Compania de cosmetice Revlon – implementare ERP cu probleme

05 iunie 2019

Cunoscuta companie internațională de produse cosmetice Revlon a confirmat probleme semnificative în procesul de implementare a aplicației S/4HANA (SAP ERP), acestea afectând fluxurile de producției ale companiei.

Compania de cosmetice Revlon – implementare ERP cu probleme

Sursa foto: globalcosmeticsnews.com

Activitatea de implementare a fost demarată în anul 2017, Revlon anunțând probleme semnificative, ce au necesitat un plan complet și serios de susținere a fluxurilor interne, deja afectate la nivelul producției și livrării cosmeticelor la nivelul Statelor Unite ale Americii.

Așa cum am menționat în studiile de caz prezentate pe Softlead, eșecurile în implementarea aplicațiilor de tip ERP sunt frecvente și nu sunt cauzate de producător, ci de compania ce are rol direct în procesul de implementare efectivă.

6.4% scădere pe bursă a Revlon după pierderile înregistrate de companie din considerente software

Planificarea defectuoasă a proiectului și trasarea incorectă a etapelor de implementare a aplicației ERP au condus la o afectare masivă a activității de distribuție a cosmeticelor Revlon, fapt ce a dus la pierderi de aproximativ 64 de milioane de dolari. Departamentul de vânzări nu a putut asigura distribuția produselor în toate punctele comerciale afiliate.

Deși aceste cazuri sunt unele extrem de des întâlnite, o mai bună instruire a angajaților în direcția noilor aplicații software este una dintre practicile care ar putea salva implementarea eșuată a aplicațiilor de tip ERP.

Riscurile ca un proiect de implementare să eșueze sunt de 50% în cazul SAP

Așa cum am menționat, studiile de caz pe care Softlead le prezintă în cazul SAP se referă strict la implementări și nu la eficiența aplicației. Fiind vorba despre o soluție complexă și de implicarea resellerilor și nu direct a companiei, asumarea implementării se face de către aceștia, în acord cu părțile terțe sau cu serviciile complementare specifice fiecărui proiect în parte.

Configurările SAP sunt create pentru a permite funcționarea în parametri optimi pentru cele mai multe dintre cazuri, dar ceea ce trebuie să înțeleagă clienții este tocmai faptul că SAP nu este doar un produs sau un proiect, ci un ciclu de viață complet, rezumat atât prin activitatea unei companii, cât și prin funcționalități și module tehnice. Acest fapt presupune, în mod implicit, că managerii de proiect și pozițiile de CIO trebuie să se asigure că procesul de implementare este unul conform cu nevoile, problemele și obiectivele companiei-achizitor, precum și cu specificul acesteia.

Conform unui studiu Gartner, procentul eșecurilor de implementare SAP se apropie de 50, situația fiind justificată prin analize de business deficitare sau inexistente, incapacitatea de a răspunde nevoilor companiei sau chiar necunoașterea problemelor companiei.

 

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Producătorul jeleurilor Haribo anunță probleme în producție cauzate de o implementare software

O lume întreagă a copiilor și adulților cunoaște gusturile, culorile și textura dulciurilor Haribo, producătorul german fiind un reper al industriei de profil la nivel global. Iată cum a afectat o aplicație software un întreg sistem de producție, transformând un obiectiv de creștere a performanțelor într-un eșec, din care compania și-a revenit cu greu....

Citește articolul arrow_forward
Softlead

SAP Business One 10. Lista completă a noilor funcţionalităţi

SAP Business One 10, cea mai nouă versiune a suitei de management SAP pentru companiile mari şi mijlocii, este acum disponibilă atât pentru upgrade cât şi pentru proiecte noi. SAP aduce constant îmbunătățiri soluţiilor de business, însă, în cazul SAP Business One versiunea 10, saltul este mai mare decât de obicei. ...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Cum adaptăm rapid un business cu ajutorul unui ERP?

În perioadele dificile, așa cum este cazul pandemiei cu COVID-19, cele mai multe dintre companii aleg să extindă liniile de business cu noi produse sau servicii complementare pentru a crește vânzările și pentru a genera profit.

Citește articolul arrow_forward