De când a lansat primul calculator compact complet electric din lume în 1957, Casio a luptat pentru a deveni unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața producătoare de electronice. Casio UK avea nevoie de o modalitate de a genera mult mai mulți clienți și de a îmbunătăți comunicarea dintre departamentele din cadrul companiei, în special între vânzări și marketing, iar acest lucru era posibil prin implementarea unei soluții software de tip CRM (Customer Relationship Manager).
În momentul în care Taka Takeuchi a devenit Manager Senior de Marketing Digital al subfilialei din Marea Britanie, principalul scop a fost de a eficientiza activitatea companiei. Casio UK utiliza deja o strategie de marketing inbound (o metodologie de afaceri care atrage clienții prin crearea de conținut valoros și experiențe adaptate acestora), dar prin implementarea instrumentelor potrivite, compania putea înregistra creșteri mult mai mari, atât în sectorul B2B, cât și B2C, și chiar așa a și fost.
„Aveam o aplicație software CRM care a fost construită la comandă, dar nu a fost receptivă la nevoile în evoluție ale agenților noștri de vânzări și nu ne-a oferit o imagine clară asupra experienței clientului. Mi-a fost clar că avem nevoie de o platformă care să ne ajute să obținem rezultate rapid, precum și de un CRM modern,” a afirmat Taka Takeuchi.
După un proces amplu de cercetare și de analiză, soluția vizată a fost cea oferită de HubSpot – Growth Stack, o aplicație ușor de utilizat, iar în combinație cu soluțiile Marketing Hub și Sales Hub, compania și-a creat un avantaj competitiv semnificativ. Pe deasupra, Casio a beneficiat și de suport constant, ceea ce alte soluții nu oferă.
Primul pas din procesul de implementare a fost migrarea datelor (contacte, câmpuri personalizate, oferte, etc) în noul CRM. Următorul pas a fost reprezentat de configurarea experienței utilizatorului, unde departamentul de marketing a conturat multiple pagini destinate conținutului (întrebări frecvente, emulatori, ghiduri de utilizare, tutoriale video, etc) precum și îndemnuri și formulare pentru a încuraja posibilii clienți să-și împărtășească detaliile, cu scopul de a fi cu un pas mai aproape de conversie.
Casio utilizează modulele puse la dispoziție, precum Analytics, Rapoarte, Vânzări sau cel de Notificări pentru a afla exact unde ar trebui să-și concentreze eforturile și, de asemenea, pentru a dovedi rentabilitatea investiției.
Așadar, prin implementarea soluției software CRM oferite de HubSpot, Casio a obținut rezultate excelente într-un interval de timp foarte scurt, iar traficul pe platforma online a crescut cu peste 12%, fapt ce a generat majorarea vânzărilor cu aproximativ 26%. Implementarea acestei aplicații de management al relației cu clienții a asigurat fluxul de la conștientizare până la finalizarea tranzacției.
„Ne place că aceste creșteri sunt direct legate de ceea ce facem ca echipă de marketing. De exemplu, de fiecare dată când trimitem un buletin informativ (newsletter), vizitele pe site-ul web cresc cu 90% pentru câteva zile după aceea. Suntem foarte încântați de ratele de deschidere prin e-mail pe care le primim; ele sunt în medie de aproximativ 40%.” a spus Takeuchi.
Ce sunt aplicațiile software CRM?
O aplicație software CRM (Customer Relationship Management) definește relațiile cu clienții și include diversele tipuri de interacțiuni dintre o companie și clienții săi, cum ar fi serviciile de vânzări. O astfel de aplicație include activitățile specifice departamentelor de marketing, vânzări, financiar și suport tehnic relativ la clienți, potențiali clienți, furnizori și parteneri. Scopul este de a unifica interacțiunile unei companii cu clienții acesteia și de a valorifica informațiile pe care le obțin.
Iată care sunt principalele beneficii ale implementării unei astfel de soluții software:
- Gestionarea tuturor relațiilor de comunicare cu clienții (chiar și cu cei potențiali)
- Menținerea unei baze de date centralizate a departamentului de vânzări
- Îmbunătățirea comunicării din cadrul echipei de vânzări
- Asigură eficientizarea sarcinilor administrative
- Asigură automatizarea introducerii datelor
- Crearea rapoartelor de vânzări
- Organizarea datelor de contact
Funcționalitățile de bază pe care trebuie să le conțină o aplicație CRM:
- Managementul ofertelor (posibilitatea de a configura reguli de discount în funcție de anumiți clienți, modul de fidelizare)
- Managementul prospecților și lead-urilor
- Instrumente de marketing online
- Managementul clienților
- Modul facturare
- Modul Help Desk
- Modul raportare
Care sunt costurile implementării unui astfel de instrument?
Aplicațiile software de tip CRM dedicate companiilor mici au costuri ce pornesc de la 10 Euro/user/lună (în cazul achiziționării variantelor SaaS – Software as a Service), iar soluțiile complexe on premise pornesc de la 600 Euro/user.
Alegerea și integrarea unei soluții software poate crea un avantaj competitiv semnificativ. Din acest motiv, Softlead pune la dispoziție o gamă largă de aplicații și le oferă clienților săi detalii cu privire la implementări personalizate și suport pe parcursul alegerii celui mai bun software pliat pe cerințele și nevoile companiei, atât din punct de vedere tehnic, cât și financiar.
Ai nevoie de o soluție software CRM potrivită companiei tale? Solicită un demo pe adresa [email protected] sau completează formularul de mai jos.
Încă nu știi ce soluție software este potrivită pentru tine? Folosește Softlead Digital DNA, singurul tool care indică gradul de digitalizare al companiei tale și îți oferă un raport personalizat al aplicațiilor necesare și al bugetelor de care poți avea nevoie.