Anul 2022 a însemnat şi o creştere a vânzărilor indirecte, alături de intensificarea legăturilor comerciale cu furnizori precum Microsoft, Veeam, IBM, VMware și ForcePoint. Ca pondere în cifra de afaceri, componenta de licenţe software a reprezentat 60% din venituri, iar serviciile IT asociate 40%.
Creșterea înregistrată de Crayon a fost de cca 4.2 ori mai mare decât creșterea pieței IT, care în 2022 a ajuns la o valoare de peste 9 miliarde de euro, conform Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii (ANIS).
La nivelul modelului de business direct, rezultatele din 2022 se datorează creșterii organice a echipei, consolidării prezenţei în industria bancară, având pe lista de clienţi nu mai puţin de zece organizații financiar-bancare şi derulării unor proiecte transformaționale cu grad ridicat de complexitate. Numeroase astfel de proiecte au implicat dezvoltarea de aplicaţii business cu ajutorul platformelor low code / no code. Conform Gartner, până în 2025, 75% dintre aplicațiile nou apărute pe piaţă vor avea la bază tehnologia low code / no code, față de doar 25% în 2020, principalul avantaj fiind accelerarea inovației.
La nivelul modelului de business indirect, Crayon a înrolat 35 de parteneri, pentru care un catalizator au fost şi cele două evenimente anuale Club-iQ, pe care compania le organizează pentru încurajarea colaborării şi accelerarea proiectelor comune.
”2022 a fost anul în care ne-am consolidat prezența pe piața locală, aducând un element de noutate prin îmbinarea modelelor de business direct și indirect. Recunoașterea obținută, confirmată și de premiile acordate printre care ”Partenerul anului pentru Microsoft în România”, alături de numărul mare de clienți și de proiectele finalizate cu succes, ne-au făcut să începem anul în forță. Pentru 2023 ne propunem o dublare a profitabilităţii, ceea ce presupune o creştere cu cel puțin 50% a cifrei de afaceri. În acest sens, ne concentrăm pe divizia de servicii care va avea o extindere agresivă în acest an, pe intensificarea parteneriatelor locale în care investim constant, dar și pe lărgirea portofoliului tehnologic.” a declarat Răzvan Ene, General Manager - Crayon România.