CIO – de la Nice to Have la Must Have în contextul achizițiilor software

18 decembrie 2016

Anual, companii din toate segmentele de activitate, de la start-up-uri la multinaționale aleg implementarea aplicațiilor software specializate: in cloud, de tip Software as a Service, . Așadar, vorbim despre o nevoie reală, la care răspund cu soluții informatice mii de alte companii din toată lumea. În cele mai multe dintre cazuri, fluxul decizional, ofertarea și implementarea unei aplicații sunt etape care se extind mult peste termenele limită estimate inițial.

CIO – de la Nice to Have la Must Have în contextul achizițiilor software

Anual, companii din toate segmentele de activitate, de la start-up-uri la multinaționale aleg implementarea aplicațiilor software specializate: in cloud, de tip Software as a Service. Așadar, vorbim despre o nevoie reală, la care răspund cu soluții informatice mii de alte companii din toată lumea. În cele mai multe dintre cazuri, fluxul decizional, ofertarea și implementarea unei aplicații sunt etape care se extind mult peste termenele limită estimate inițial.

Pornind de la studiile de caz interne, descrise prin colectarea a sute de lead-uri anual prin intermediul www.softlead.ro, vom lansa o serie de 3 materiale, publicate în numerele viitoare, ce vor viza: cele mai frecvente scurtcircuitări în contextul solicitării de lead-uri în relația:

  • CIO – end-user via Softlead
  • Departamentele de vânzări din cadrul companiilor software via Softlead
  • End-useri via Softlead

Așadar, să vedem ce înseamnă abordarea generării de lead-uri în contextul ecuației CIO – end-user care solicită aplicații informatice prin intermediul platformei Softlead (în mod direct sau prin departamente ale companiei în care își desfășoară activitatea).

Peste 70% dintre CIO din companii investesc în IT pentru reducerea costurilor interne și pentru creșterea productivității.

Tipul Problemei

Problema percepută via CIO

Viziunea Softlead asupra problemei

Inexistența unui CIO

 

Conform unui studiu publicat de compania Deloitte, peste 60% dintre achizițiile care vizează segmentul IT eșuează. Cele mai multe dintre acestea nu dețin un CIO la masa negocierilor sau la nivel organizațional.

Comunicare internă

Transmiterea pe toate nivelele organizaționale a deciziei de achiziționare și de implementare a unei aplicații software

În aproximativ 3% dintre situațiile gestionate de Softlead, s-au întâlnit situații în care solicitarea unui departament de execuție să nu fie corelată intențiilor de achiziție propuse de CIO. În consecință, s-au produs scurtcircuitări ale fluxului de rezolvare a solicitării și s-au reluat etape anterioare acestui punct.

 

 

Pentru o mai bună comunicare internă, ar fi ideală stabilirea cu certitudine a nevoilor de achiziție, implementare sau integrare a soluțiilor software la nivel intern.

Specificații tehnice

Generarea unui set de specificații tehnice care să respecte scalabilitatea proiectelor, eventuale integrări cu aplicații software existente sau aflate în plan

Cu siguranță, achiziția și implementarea unei soluții software nu sunt acțiuni ce pot fi gândite pe termen lung, iar de acestea două depinde un set amplu de alte aspecte interne, pe care un CIO trebuie să le anticipeze și analizeze conform obiectivelor și tipologiei companiei în care lucrează.

Profilul end-userilor

End-userii efectivi vor înțelege, asimila și utiliza aplicația software în toată complexitatea sa, într-un timp relativ scurt.

Nu de puține ori, implementarea unei soluții software a însemnat reticența la schimbare, teama de a fi înlocuit prin tehnologie - în special în unitățile de lucru de tip industrial, acolo unde resursele umane cultivă mentalități de acest tip. În aceste cazuri, rolul unui CIO include explicarea completă a beneficiilor pe termen lung ale implementării unei aplicații în raport cu extinderea companiei, a eficientizării proceselor de lucru și a creșterii productivității, fapt ce nu poate fi obligaoriu pus sub semnul renunțării la forța de lucru umană.

Adaptabilitate

În 2014, în Statele Unite ale Americii s-a produs una dintre cele mai mari fuziuni de pe piața aeronautică. În timp ce una dintre acestea folosea cele mai noi tehnologii IT de pe piață la acel moment, cea de-a doua încă era conectată la sisteme ce datau din anii '80, fapt ce a condus la o adaptare extrem de dificilă.

În ambele cazuri din cadrul celor 2 companii care au fuzionat, rolul CIO era de a iniția proceduri de audit în vederea determinării direcției de lucru și a culturii și infrastructurii tehnologice care să asigure agilitatea companiilor la nivel individual și a celei nou înființate, deopotrivă.

Cu siguranță, setul de aspecte pe care este necesar să le îndeplinească un CIO într-o companie se poate extinde în raport cu obiectivele și nevoile pe termen mediu și lung pe care le are o companie, dar și cu flexibilitatea de care aceasta dispune, în special atunci când se vorbește despre o dinamică a mediilor digitale sau a industriei IT. Profilul unui CIO și modul în care acesta se implică activ în deciziile de implementare a unei aplicații informatice au la bază și o anumită permisivitate venită din partea pozițiilor de tip C-Level, precum și o disponibilitate de acceptare din partea celor de execuție.

Cauți o aplicație software?

Completați formularul și veți fi contactat de unul din consultanții noștri!

Articole IT&C similare
Softlead

Deși există încă interes pentru criptomonede, doar o persoană din zece înțelege cum funcționează acestea

Un nou studiu Kaspersky arată că insuficienta înțelegere și lipsa încrederii îi țin pe oameni departe de criptomonede. Raportul Kaspersky, Teritoriu necunoscut: de ce există reticență în privința utilizării criptomonedelor, dezvăluie că, dacă 29% dintre respondenți au câteva cunoștințe despre criptomonede și există cerere din partea multora pentru ac...

Citește articolul arrow_forward
Softlead

Alocarea task-urilor specifice dezvoltării de produse și etichete noi într-un sistem de digitalizare al proceselor crește productivitatea echipelor

Dezvoltarea unui produs nou și a unei noi etichete aduc provocări legate de volumul mare de informații și confirmări inter-departamentale din companie, transmise prin telefon sau email, ceea ce determină întârzieri sau pierderea unor elemente importane din vedere, lipsa de flexibilitate și transparență.

Citește articolul arrow_forward
Softlead

NETOPIA Payments și ContentSpeed au lansat o campanie de digitalizare pentru comercianții care vor să-și deschidă rapid un magazin online complet funcțional

NETOPIA Payments, cel mai utilizat procesator de plăți electronice din România, în parteneriat cu ContentSpeed, agenție de eCommerce full service, au lansat o campanie de digitalizare în sprijinul comercianților care, în contextul economic actual, vor să deschidă rapid un nou canal de vânzare în mediul online.

Citește articolul arrow_forward