Anual, companii din toate segmentele de activitate, de la start-up-uri la multinaționale aleg implementarea aplicațiilor software specializate: in cloud, de tip Software as a Service. Așadar, vorbim despre o nevoie reală, la care răspund cu soluții informatice mii de alte companii din toată lumea. În cele mai multe dintre cazuri, fluxul decizional, ofertarea și implementarea unei aplicații sunt etape care se extind mult peste termenele limită estimate inițial.
Pornind de la studiile de caz interne, descrise prin colectarea a sute de lead-uri anual prin intermediul www.softlead.ro, vom lansa o serie de 3 materiale, publicate în numerele viitoare, ce vor viza: cele mai frecvente scurtcircuitări în contextul solicitării de lead-uri în relația:
- CIO – end-user via Softlead
- Departamentele de vânzări din cadrul companiilor software via Softlead
- End-useri via Softlead
Așadar, să vedem ce înseamnă abordarea generării de lead-uri în contextul ecuației CIO – end-user care solicită aplicații informatice prin intermediul platformei Softlead (în mod direct sau prin departamente ale companiei în care își desfășoară activitatea).
Peste 70% dintre CIO din companii investesc în IT pentru reducerea costurilor interne și pentru creșterea productivității.
Tipul Problemei |
Problema percepută via CIO |
Viziunea Softlead asupra problemei |
Inexistența unui CIO |
|
Conform unui studiu publicat de compania Deloitte, peste 60% dintre achizițiile care vizează segmentul IT eșuează. Cele mai multe dintre acestea nu dețin un CIO la masa negocierilor sau la nivel organizațional. |
Comunicare internă |
Transmiterea pe toate nivelele organizaționale a deciziei de achiziționare și de implementare a unei aplicații software |
În aproximativ 3% dintre situațiile gestionate de Softlead, s-au întâlnit situații în care solicitarea unui departament de execuție să nu fie corelată intențiilor de achiziție propuse de CIO. În consecință, s-au produs scurtcircuitări ale fluxului de rezolvare a solicitării și s-au reluat etape anterioare acestui punct. |
|
|
Pentru o mai bună comunicare internă, ar fi ideală stabilirea cu certitudine a nevoilor de achiziție, implementare sau integrare a soluțiilor software la nivel intern. |
Specificații tehnice |
Generarea unui set de specificații tehnice care să respecte scalabilitatea proiectelor, eventuale integrări cu aplicații software existente sau aflate în plan |
Cu siguranță, achiziția și implementarea unei soluții software nu sunt acțiuni ce pot fi gândite pe termen lung, iar de acestea două depinde un set amplu de alte aspecte interne, pe care un CIO trebuie să le anticipeze și analizeze conform obiectivelor și tipologiei companiei în care lucrează. |
Profilul end-userilor |
End-userii efectivi vor înțelege, asimila și utiliza aplicația software în toată complexitatea sa, într-un timp relativ scurt. |
Nu de puține ori, implementarea unei soluții software a însemnat reticența la schimbare, teama de a fi înlocuit prin tehnologie - în special în unitățile de lucru de tip industrial, acolo unde resursele umane cultivă mentalități de acest tip. În aceste cazuri, rolul unui CIO include explicarea completă a beneficiilor pe termen lung ale implementării unei aplicații în raport cu extinderea companiei, a eficientizării proceselor de lucru și a creșterii productivității, fapt ce nu poate fi obligaoriu pus sub semnul renunțării la forța de lucru umană. |
Adaptabilitate |
În 2014, în Statele Unite ale Americii s-a produs una dintre cele mai mari fuziuni de pe piața aeronautică. În timp ce una dintre acestea folosea cele mai noi tehnologii IT de pe piață la acel moment, cea de-a doua încă era conectată la sisteme ce datau din anii '80, fapt ce a condus la o adaptare extrem de dificilă. |
În ambele cazuri din cadrul celor 2 companii care au fuzionat, rolul CIO era de a iniția proceduri de audit în vederea determinării direcției de lucru și a culturii și infrastructurii tehnologice care să asigure agilitatea companiilor la nivel individual și a celei nou înființate, deopotrivă. |
Cu siguranță, setul de aspecte pe care este necesar să le îndeplinească un CIO într-o companie se poate extinde în raport cu obiectivele și nevoile pe termen mediu și lung pe care le are o companie, dar și cu flexibilitatea de care aceasta dispune, în special atunci când se vorbește despre o dinamică a mediilor digitale sau a industriei IT. Profilul unui CIO și modul în care acesta se implică activ în deciziile de implementare a unei aplicații informatice au la bază și o anumită permisivitate venită din partea pozițiilor de tip C-Level, precum și o disponibilitate de acceptare din partea celor de execuție.