementa o suită de soluții de management al resurselor umane în cadrul operațiunilor sale globale. Compania a ales să pornească de la zero și angajații au petrecut luni întregi pentru a gândi o viziune cu principii care să se bazeze pe arhitectura strategică a brandului. Echipa responsabilă a creat un caz de afaceri solid și a obținut sponsorizări din partea echipei de management executiv, astfel încât întregul departament de HR a fost regândit și transformat complet pe parcursul a trei ani de zile.
După toate aceste eforturi, au apărut și rezultatele. Cele 130 de procese globale standardizate implementate cu ajutorul soluției SAP SuccessFactors au adus îmbunătățiri pe linie în cadrul departamentului de resurse umane. O bună parte din eforturile concrete ale angajaților în cazul activităților tranzacționale și administrative au devenit de domeniul trecutului, prin prisma digitalizării proceselor, astfel că departamentele de HR au obținut o capacitate sporită cu 80 – 85%. În final, 77.000 de angajați din 52 de țări au ajuns să beneficieze de procese HR de cel mai înalt nivel, cu toții având acces la aceleași resurse, cu ajutorul soluției SAP. Iar departamentele de resurse umane au acum, la doar câteva click-uri distanță, posibilitatea de a vedea informații globale despre angajați, performanțe, diversitate, costuri și nu numai.
”Digitalizarea HR a fost un obiectiv-cheie al transformării noastre, pentru a putea răspunde la schimbările culturii de lucru. Investițiile pe care le-am făcut în uneltele necesare pentru dezvoltarea angajaților a fost un aspect important în privința execuției strategiei noastre de business”, arată Arun Serikar, director Global HR Technology în cadrul Whirlpool Corporation.
Clienții finali ai companiei beneficiază nu doar indirect de aceste schimbări. Whirlpool Corporation folosește în prezent și aplicația SAP Sales Cloud, o soluție inteligentă care asigură transparență și care ajută brandul să ajungă la clienții săi prin intermediul mai multor canale. De asemenea, reprezentanții de vânzări au devenit, odată cu implementarea acestei soluții, consilieri de încredere.