Cristi Cozic, Entersoft: Companiile românești au nevoie imediată de soluții pentru creșterea afacerilor. Adopția de 17-20% este insuficientă pentru a fi competitive

10 decembrie 2018

Companiile românești au nevoie imediată de investiții în soluții pentru creșterea afacerilor, pornind de la simple website-uri de prezentare, până la soluții integrate ERP, CRM sau WMS care să permită gestionarea eficientă nu doar a operațiunilor curente, dar și a planurilor de afaceri viitoare.

Cristi Cozic, Entersoft: Companiile românești au nevoie imediată de soluții pentru creșterea afacerilor. Adopția de 17-20% este insuficientă pentru a fi competitive

“Fără investiții masive în software și tehnologii inteligente de gestionare a afacerilor, companiile românești vor rămâne în afara Europei. E utopic să crezi că poți concura de la egal la egal pe piața Uniunii Europene fără a avea un minim control asupra a ceea ce produci, asupra a ceea ce vinzi, asupra cheltuielilor sau veniturilor din diverse linii de business. Ori acest control nu se poate obține fără tehnologii moderne. Am întâlnit chiar și în 2018 companii unde se lucrează cu aplicații rudimentare sau chiar manual. De altfel, chiar studiile Eurostat arată că în România, în 2017, doar 17% dintre companii aveau un ERP implementat și doar 13% o soluție CRM. Suntem destul de departe de restul țărilor membre. Potențialul de creștere este enorm însă și ultimele 6 luni ale acestui an ne-a dovedit acest lucru, piața fiind mult mai activă în acest domeniu”, declară Cristi Cozic, Country Manager la Entersoft România.

Tendințe de dezvoltare a pieței de soluții de business integrate în 2019

Dată fiind rata redusă de adopție a soluțiilor de creștere a afacerilor, Entersoft România estimează că în 2019 se va resimți o creștere mai mare a cererilor pentru proiecte ERP/CRM/WMS, cu cel puțin 25% față de 2018.

Companiile se vor orienta tot mai mult către soluții în cloud, în special pentru că acestea permit nu doar implementarea mai rapidă a oricărei platforme de business, dar și investiții mai mici în infrastructură și mentenanța ei. Cloud-ul este una dintre optiunile preferate în toate țările dezvoltate pentru că oferă totodată o flexibilitate mare în alocarea resurselor, acestea putând fi ajustate în funcție de dezvoltarea companiei.

Mobilitatea tot mai mare a angajaților, lucrul de la distanță în medii urbane tot mai aglomerate, vor determina companiile în perioada următoare să ia în considerare tot mai mult investițiile în soluții de business mobile. În următorii ani va deveni esențial accesul rapid, de la distanță, în timp real, la rapoarte despre vânzările zilnice, cash-ul colectat, programarea plăților către furnizori sau verificarea creditelor clienților sau partenerilor de afaceri, stocurile existente și planificarea aprovizionării în vederea producției.

În retail, companiile au cunoscut în ultimii ani cu o dezvoltare accelerată a business-ului mai ales în mediul online. Totuși dezvoltarea în continuare a afacerilor în mediile digitale nu va fi posibilă pentru o perioadă îndelungată decât cu ajutorul unor platforme software de încredere. Un WMS puternic va asigura optimizarea stocurilor, a intrărilor și ieșirilor din depozite, totul coordonat perfect cu sistemul ERP, platforma eCommerce și alte soluții de business.

“În 2019, companiile vor avea mai mult curaj în abordarea soluțiilor alternative de finanțare a investițiilor în software și vor apela tot mai mult la fonduri europene, sisteme de leasing sau achiziție de licențiere în sistem abonament – SaaS. Astfel nu vor bloca în bugete întreaga valoare a proiectului pentru o perioadă scurtă, ci vor planifica investiția în mai multe etape.  Nu foarte multe companii știu însă de existența acestor opțiuni care le pot ajuta în următorii ani să beneficieze la maximum de noile tehnologii”, completează reprezentantul Entersoft România.

În 2019 se vor căuta tot mai mult sistemele integrate de software pentru creșterea afacerilor, platforme care să includă cel puțin module ERP și CRM și care, la nevoie, să fie extinse cu soluții WMS, SFA (Sales Force Automation), Business Intelligence și alte soluții specifice.

Dacă în 2017, adopția ERP era de numai 17%, Entersoft România estimează o creștere la cel puțin 25%-30% până în 2020.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Aplicații software recomandate

Entersoft Business Suite® este o solutie integrata, dedicata managementului tuturor activitatilor unei companii pe baza functionalitatilor avansate de ERP, CRM, Retail, Mobile, E-Commerce si business Intelligence. Suita per

Descoperă aplicația arrow_forward

Entersoft Romania a fost fondata in anul 2008 si este subsidiara a companiei Entersoft S.A. cu sediul in Grecia. Misiunea Entersoft Romania, ca parte a grupului Entersoft, este de a oferi inovatie tehnologica prin intermediul unor solutii de business integrate de tip ERP (Enterprise Resource Planning), CRM (Customer Relationship Management), BI...

Află mai multe

Articole IT&C similare
Softlead

De ce aplicații software are nevoie o franciză?

Conform datelor publicate de Ziarul Financiar, piaţa românească de francize s-a dez­vol­tat constant în ultimii ani, atât prin concepte create local, cât şi prin branduri internaţionale, ajungând de la 1,6 mld. euro în 2014 la 3,6 mld. euro în 2019, cu un total de 450 de...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Apivita alege Entersoft pentru a unifica activitățile de marketing, vânzări și merchandising

Creșterea și dezvoltarea companiei grecești Apivita a însemnat rezolvarea provocărilor în contextul eficienței gestionării vânzărilor, dar și oferirea unei experiențe prietenoase clienților din mediul online. Iată cum a reușit compania să răspundă noilor nevoi, prin implementarea aplicației software potrivite.- Studiu de caz -...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Raport GPeC E-Commerce România 2021: Cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020

Potrivit estimărilor ARMO, GPeC și ale principalilor jucători din domeniu, sectorul e-commerce românesc a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului 2021, cu aprox. 10% mai mult decât în 2020 când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro. Creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale potrivit cărora s-ar fi așteptat o...

Citește articolul arrow_forward